2024-08-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0olt
Det kommer direkt från en intagen som sitter tillsammans med henne som berättade för några dagar sedan hur Johanna är och beter sig!

Och varifrån kommer uppgiften om denna intagna och vad hon sagt ?
Citera
2024-08-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Citat:
Informationen kommer från en intagen som sitter tillsammans med Johanna på samma avdelning som henne i Ystad! Informationen fick jag direkt från den intagna och det var just den informationen som jag tidigare skrev. Det ända jag inte valde att skriva var att Johanna ska ha 2 mil mellan ögonen men det är ganska irrelevant information att skriva här. Det som är relevant är att Maja inte var inblandad i själva mordet och att Johanna skryter om mordet på sin avdelning och inte förstår hur andra intagna stör sig enormt på henne och att den intagne säger att hon inte är ”frisk” sök bara på pincett Johanna, för att jag då inte skulle missa just det. Johanna har som sagt väldigt höga tankar om sig själv, men andra delar inte samma uppfattning om man säger som så! Snarare tvärt om att hon är sjuk i huvudet!
Citera
2024-08-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu ljuger du igen, du måste för din egen skull och för oss andra i tråden att sluta ljuga, det blir en otrevlig stämning här i tråden när du ljuger och fantiserar ihop saker som aldrig har inträffat men men det får stå för dej, vi andra vet som tur är vad som är sant eller falskt.
Ja varför är denna person fortsatt så besatt av att få folk att tro att Maja är helt oskyldig?

Varje tänkande individ fattar ju att även om Maja inte va i badrummet så hade hon kunnat stoppa Johanna, så hon är ju indirekt skyldig till vad som hände Tove. Och att hon sov och inte hörde nåt i en sån liten lägenhet är ju totalt skitsnack.
Citera
2024-08-24, 01:47
Medlem
Citat:
Informationen kommer från en intagen som sitter tillsammans med Johanna på samma avdelning som henne i Ystad! Informationen fick jag direkt från den intagna och det var just den informationen som jag tidigare skrev. Det ända jag inte valde att skriva var att Johanna ska ha 2 mil mellan ögonen men det är ganska irrelevant information att skriva här. Det som är relevant är att Maja inte var inblandad i själva mordet och att Johanna skryter om mordet på sin avdelning och inte förstår hur andra intagna stör sig enormt på henne och att den intagne säger att hon inte är ”frisk” sök bara på pincett Johanna, för att jag då inte skulle missa just det. Johanna har som sagt väldigt höga tankar om sig själv, men andra delar inte samma uppfattning om man säger som så! Snarare tvärt om att hon är sjuk i huvudet!

Under rättegången gav hon en annan version nämligen att Maja skulle ha hållit fast Toves händer. Har det framgått varför hon ändrat sin redogörelse ?
Citera
2024-08-24, 12:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Under rättegången gav hon en annan version nämligen att Maja skulle ha hållit fast Toves händer. Har det framgått varför hon ändrat sin redogörelse ?

Under rättegången påstod hon att hon var oskyldig till mord. Nu erkänner hon det och är stolt över sitt tilltag.

Varför ljög hon under rättegången? Ja vad tror du själv!?

Det är mer regel än undantag att psykopater som Johanna, när de inte längre kan undkomma lagens korta arm, berättar sanningen. Jag förutsade redan för över ett år sedan att hon skulle komma att göra det, och att det skulle innefatta ett erkännande om Majas oskuld. Det var verkligen ingen högoddsare på den förutsägelsen. Även om trollen i tråden vägrar inse det, än i dag. Vi har ett annat mordfall som också blev mycket uppmärksammat i media, det på journalisten Kim Wall. Också där ljög sig gärningsmannen igenom hela domstolsförhandlingen med allsköns ursäkter, för att inte långt efter att ha hamnat i fängelse, berätta sanningen.

Efter att St0olt skrivit här i tråden om hur Johanna stolt skryter om sitt mord inne på fängelset, så tog det nog inte lång stund innan någon journalist började jobba på "scoopet". Det dröjer nog inte allt för länge innan vi ser detsamma i kvällspressen. Aftonbladet lär väl vara först ut denna gången också, kan man misstänka.

De som efter allt som kommit fram och allt som skett i detta fallet fortfarande påstår att Maja är skyldig till mordet på Tove, de är inget annat än misslyckade trögfattade lögnaktiga näthatare.
Citera
2024-08-24, 14:15
Bannlyst
Väldigt intressant!

Johanna Lashem Johansson har nu bytt namn till Johanna Tova Wilma Jansson
https://www.krimfup.se/search/johanna-tova-wilma-jansson

Är det en pik till Tove eller ?
Varför Wilma också på det hela ? Wilma andersson (mordet) ?

Denna slyna verkar vara riktigt sjuk!
Citera
2024-08-24, 14:22
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terminator1992
Väldigt intressant!

Johanna Lashem Johansson har nu bytt namn till Johanna Tova Wilma Jansson
https://www.krimfup.se/search/johanna-tova-wilma-jansson

Är det en pik till Tove eller ?
Varför Wilma också på det hela ? Wilma andersson (mordet) ?

Denna slyna verkar vara riktigt sjuk!

Det är hennes fulla namn och har varit hela tiden. Ändringen bestod i att hon tog bort Leshem ur namnet.
Citera
2024-08-24, 19:25
Bannlyst
Citat:

Dina uppgifter stämmer rätt bra.
Dessutom ville denna urblåsta sociopat sitta av sitt straff i Ystads fängelse.
Varför?
Där sitter de värsta familjeflickorna ,så troligen ville sociopaten vara en av dessa.. Tror jag..
Men det blev inte som sociopaten trodde...
Sopan har redan kommit i konflikt med S.L, M.K och J.M plus vakterna.....
Så för sociopaten har verkligen satt sig i dager,
Även suttit isolering pga en hel del misskötsel och varningar...
Detta kommer ifrån rätt sida av kåken...
Vänners barn i skåne jobbar där.
Att J.J är sociopat är mina egna ord. Men sociopater brukar vara väldigt tysta om deras liv. Men jag kan också tycka att det lutar mer åt narcissism med gigantisk Hybris..
Jag hoppas att J.J håller på lite till. Så kanske det kommer ett hårdare straff tror jag..
Citera
2024-08-24, 19:37
Bannlyst
Citat:

Varför är det så intressant att veta...
Skulle det komma fram vem som yppat något som händer där inne, så tror jag att det inte blir så hälsosam tillvaro för denna..
Citera
2024-08-24, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Så är det! Det finns nog ingen människa vid sina sinnes fulla bruk som tror på Majas ord, när hon berättar om vad hon pysslade med medans mordet skedde.

Varför hon inte vill berätta sanningen, är något alla bör fundera över!

Domen har fällts så case it closed...
Är bara att acceptera domen.
Men personligen tycker jag det är rätt sjukt med M.H med hela tiden hållit mun så länge, dessutom sover hemma under natten och kunde väckt föräldrar och berättat vad som hänt.. Men inte det heller trots J.J inte ens var i närheten. Det är såna saker jag funderar på.
Men jag har accepterat Hovrättens Dom och livet går vidare...
Jag tror dock att pöbeln inte accepterat Domen..
Citera
2024-08-24, 20:15
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Domen har fällts så case it closed...
Är bara att acceptera domen.
Men personligen tycker jag det är rätt sjukt med M.H med hela tiden hållit mun så länge, dessutom sover hemma under natten och kunde väckt föräldrar och berättat vad som hänt.. Men inte det heller trots J.J inte ens var i närheten. Det är såna saker jag funderar på.
Men jag har accepterat Hovrättens Dom och livet går vidare...
Jag tror dock att pöbeln inte accepterat Domen..

De är tydligt att pöbeln inte accepterat domen. Inte heller accepterar de sanningen, allteftersom den kryper fram. Varken i stort eller smått.

Sätter man sig in i vem MH är och hennes livserfarenheter, så blir hennes agerande inte så märkligt.
När förhörsledarna till sist gjorde det, och till slut kunde "connecta" med MH, då började MH prata i stort sett omgående.

MHs samsittare förstod sig på MH nästan från början, och henne öppnade sig MH för till och med innan hon öppnade sig för förhörsledarna.

Det blev ganska tydligt redan i ett tidigt skede att Johanna utfört detta på egen hand, och nu till sist berättar hon också själv att det var så. Hovrätten avkunnade en helt korrekt dom. Cirkeln är sluten.
Citera
2024-08-25, 09:32
Medlem
Johan As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
De är tydligt att pöbeln inte accepterat domen. Inte heller accepterar de sanningen, allteftersom den kryper fram. Varken i stort eller smått.

Sätter man sig in i vem MH är och hennes livserfarenheter, så blir hennes agerande inte så märkligt.
När förhörsledarna till sist gjorde det, och till slut kunde "connecta" med MH, då började MH prata i stort sett omgående.

MHs samsittare förstod sig på MH nästan från början, och henne öppnade sig MH för till och med innan hon öppnade sig för förhörsledarna.

Det blev ganska tydligt redan i ett tidigt skede att Johanna utfört detta på egen hand, och nu till sist berättar hon också själv att det var så. Hovrätten avkunnade en helt korrekt dom. Cirkeln är sluten.
Du tar dig rätten att kalla alla som inte är övertygade om att M H dömdes korrekt för pöbel. Ett mycket nedsättande epitet. Vilken rätt anser du dig att ha till detta?
Din övriga inlägg i debatten, där du exempelvis gör dig till talesman för hela Vetlanda och andra där du far ut i diverse otidigheter mot debattörer och ifrågasättare, får mig att fundera på vilken självbild du lever med och vilken relation du har till MH.
Sanningen är att MH frikändes från själva mordet för att bevisen inte räckte till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in