2024-08-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Har du någon form av källa till detta? Det låter mest som trams, tycker jag.

Det kommer direkt från en intagen som sitter tillsammans med henne som berättade för några dagar sedan hur Johanna är och beter sig! Hon är inte omtyckt där inne, har inga vänner och som jag skrev skryter om mordet och berättar att Maja inte har något med mordet att göra mer än det Johanna bett henne att göra när Tove redan var död! Johanna är en riktig psykopat och som har väldigt höga tankar om sig själv. Och som också tror att hon är bättre än alla andra. Hon förstår inte att ingen tycker om henne där inne.
Citera
2024-08-22, 21:11
Medlem
Bla bla bla
Två personer är med om ett Mord oavsett vem som gjorde vad. De är där och den döda
Personen släpas in in i en bil ut skogen. Båda vet vad som skett och det finns inget att förklara. Inget annan att skylla på. Båda var med och visste vad som skett och var med för att dölja vad som skett. Simple as that!!! Man kan ha vilken som helst diagnos. Frågan är hur man kan sova efter detta och inte avbryta och söka hjälp under tiden. Herregud man vet ju vad som är fel och rätt. Vem förstår inte detta?
Citera
2024-08-22, 21:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Bla bla bla
Två personer är med om ett Mord oavsett vem som gjorde vad. De är där och den döda
Personen släpas in in i en bil ut skogen. Båda vet vad som skett och det finns inget att förklara. Inget annan att skylla på. Båda var med och visste vad som skett och var med för att dölja vad som skett. Simple as that!!! Man kan ha vilken som helst diagnos. Frågan är hur man kan sova efter detta och inte avbryta och söka hjälp under tiden. Herregud man vet ju vad som är fel och rätt. Vem förstår inte detta?

DU förstår inte detta. Kan vi konstatera. Du har haft fel hela tiden och nu kan du inte acceptera att du haft fel ens när mörderskan själv berättar.

Det var längesedan vi som har lite sunt förnuft och satte oss in i fallet insåg att det var precis så som Johanna nu berättat att det var. Johanna mördade Tove och Maja var inte där, för hon låg i ett annat rum och sov. Jag förutsåg också för över ett år sedan att Johanna skulle komma att berätta om detta när hon väl hamnat i fängelse.
Citera
2024-08-22, 22:07
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
DU förstår inte detta. Kan vi konstatera. Du har haft fel hela tiden och nu kan du inte acceptera att du haft fel ens när mörderskan själv berättar.

Det var längesedan vi som har lite sunt förnuft och satte oss in i fallet insåg att det var precis så som Johanna nu berättat att det var. Johanna mördade Tove och Maja var inte där, för hon låg i ett annat rum och sov. Jag förutsåg också för över ett år sedan att Johanna skulle komma att berätta om detta när hon väl hamnat i fängelse.
Hennes stegräknare var igång så sov kan hon inte gjort.
Citera
2024-08-22, 22:19
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Hennes stegräknare var igång så sov kan hon inte gjort.

Oj, har du inte ens fattat mer än så!

Till och med åklagaren fick be både rätten och Maja om ursäkt för att han också påstått felaktiga saker om vad hennes telefon visade.

Det har varit tydligt sedan lång tid tillbaka att Maja är oskyldig till Toves död, att domen som helt friade henne från mordmisstankarna och försatte henne på fri fot med omedelbar verkan efter rättegången var helt korrekt, och nu infrias också de "gamla" förutsägelserna om att Johanna skulle komma att berätta just detta när hon väl hamnade i fängelse.
Citera
2024-08-22, 22:27
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Oj, har du inte ens fattat mer än så!

Till och med åklagaren fick be både rätten och Maja om ursäkt för att han också påstått felaktiga saker om vad hennes telefon visade.

Det har varit tydligt sedan lång tid tillbaka att Maja är oskyldig till Toves död, att domen som helt friade henne från mordmisstankarna och försatte henne på fri fot med omedelbar verkan efter rättegången var helt korrekt, och nu infrias också de "gamla" förutsägelserna om att Johanna skulle komma att berätta just detta när hon väl hamnade i fängelse.
Det betyder inte att de tog rätt beslut att hon skulle vara oskyldig.
Citera
2024-08-22, 22:37
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Det betyder inte att de tog rätt beslut att hon skulle vara oskyldig.

Jo visst, hon är oskyldig till mordet på Tove, "de tog rätt beslut", och nu bekräftas det också av Johanna.

Alla ni hatare i tråden har haft fel i så gott som allting och blivit motbevisade på punkt efter punkt allteftersom fallet utvecklade sig, och nu till sist fick ni fel på denna punkten också, och ännu en gång fick jag rätt i mina förutsägelser, nu om att Johanna stolt skulle berätta om mordet och att Maja inte var med.

Det är jag och Nostradamus
Citera
2024-08-22, 23:27
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Åklagaren har aldrig bett rätten

Visst bad åklagaren rätten och Maja om ursäkt. Det vet alla som följt fallet och rättegången. Det är bara hatare som du som ljuger om motsatsen. Det var dessutom jag som påtalade att såväl den självutnämnde "experten" här i tråden som polisen och åklagaren hade fel på den punkten. Och som sagt, nästföljande rättegångsdag tvingades åklagaren ursäkta sig. Tänka sig.

Citera
2024-08-22, 23:47
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Visst bad åklagaren rätten och Maja om ursäkt. Det vet alla som följt fallet och rättegången. Det är bara hatare som du som ljuger om motsatsen. Det var dessutom jag som påtalade att såväl den självutnämnde "experten" här i tråden som polisen och åklagaren hade fel på den punkten. Och som sagt, nästföljande rättegångsdag tvingades åklagaren ursäkta sig. Tänka sig.

Kan ni återge exakt?
Citera
2024-08-22, 23:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Nu ljuger du igen, du måste för din egen skull och för oss andra i tråden att sluta ljuga, det blir en otrevlig stämning här i tråden när du ljuger och fantiserar ihop saker som aldrig har inträffat men men det får stå för dej, vi andra vet som tur är vad som är sant eller falskt.
Citera
2024-08-22, 23:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Kan ni återge exakt?

Problemet är att hen kan inte återge något som helst eftersom åklagaren aldrig bad om ursäkt, varken till rätten eller till mörderskan Maja.
Citera
2024-08-23, 00:08
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Problemet är att hen kan inte återge något som helst eftersom åklagaren aldrig bad om ursäkt, varken till rätten eller till mörderskan Maja.

Ja jag kan ju i alla fall inte i handlingarna hitta någon ursäkt så nu är det upp till Majas stridsgäst att tala om var vi kan hitta den. För det kan hen ju....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in