2024-08-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogatankar
Alltså denna lilla klämma i håret, sätter man en så liten klämma man kan sätta i halsen? Tofsar kan jag förstå de små klistriga som sitter som berget men en sådan klämma.. har själv ingen flicka så vet inte men bara ser möjligheten till att stoppa i munnen! Förklara för mig så jag förstår bärandes av detta.

Och skor ja, nej de verka hon inte förstå att de snart behöver.. men som nämnt så sitter stackaren alltid inga chanser till att upptäcka där inte..

Helt idiotiskt med den lilla klämman i håret, har svårt att se något gulligt med den då det är direkt farligt. Lika illa med den sk tofsen på huvudet som mest ser ut som en enhörning då håret inte räcker till, ser mest bara ut att göra svinont. Men det är så typiskt HT för det är såååå gulligt i hennes ögon.
Citera
2024-08-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Ja det är ett ögonblick så pillar de av en klämma och stoppar i munnen, absolut.
Den har ju ingen funktion, den sitter ju bara där för att H tycker det är gulligt. Och visst är det sött så det är ju en avvägning man får göra. Sött eller säkert. Och vi vet ju hennes prioriteringar. Ska man ha en klämma i håret så bör man väl sätta den där de inte når tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Helt idiotiskt med den lilla klämman i håret, har svårt att se något gulligt med den då det är direkt farligt. Lika illa med den sk tofsen på huvudet som mest ser ut som en enhörning då håret inte räcker till, ser mest bara ut att göra svinont. Men det är så typiskt HT för det är såååå gulligt i hennes ögon.

Aa men då verka det inte bara vara jag som tänker beskyddande.. Nej säkerheten vet vi ju att den inte kommer först för H.. och gulligt? Nja knappt faktiskt på lilla E.T.
Citera
2024-08-22, 19:02
Medlem
Krabbfisks avatar
Citat:
Extra dåligt med tofsen också då hon tidigare sagt att L inte gillar det.. Men ändå ska den tvingas på.
Citera
2024-08-22, 19:13
Medlem
Hon har inte sagt ett ord om den där tennisen😐
Citera
2024-08-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Hon har inte sagt ett ord om den där tennisen😐
Nej det är konstigt för hon borde ha sjukt mycket träningsvärk med tanke på att hon inte rör sig annars. Det borde gnällas ordentligt idag. Men det ska väl mer än träningsvärk för att stoppa henne från en shoppingorgie.
Citera
2024-08-22, 20:32
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Extra dåligt med tofsen också då hon tidigare sagt att L inte gillar det.. Men ändå ska den tvingas på.

Det var ju någon följare som påpekade (och sen säkert blev blockad) att det såg tight och ont ut med toffsen i lars icke-existerande hår. Det var väl då ht raljerade om att hon minsann skulle veta om lars fick ont på huvudet av toffsen (hur hon nu skulle veta det som dessutom missar lars alla andra signaler) och att hon vet vad som är bäst för hennes barn (uppenbarligen vet hon inte ett skit om bra föräldraskap).
Citera
2024-08-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Det var ju någon följare som påpekade (och sen säkert blev blockad) att det såg tight och ont ut med toffsen i lars icke-existerande hår. Det var väl då ht raljerade om att hon minsann skulle veta om lars fick ont på huvudet av toffsen (hur hon nu skulle veta det som dessutom missar lars alla andra signaler) och att hon vet vad som är bäst för hennes barn (uppenbarligen vet hon inte ett skit om bra föräldraskap).

Förvånar mig inte alls om hon svarade så, ofattbart att andra ska behöva skriva det till henne då hon inte fattar det själv. Är man det minsta lilla ömhårig fattar man så ont det gör.
Med tanke på att hon själv har sagt att L inte vill ha saker i håret är det om möjligt ännu mer korkat.
Just den anledningen gör ju att risken att L tar ut den lilla hårklämman för att det är obekvämt.
Citera
2024-08-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrumpanGul
2441kr på EN shoppingrunda för att köpa kläder till en BEBIS?? Hur orkar man ens slösa så mycket på att köpa kläder till någon som snart växer ur dem. Haha redan efter några plagg tänkte jag att hon skulle lägga mer pengar än vad jag lagt totalt på kläder till min son som fyller 1 om några veckor.

Visserligen har vi haft turen att få ärva mycket kläder men alltså det vi väl har köpt är nästan enbart second hand. Såg som svar på en kommentar att hon klagade på att hon fått trasiga plagg via Vinted men det är ju knappast enda sättet att köpa begagnat. Vi var bla på en barnklädesloppis i en kyrka och hittade hur mycket fint (och helt!!) som helst för 3-20kr/plagget. Man kunde gå där hur länge som helst och hitta riktiga fynd, det borde ju passa henne perfekt så som hon älskar att shoppa 😊

Hon vill inte fynda begagnat. Hon vill ha nytt och fräscht. Det ger mest kickar. När hon handlade på Vinted (innan de lade till en fraktavgift) köpte hon bara nya kläder med prislappen kvar även där.
Citera
2024-08-22, 21:04
Medlem
Då blir det Malmö igen i helgen. Ingen rast och ingen ro.
Citera
2024-08-22, 21:10
Medlem
Citat:
Med Larsisen och bilen man inte kan lita på.
Citera
2024-08-22, 22:37
Medlem
Citat:

Och då undrar man ju....hade hon inte kunnat vänta med både klädköp och partypynt och handlat det i Malmö. För det finns väl inte en chans att hon missar tillfället att shoppa i Malmö. Sist var det i och för sig loppisar som hon siktade in sig på. Kanske dom hinner åka till ett badhus nu med, dom skulle ju faktiskt stanna några dagar in i nästa vecka eftersom Kebaben är långledig! 😝
Citera
2024-08-22, 23:03
Medlem
Vissa saker fattar jag. Tycker också det är onödigt att smycka små barns hår (det är väl inte särskilt ovanligt dock)
Men andra grejer, varför ska hon ha skor till ett barn som inte går?! Och i augusti. Min nionånaders går ganska bra men inte i skor. Testade idag och det gillade han inte. Minns att det var samma med syskonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in