2024-08-22, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
ingen kan inbilla mig att någon sitter lugnt i båten och finner sig i att vara avstäng i ett halvår.

Vet inte om jag ses som saklig eller gaphals, men jag satt i alla fall i karantän i 6 månader. Då min tid som skribent på forumet dessförinnan varit relativt kort på grund av att mina mer otyglade sidor gav mig många varningar så har jag på ganska precis ett år upplevt tre tillstånd.

Ett första, då jag gick under radarn som en vanlig hundragubbe tills jag började störa mig på hundragubbarna, varpå jag blev avstängd.

Ett andra, karantän.

Ett tredje, återkomst, då jag först uppträtt sakligt, vilket går bättre i några forumdelar än i andra.

Men @admin, när du talar om användare som har underhållningsvärde som "gaphalsar" reagerar jag lite med ryggmärgen. Vem vill vara den personen som aldrig tas på allvar och ska tryckas ned? Det fattar man att folk drar för om man säger så. Och oron här gäller väl om den här attityden även drabbar användare som vanligen är seriösa.

Jag förstår att man inte kan tillåta vad som helst, men det känns inte helt bekvämt med ett så pass hierarkiskt tänkande mellan seriöst och oseriöst. Användare är både och, forumet är både och, särskilt vad gäller ämnesvalen i trådstarterna.
Senast redigerad av ConvoPost 2024-08-22 kl. 19:07.
2024-08-22, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag gör
Jag anser inte att det är värt att fippla med ett nytt konto. Man kan fortfarande läsa om man vill.

Jag kunde inte läsa från den enhet jag varit inloggad på då jag blev avstängd.
2024-08-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag kunde inte läsa från den enhet jag varit inloggad på då jag blev avstängd.

Det kan du om du tar bort alla kakor, historik och skit från webbläsaren. (Iaf inloggningar)
Senast redigerad av Kratatch 2024-08-22 kl. 19:19.
2024-08-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag gör
Jag anser inte att det är värt att fippla med ett nytt konto. Man kan fortfarande läsa om man vill.

Mitt konto blev avstängt i ett halvår utan att jag skapade ett nytt, men det var enbart för att jag var helt ovetande om avstängningen.

Jag loggade inte in på ca. ett år och någon illvillig person hade lyckats knäcka mitt lösenord och postat något som bröt mot reglerna.
2024-08-22, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Mitt konto blev avstängt i ett halvår utan att jag skapade ett nytt, men det var enbart för att jag var helt ovetande om avstängningen.

Jag loggade inte in på ca. ett år och någon illvillig person hade lyckats knäcka mitt lösenord och postat något som bröt mot reglerna.

De illvilliga ja. Jag har skrivit en tråd om dem idag men den låstes med hänvisning till alltför låg kvalitet. Så jag har fått mitt svar till vilken kategori jag nu räknas, "gaphals".
2024-08-22, 19:30
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tror mina åsikter som inte är raderade förklarar min position i frågan
Dock kan jag tycka att just 6 månader är alldeles för mycket .
2024-08-22, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag har i tidigare inlägg skrivit att uppgiften att 2198 medlemmar blivit avstängda under detta år saknar betydelse ifall uppgiften inte sätts i ett sammanhang. I relation till vad? Vad ska vi jämföra med? Är siffran hög eller låg? Se mina tidigare inlägg. Denna trådstart saknar den underliggande informationen, vilket gör att det är svårt att ha en åsikt om siffran.

Under samma tidsperiod blev 2198 medlemmar även tillfälligt avstängda på Facebook, och lika många till blev avstängda på X, och lika många blev avstängda på TikTok. Vad säger de siffrorna? Ingenting.

admin

Vad bra, då fungerar allting alldeles perfekt här och du har inget behov att svara på mina frågor och exempel på inkonsekvent moderering och hur regel 0.03 missbrukas genom kreativa tolkningar. Härligt!

Jag skrev förresten ett PM till dig igår efter att ha skrivit mitt inlägg som du citerade typ en tiondel av och bad dig ta bort mitt konto. Ordnar du det? Toppen!

2024-08-22, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ta inte bort ditt konto nu ditt mongo. Dina åsikter är lika mycket värda som alla andras.

Vad spelar det för roll när man ändå inte får framföra sina åsikter?
Jag tycker att fler ska ta bort sina konton i protest, då kanske den tröge Admin börjar fatta hur detta forumet har förstörts de senaste åren...
2024-08-22, 20:40
Avslutad
Citat:
Ta inte bort ditt konto nu ditt mongo. Dina åsikter är lika mycket värda som alla andras.

Det torde vara tämligen uppenbart för var och en att en strikt uppdelning i "saklig" respektive "gaphals" finns med vattentäta skott emellan.

Dessutom tycks admin använda sig av medlemmarna som "underhållning". Underhållningen består av stämpling till "snöflinga".
2024-08-22, 20:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Vad spelar det för roll när man ändå inte får framföra sina åsikter?
Jag tycker att fler ska ta bort sina konton i protest, då kanske den tröge Admin börjar fatta hur detta forumet har förstörts de senaste åren...
Jag är med i alla väder om man inte blir bannlyst.
Winners never quit and quitters never win”
2024-08-22, 20:47
Avslutad
Citat:
Jag är med i alla väder om man inte blir bannlyst.
Winners never quit and quitters never win”

Detta är inte livet det handlar om, utom medlemskapet på ett sketet forum...
Ingen vits att vara kvar här om man har någon som helst integritet, vilket tyvärr de flesta inte har.
2024-08-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
De illvilliga ja. Jag har skrivit en tråd om dem idag men den låstes med hänvisning till alltför låg kvalitet. Så jag har fått mitt svar till vilken kategori jag nu räknas, "gaphals".

Jag förstår inte riktigt den där hetsjakten när kvaliteten på inlägg är mycket bättre än förr i tiden.

Om ni inte tror mig på mitt ord, börja då med att läsa följande delforum från år 2002 och framåt.

(FB) Flashback

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in