Citat:
Ursprungligen postat av
obyn
ingen kan inbilla mig att någon sitter lugnt i båten och finner sig i att vara avstäng i ett halvår.
Vet inte om jag ses som saklig eller gaphals, men jag satt i alla fall i karantän i 6 månader. Då min tid som skribent på forumet dessförinnan varit relativt kort på grund av att mina mer otyglade sidor gav mig många varningar så har jag på ganska precis ett år upplevt tre tillstånd.
Ett första, då jag gick under radarn som en vanlig hundragubbe tills jag började störa mig på hundragubbarna, varpå jag blev avstängd.
Ett andra, karantän.
Ett tredje, återkomst, då jag först uppträtt sakligt, vilket går bättre i några forumdelar än i andra.
Men @admin, när du talar om användare som har underhållningsvärde som "gaphalsar" reagerar jag lite med ryggmärgen. Vem vill vara den personen som aldrig tas på allvar och ska tryckas ned? Det fattar man att folk drar för om man säger så. Och oron här gäller väl om den här attityden även drabbar användare som vanligen är seriösa.
Jag förstår att man inte kan tillåta vad som helst, men det känns inte helt bekvämt med ett så pass hierarkiskt tänkande mellan seriöst och oseriöst. Användare är både och, forumet är både och, särskilt vad gäller ämnesvalen i trådstarterna.