Citat:
Ursprungligen postat av
Masterblender
Till dags dato har minst 2198 medlemmar blivit avstängda
Citat:
Ursprungligen postat av
Masterblender
Vad tycker ni om detta? Hur många av dessa minst 2198 medlemmar har lust att komma tillbaka efter sin avstängning?

Vad är det som ska diskuteras?
Forumet har 1,6 miljoner medlemmar, och drygt två tusen har under året blivit avstängda. Vissa en vecka, vissa en månad, några ännu längre.
Jag tycker det är olyckligt att vissa medlemmar inte klarar av att följa reglerna. Men det vore ännu mer olyckligt ifall vi inte agerade.
Vi kan fråga oss varför vissa medlemmar inte kan följa reglerna. Svaret skiljer sig nog beroende på vem det gäller.
Vet inte om du tycker det är för många eller få medlemmar som blivit avstängda.
För mig är inte antalet avstängningar av någon större betydelse. Det säger ingenting. Vad som är av betydelse är orsaken till varför de blev avstängda, och för att kommentera detta så behöver man granska varje avstängning.
Ifall en person börjar mordhota enskilda medlemmar så är det bra ifall personen kastas ut. Om denna person kommer tillbaka under olika användarnamn så hoppas jag samtliga kastas ut. Om personen har registrerat 3000 konton, och vi under det senaste året enbart kastat ut 2198 medlemmar, så kan man vara kritisk till att vi stängt av för få medlemmar.
Siffrorna du lyfter säger absolut ingenting, om du inte sätter dem i ett sammanhang. Du skulle kunna jämföra siffrorna med Facebook och X, om dessa var tillgängliga. Då blev de mer intressanta. Ifall man kunde se ett mönster. Hur stor del av medlemmarna som blir avstängda. Hur många som klarar av att diskutera utan att få varningar eller avstängningar.
Så svaret på frågan är att jag tycker absolut ingenting. Siffrorna säger ingenting. Mer än att det är tydligt att forumet modereras. Men om siffran är hög eller låg är omöjligt att svara på utan underliggande material, och något att jämföra med.
admin