2024-08-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Helvete vad det brinner på Krym

The Neptunes destroyed the Conro Trader railroad ferry loaded with fuel tanks, which was transporting to Crimea.
https://x.com/Heroiam_Slava/status/1826646308394082628

Ha ha, vilket jäkla bra mål för en sån. Varje tankbil blir som en bonusmissil.
Citera
2024-08-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Vad hände med F-16?

Är Ukraina inkapabla till att flyga dem? Varför inte låta de Natotrupper som finns där flyga dem?

De används för att stoppa luftangrepp.
Citera
2024-08-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Haha Putin kysser Koranen . Vad säger ni som hyllar Putin och "traditionella" värderingar. Magafolket i USAa blir nog rätt så förvirrade nu.

https://x.com/banderafella/status/1826283618727293203

Vi har ju en del dårar här som är pro-ryssland för att de vill skydda kristna värderingar och kristendomen.
Citera
2024-08-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det ser bra ut nu när massakrarna kommer in. För ingenting är vårt fel.

Den här killen är en lost cause, men de som har lite mellan pannbenen kan fundera på den moraliska positionen som väst har.
All skuld är Rysslands.
Ukraina får göra precis vad de vill för att försvara sig.
Vi älskar "de var dom som började". Det är viktigare än allt annat när vi ska bedöma vem som har rätt.
Vi har en mall för vad som är "de goda". Dem stöder vi. Vi räknar inte konsekvenser, vi stöder dem som har "rätt".

Då hamnar man faktiskt lätt i slutsatser att massakrar ser riktigt bra ut.

Och? Vi kan lika bra kör enligt hammurabis lag och köra öga för öga. Fy fan vad du hade bölat om internationell rätt och mänskliga rättigheter om Ukraina fick chansen att bomba Moskva eller andra städer i Ryssland så som Ryssland gjort. Men det bryr du dig så klart inte om.

Jag hoppas Ukraina bränner ner hela Moskva med invånare så att du, dina gelikar och Ryssland fattar att det är kört.

Att du har mage och sitta dag ut och dag in och relativisera, förminska, försöka förvilla med mera för Ryssland…. Skäms.
Citera
2024-08-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De där filurerna borde ju livstidsutvisas från Finland, EU och hela den fria världen. Men Ryssland kan ju försöka, både Finland och Sverige har kustjägare redo att snabbt landstiga på Åland.

Skulle inte förvåna mig om Åland blir en del av NATO efter det här (och de behöver nog inte ens ställa upp med ett eget försvar för det). Om ryssen försöker använda Krim argumentet för Åland så har de verkligen saboterat för sig själva.
Citera
2024-08-22, 18:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag tror det är 6-7 aktiva hushåll i Nechaev, och 4 st i Nizhnyaya Parovaya.

Och fem gånger så många ödsliga fruktträdgårdar.

Ja ungefär så. Om Ryssland har problem med att hålla sig inom sina egna gränser så är nog bästa försvaret en mängd "nålstick" över deras egen vida gräns. Det kan dom bara inte hantera.
Citera
2024-08-22, 18:14
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
En rysk befälhavare och tillika islamist har blivit avlivad i Kursk.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1eyicdd/reportedly_the_armed_forces_of_ukraine_killed_the/

https://x.com/Seveerity/status/1826584215649235242
The Armed Forces of Ukraine killed the Kadyrov commander with the call sign "Shustriya".
This morning in the Kursk region of the Russian Federation, an attack was made on the Akhmat command post. The commander of the group and 30 Russian soldiers were destroyed - ЗСУ

Just sådant här skulle jag vilja se mer av så att det skapas lite "fear" bland ryska befälen. I just det här fallet kanske det handlar om att det är lite bekvämare för någon sund ryss att dela med sig av underrättelser specifikt för att sälja ut avskum-kadyroviter
Citera
2024-08-22, 18:16
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Och? Vi kan lika bra kör enligt hammurabis lag och köra öga för öga. Fy fan vad du hade bölat om internationell rätt och mänskliga rättigheter om Ukraina fick chansen att bomba Moskva eller andra städer i Ryssland så som Ryssland gjort. Men det bryr du dig så klart inte om.

Jag hoppas Ukraina bränner ner hela Moskva med invånare så att du, dina gelikar och Ryssland fattar att det är kört.

Att du har mage och sitta dag ut och dag in och relativisera, förminska, försöka förvilla med mera för Ryssland…. Skäms.

Har du sett mig göra det eller? Ukraina har ju bombat städer redan, Belgorod t ex.

Men det är noterat att du önskar livet ur 15 miljoner människor så jag förstår att jag hade fel. Det är precis det som är min poäng, att om "det var någon annan som började" så är allt straff viktigare än liv och framtid utifrån ditt perspektiv.
Citera
2024-08-22, 18:17
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mer till utbytesfonden, vi får hoppas att de har så det räcker för att få hem alla de som blev fångar vid Azovstal.

https://x.com/WarMonitor3/status/1826309587391447326

Ja, om det handlar om värnpliktiga från västra Ryssland så borde dessa kanske vara mer värda än de från de ryskasiatiska republikerna? Även om det låter som det var en enda trupptransportlastbil denna gången.
Citera
2024-08-22, 18:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
alla rafffenaderier och oljecicsterner som angripits, allt krigande som drar bränsle och så vidare, hur länge tills den ryska bränslemarknaden kollapsar? Får dom ihop någon skörd i år? kan dom få runt mat och annat till folk?

Så illa är det nog inte ännu; det är ett stort land med många anläggningar. Men det blir ju dyrt och resurskrävande.
Citera
2024-08-22, 18:20
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Alla som påstår att ryssarna inte kommer vinna kriget är lindrigt utvecklingsstörda.

Oroa dig inte, vi kommer hjälpa Ukraina att bomba fram lite frihet och demokrati även i ditt kära kloakland.
Citera
2024-08-22, 18:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, om det handlar om värnpliktiga från västra Ryssland så borde dessa kanske vara mer värda än de från de ryskasiatiska republikerna? Även om det låter som det var en enda trupptransportlastbil denna gången.

Ryssarna var väldigt måna om att få tillbaka de från FSB och Kadyrovs tjetjener; de inledde själva förhandlingar om fångutbyte för första gången i kriget efter att många av de grupperna hade tagits till fånga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in