2024-08-21, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Interpersonal
Det kan vara pga kvalitet framför kvantitet.

Upprepningar och oneliners tas bort. Tycker du att din post var genial så raderas inget utan du får argumentera för varför den ska ligga kvar.

Men varför är du här? Tror du att du kan sköta forumet bättre, be om att få bli mod.

Annars är det nog så att du har svårt med tillsägelser och att ignorera när saker inte går som du vill.

En del har svårt för att bli ignorerade också de brukar ofta ha mentala problem, sån är väl inte du?

Jag tycker inte att forumet ska modereras överhuvudtaget, i varje fall inte en som påstår sig ha yttrandefrihet på riktigt.
Vad betyder förresten modereras, om inte censureras? Varför ska man censurera överhuvudtaget för?
Låt folk skriva vad fan de vill...

Buhu buhu då skulle forumet spammas sönder säger vissa. Hur vet man det, har de någonsin funnits ett helt ocensurerat forum?
De så kallade "trollen" går igång på att provocera, skulle ingen bli provocerad så skulle de till slut tröttna.
Det är ju samma sak med rasisterna på fotbollsläktarna, de håller ju bara på för att svartingarna låter sig provoceras. Skulle ingen bry sig om att bli kallad neger så skulle givetvis ingen orka hålla på och skrika rasistiska saker...
2024-08-21, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Jag tycker inte att forumet ska modereras överhuvudtaget, i varje fall inte en som påstår sig ha yttrandefrihet på riktigt.
Vad betyder förresten modereras, om inte censureras? Varför ska man censurera överhuvudtaget för?

Buhu buhu då skulle forumet spammas sönder säger vissa. Hur vet man det, har de någonsin funnits ett helt ocensurerat forum?
De så kallade "trollen" går igång på att provocera, skulle ingen bli provocerad så skulle de till slut tröttna.
Det är ju samma sak med rasisterna på fotbollsläktarna, de håller ju bara på för att svartingarna låter sig provoceras. Skulle ingen bry sig om att bli kallad neger så skulle givetvis ingen orka hålla på och skrika rasistiska saker...

Forumet är förbundet att följa svensk lag om man läser runt lite så det är ett hårt nej på det får man anta.

Men nu tror jag vi är offtopic så bäst att starta en ny tråd om det där så man inte åker på gamla fina 0.03 eller vad tror du?
2024-08-22, 07:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Man behöver inte var saklig eller trevlig när man påpekar ett fel till en moderator i PM om något man tycker vara felaktigt
Du hittar ju på dina egna regler som om att du tror att Flashback är ditt egna forum
Det är vi användare som är Flashback. Utan oss hade det inte existerat. Det fattar ju till och med Admin.

Jo, om man över huvud taget förväntar sig ett svar på sin klagan i PM till moderator så ska man vara trevlig, saklig och argumentera vettigt för sin sak. Moderatorerna har vid upprepade tillfällen sagt att de inte ens svarar på otrevliga klagomåls-PM.

Jag har inte hittat på några egna regler. Det ovan har oupphörligt visat sig empiriskt.

Jag har aldrig trott att Flashback är mitt forum. Du fortsätter sätta epitet på mig som inte existerar.

Ja, det är vi användare som är Flashback. Det har jag aldrig sagt emot. Men användare som inte sköter sig förstör och smutsar ner vårt forum.
2024-08-22, 07:10
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Du kan alltid prova 4chan.
2024-08-22, 09:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Du har totalt missförstått begreppet yttrandefrihet på riktigt. Yttrandefrihet på riktigt betyder just att skräp modereras bort så att de som har något vettigt att säga i ett ämne inte ska dränkas av ovidkommande saker. Det du menar är total yttrandefrihet och det skulle tvinga forumet att packa ihop.
2024-08-22, 10:37
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det handlar inte om sura moderatorer utan om användare som inte hörsammar varningar.
Jo, men moderatorer är också människor och i vissa trådar rensas varje enradare medans i andra som Feminism får absolut allt stå kvar i alla lägen.

Jobbigast är de nitiska moderatorer t.ex i Politik som rensar bort allt argumenterande eller skämtande. En sådan moderator kunde lätt varna mig för detta inlägg. Som inte behandlar exakt topic.
2024-08-22, 10:41
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Instämmer med dig vad gäller att varnandet/raderandet tycks gå i perioder. Min gissning är att s k "masspostare" blir störande både för andra användare och för moderatorer så att man kanske håller ögonen på någon en period för att sedan släppa.
Just detta kan kanske vara problemet med mig (och likvädiga)? Jag är ganska intensiv och har jag ingen kund på 1 timme på jobbet så kommer 50 inlägg från mig på FB, jag letar upp idiotinlägg som jag kommenterar. Inget meningslöst skräp direkt men någon moderator som går in 1-2 dygn senare och ser dessa 50 inlägg på raken i en tråd kanske inte kan se kvaliteten i min insats.
2024-08-22, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Just detta kan kanske vara problemet med mig (och likvädiga)? Jag är ganska intensiv och har jag ingen kund på 1 timme på jobbet så kommer 50 inlägg från mig på FB, jag letar upp idiotinlägg som jag kommenterar. Inget meningslöst skräp direkt men någon moderator som går in 1-2 dygn senare och ser dessa 50 inlägg på raken i en tråd kanske inte kan se kvaliteten i min insats.

Det låter som en rimlig analys, men ligger väl på läsaren att scrolla. Inget du kan bli avstängd för i sig, även om det är 50 dåliga, så länge det har med ämnet att göra.
2024-08-22, 13:55
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Kollade din historik, och en dryg tredjedel av inläggen du postat har antingen raderats eller ligger i Papperskorgen. Trots att du bara postat några hundra inlägg, så har du redan lyckats få åtta varningar. Rätt imponerande. Dock ingen avstängning.

Anser du på fullt allvar att någon av dessa varningar är felaktig?
I ditt fall så är det väl snarare ett personligt misslyckande att du inte klarar av att debattera som vi övriga. Skulle kunna ge några exempel på inlägg som du fått en varning för, men de håller så låg nivå att det känns rätt onödigt.

Citat:
Det är snarare era patetiska varningar som inte säger någonting...

Jag tolkar ditt svar som att ingen av varningarna var felaktig.
Ditt problem är dels att du inte uppskattar reglerna, samt att du inte klarar av att följa dem.

Citat:
Jag tycker inte att forumet ska modereras överhuvudtaget

Jag har förstått det.

Citat:
Jag tar det igen även om du är för korkad för att förstå det. När flera tusen medlemmar stängs av och tiotusentals inlägg försvinner varje år så är det INTE medlemmarnas fel utan moddarnas.

Så du är av uppfattningen att det är moderaternas fel att vissa medlemmar bryter mot reglerna? Intressant.

admin
2024-08-22, 14:06
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Nu kanske jag sticker ut hakan och kanske får ångra mig senare.
Men jag har fått några varningar genom åren. Jag har sett varningarna som gult kort i fotboll. Med andra ord. Jag har rättat mig i ledet, ransakat mig själv och i varje fall slutligen landat i att varningen var befogad.

Jag hade känt mig som en riktig snöflinga om jag hållit på och tjafsat emot.
Jag slänger ett öga på reglerna emellanåt för att i största möjliga mån slippa avstängning.
Jag har klarat mig hittills och då har jag säkerligen fått ca 20-30% av mina inlägg raderade för att de är antingen OT eller i många fall rent trams.

Åker jag på en avstängning är det för att jag aktivt valt att vara en idiot och brutit mot reglerna, eller för att jag saknat läsförståelse för reglerna och därav gjort mig förtjänt av att bli avstängd.

Men men. Vi får väl se om jag återkommer i ärendet som en snöflinga, kränkt och snorgråten när jag bäl blir avstängd.

Jag håller helt med dig om det du skriver.
Ibland kan saker bli fel. Det finns tillfällen där jag plockat bort varningar, öppnat trådar och flyttat tillbaka trådar som felaktigt hamnat i Papperskorgen. Det är ingen som hävdar att moderatorer inte kan göra fel. Vi är inte mer än människor.

Sedan måste man skilja på kritik och kritik. Det finns vissa personer - vi kan kalla dem snöflingorna - som är extra känsliga. De kännetecknas av att vara väldigt lättkränkta och har uppenbara stora svårigheter med att se sina egna brister. Det är inte sällan dessa som startar trådar där de skriker om att något blivit fel. Dessa ska inte blandas ihop med de som sakligt lyfter kritik, och som har önskemål om att något ska bli bättre. Konstruktiv kritik är viktigt. Jag tror att det är viktigt att vi alla lyssnar när seriösa medlemmar lyfter saker som blivit fel och lär oss att skilja mellan dessa och gaphalsarna som enbart är i behov av uppmärksamhet. De senare har möjligen ett underhållningsvärde, men de seriös är de vi behöver lyssna på. De är inte lika högljudda, men deras budskap har en tendens att nå fram ändå.

admin
2024-08-22, 14:13
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det är lönlöst att fortsätta diskutera detta. admin säger först att det inte finns konkreta exempel och att han därför upplever att det varken är kritik eller möjligt att svara på, samtidigt som han ignorerar inlägg med konkreta exempel och frågor.

Jag har i tidigare inlägg skrivit att uppgiften att 2198 medlemmar blivit avstängda under detta år saknar betydelse ifall uppgiften inte sätts i ett sammanhang. I relation till vad? Vad ska vi jämföra med? Är siffran hög eller låg? Se mina tidigare inlägg. Denna trådstart saknar den underliggande informationen, vilket gör att det är svårt att ha en åsikt om siffran.

Under samma tidsperiod blev 2198 medlemmar även tillfälligt avstängda på Facebook, och lika många till blev avstängda på X, och lika många blev avstängda på TikTok. Vad säger de siffrorna? Ingenting.

admin
2024-08-22, 14:21
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Vi har ju också haft ett stort antal nya "medlemmar"/nicks som gått in och startat nya trådar med fantastiska rubriker och/eller kapat trådar med irrelevant trams, oftast är deras inlägg rena kopior av nån massiv konspirationsteori om Ukrainakriget etc, som naturligtvis blivit anmälda direkt och sen raderats och aldrig återkommit. Såna tomtar står nog för en rejäl bit av statistiken över avstängningar och jag tycker det är skitbra att moderatorerna hugger dem direkt med tanke på hur mycket de annars sabbar på forumet. Producerar mer skit än måsar gör de...

Det finns medlemmar som kritiserar oss för att vi inte stänger av tillräckligt många. Som hävdar att ryska trollfabriker startar mängder av konton, och att vi inte stänger av dessa tillräckligt snabbt. Samtidigt som trådstartaren anser att vi bör plocka bort reglerna helt, och låta dessa få posta hur mycket propaganda de önskar. Allt ska vara tillåtet. Problemet är att detta vore direkt olagligt, och skulle innebära att forumet stängdes ner på nolltid. Dessutom så är jag tveksam till om speciellt många skulle vilja att allt var tillåtet, och att ingen blev avstängd.

admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in