2024-08-21, 19:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där är off topic så det svarar jag inte på.
Du frågar ju själv varför vissa hänger på Flashback, så det var du som tog upp ämnet.

Man behöver inte var saklig eller trevlig när man påpekar ett fel till en moderator i PM om något man tycker vara felaktigt
Du hittar ju på dina egna regler som om att du tror att Flashback är ditt egna forum
Det är vi användare som är Flashback. Utan oss hade det inte existerat. Det fattar ju till och med Admin.
2024-08-21, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du frågar ju själv varför vissa hänger på Flashback, så det var du som tog upp ämnet.

Man behöver inte var saklig eller trevlig när man påpekar ett fel till en moderator i PM om något man tycker vara felaktigt
Du hittar ju på dina egna regler som om att du tror att Flashback är ditt egna forum
Det är vi användare som är Flashback. Utan oss hade det inte existerat. Det fattar ju till och med Admin.

Vilka är "oss"? Forumet rullar på trots 2200 bans.

Forumet tillhör aktiebolaget som äger det och det är precis som afk alltid rätt att vara trevlig mot servicepersonal så det underlättar för alla inblandade.

Lol att försöka kollektivisera flahan. Dumma commie.
2024-08-21, 20:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interpersonal
Vilka är "oss"? Forumet rullar på trots 2200 bans.

Forumet tillhör aktiebolaget som äger det och det är precis som afk alltid rätt att vara trevlig mot servicepersonal så det underlättar för alla inblandade.

Lol att försöka kollektivisera flahan. Dumma commie.
Lycka till att driva rörelsen utan användare

Det står inget i regelverket att du ska vara trevlig om du bemöter ett övergrepp. Vad innebär det egentligen?
2024-08-21, 20:13
Avslutad
Citat:

Det är det här som är själva knäckfrågan. Forumet genomgår konvulsioner. Admin berättade att förändringar ska vara genomförda inom en månad. Kända användare på 100-listan är avstängda och saknade. Någon tjomme registrerad i maj 2024 annonserar efter profilbilder och annan tjomme sträcker upp att det hör inte hemma i Flashbackforumet. Kamratuppfostran. Plus den roliga AI-katten som fick mig att skratta.
Hur mycket female passiv aggressivitet tål Flashback, för den tycks vara i tilltagande, eller så har jag haft osis. Om "den mjuka staten" tar över Flashback och gör det girlie är forumsjälen i fara. Det kan jag oroa mig för. Att Flashback ska bli en swiftiepappa.
2024-08-21, 20:17
Avslutad
Citat:
Lycka till att driva rörelsen utan användare

Det står inget i regelverket att du ska vara trevlig om du bemöter ett övergrepp. Vad innebär det egentligen?

Flashback har användare. Du t.ex. använder denna gratistjänst.

Jag t.ex. har å andra sidan skänkt 1000 kr till sajten då jag uppmanats till det ifall jag gillar sajten. Den kommer således aldrig vara gratis för mig.

Hur många av dina imbecilla poster som du försöker använda som om de vore värda något uppväger det?

Din tankemodell är felaktig och precis som kollektivister alltid resonerar från en totalt pank position stendum.

Numera får jag reklam för välrenommerade företag här, era försök till bojkott och förföljelser gick inget vidare, commie.
2024-08-21, 20:20
Avslutad
Det är lönlöst att fortsätta diskutera detta. admin säger först att det inte finns konkreta exempel och att han därför upplever att det varken är kritik eller möjligt att svara på, samtidigt som han ignorerar inlägg med konkreta exempel och frågor.

Kvar lämnas en ensam tempeZZt som varken är moderator eller administratör men ändå tror att hans åsikter som användare är intressant när folk explicit ställer frågor till mods och admins.

Nu har man lagt det mentala locket på den här tråden och avfärdar allt som skrivs som rättshaveristisk smörja, och med tiden kommer den antingen att dö ut eller låsas med motivationen att det blir en ekokammare eller driftar för långt från sitt ursprungliga syfte. Ett mönster som ses i andra trådar som författats av liknande orsaker. Ironiskt nog är detta ett direkt resultat av att mods och admin överger dem.

Det finns ingen vilja att lyssna eller förändra någonting. Saklig om än emotionellt skriven kritik bemöts med ”jag har tittat på dina inlägg och recenserat dem och dragit slutsatsen att du inte är värd att bemöta”, ett argument som vanligtvis avfärdas som off-topic smörja när det till exempel används av skribenter med många inlägg för att kritisera dem med färre inlägg eller för att avfärda vad någon säger på grund av motståndarens posthistorik.

Alla på Flashback är värda att lyssna på så länge åsikten framförs sakligt. Förutom då man kritiserar forumet, då helt plötsligt är det befogat att recensera användare i syfte att förminska dem.

Skulle vilken användare som helst skriva ”du har fel för att du skrivit så här i en annan tråd för länge sen” så skulle det raderas med hänvisning till 0.03 och eventuell varning hade tilldelats. Det är precis vad vi sett självaste admin göra i denna tråd. Rules for thee, but not for me.

Vad jag beskriver är självklart medveten härskarteknik. Det är i linje med mods som bemöter kritik mot regeltolkningar och förminskar kritiker genom att säga att de är förvånade över att det är intressant att det blivit en stor grej, tyvärr är de upptagna med att vara ute i solen, och den som kritiserar har inget liv och gör bäst i att vara tyst.

Jag förstår inte alls hur ett så respekterat forum kunde utvecklas till att bli så här, och det är mycket tråkigt att se. Logiken brukade råda över allt. Nu är det händerna för öronen medan man nynnar och låtsas som att det regnar som gäller.

Det är inte värt mödan; Flashback är förlorat. Kanske är det dags att admin gör en Joe Biden och avgår på grund av sin ålder. Det är inte lätt att driva något i 41 år men åldern sätter sina spår även på sätt som inte är att skryta om i den årliga födelsedagstråden.

Ciao!
2024-08-21, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det är lönlöst att fortsätta diskutera detta. admin säger först att det inte finns konkreta exempel och att han därför upplever att det varken är kritik eller möjligt att svara på, samtidigt som han ignorerar inlägg med konkreta exempel och frågor.

Kvar lämnas en ensam tempeZZt som varken är moderator eller administratör men ändå tror att hans åsikter som användare är intressant när folk explicit ställer frågor till mods och admins.

Nu har man lagt det mentala locket på den här tråden och avfärdar allt som skrivs som rättshaveristisk smörja, och med tiden kommer den antingen att dö ut eller låsas med motivationen att det blir en ekokammare eller driftar för långt från sitt ursprungliga syfte. Ett mönster som ses i andra trådar som författats av liknande orsaker. Ironiskt nog är detta ett direkt resultat av att mods och admin överger dem.

Det finns ingen vilja att lyssna eller förändra någonting. Saklig om än emotionellt skriven kritik bemöts med ”jag har tittat på dina inlägg och recenserat dem och dragit slutsatsen att du inte är värd att bemöta”, ett argument som vanligtvis avfärdas som off-topic smörja när det till exempel används av skribenter med många inlägg för att kritisera dem med färre inlägg eller för att avfärda vad någon säger på grund av motståndarens posthistorik.

Alla på Flashback är värda att lyssna på så länge åsikten framförs sakligt. Förutom då man kritiserar forumet, då helt plötsligt är det befogat att recensera användare i syfte att förminska dem.

Skulle vilken användare som helst skriva ”du har fel för att du skrivit så här i en annan tråd för länge sen” så skulle det raderas med hänvisning till 0.03 och eventuell varning hade tilldelats
. Det är precis vad vi sett självaste admin göra i denna tråd. Rules for thee, but not for me.

Vad jag beskriver är självklart medveten härskarteknik. Det är i linje med mods som bemöter kritik mot regeltolkningar och förminskar kritiker genom att säga att de är förvånade över att det är intressant att det blivit en stor grej, tyvärr är de upptagna med att vara ute i solen, och den som kritiserar har inget liv och gör bäst i att vara tyst.

Jag förstår inte alls hur ett så respekterat forum kunde utvecklas till att bli så här, och det är mycket tråkigt att se. Logiken brukade råda över allt. Nu är det händerna för öronen medan man nynnar och låtsas som att det regnar som gäller.

Ciao!

Jag reagerade också på inklippta trådar. Det är nog värt för administrationen att lyssna lite på vad du har att säga här. "Ciao!"
2024-08-21, 20:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interpersonal
Flashback har användare. Du t.ex. använder denna gratistjänst.

Jag t.ex. har å andra sidan skänkt 1000 kr till sajten då jag uppmanats till det ifall jag gillar sajten. Den kommer således aldrig vara gratis för mig.

Hur många av dina imbecilla poster som du försöker använda som om de vore värda något uppväger det?

Din tankemodell är felaktig och precis som kollektivister alltid resonerar från en totalt pank position stendum.

Numera får jag reklam för välrenommerade företag här, era försök till bojkott och förföljelser gick inget vidare, commie.
Det finns ett inte allt för gammalt talesätt.
"If you dont pay for the product, you are the product."
Det är så sociala medier funkar. Det är ingen som driver sånt här för skojs skull.
2024-08-21, 20:57
Avslutad
Citat:
Det finns ett inte allt för gammalt talesätt.
"If you dont pay for the product, you are the product."
Det är så sociala medier funkar. Det är ingen som driver sånt här för skojs skull.

Då kan man heller inte förvänta sig att t.ex. admin som äger sajten inte modererar och gör exakt hur han känner för utan att förklara sig närmare utom för eventuella aktieägare.

Återstår alltså att bli människa och trevlig och argumentera för sin sak som en vuxen människa beträffande hur maskinen underhålls om man har något viktigt på hjärtat.

Det kallas att försöka bete sig respektabelt dvs helt annat än att bajsa på golvet när man inte får som man vill.

Eller?
2024-08-21, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Ja det här forumet har spårat ur fullständigt de sista åren och ändå låtsas admin och moddarna att allt är som det alltid har varit. Ingen självkritik överhuvudtaget utan ALLT är medlemmarnas fel som inte följer reglerna...

Även om tråden handlar om hur många som stängs av så ska man inte glömma hur enormt många inlägg som försvinner varje dag. Jag vet inte hur många gånger jag har sparat en intressant tråd som jag vill läsa på kvällen när jag återvänder hem och sen när jag väl är hemma så ser jag att tråden har hundratals MINDRE inlägg än den hade för några timmar sedan.
Är det verkligen någon som är dum och naiv nog att inbilla sig att alla dessa hundratals inlägg verkligen bröt mot några regler?

Okej, så modererandet går ut på att radera inlägg för att tråden ska bli läsbar?
Jag tycker oftast att modererandet har skett med lätt hand, det vill säga, andemeningen i tråden har blivit kvar medan det i stunden underhållande tjafset försvunnit. Så om du vill följa det får du nog sitta klistrad som en annan. Inget jag rekommenderar. Ögonen blir fyrkantiga och man tröttnar. Inlägget som beskrev att det enda som blir kvar är rättshaverier: det har en poäng.
2024-08-21, 21:12
Avslutad
Citat:
Ja det här forumet har spårat ur fullständigt de sista åren och ändå låtsas admin och moddarna att allt är som det alltid har varit. Ingen självkritik överhuvudtaget utan ALLT är medlemmarnas fel som inte följer reglerna...

Även om tråden handlar om hur många som stängs av så ska man inte glömma hur enormt många inlägg som försvinner varje dag. Jag vet inte hur många gånger jag har sparat en intressant tråd som jag vill läsa på kvällen när jag återvänder hem och sen när jag väl är hemma så ser jag att tråden har hundratals MINDRE inlägg än den hade för några timmar sedan.
Är det verkligen någon som är dum och naiv nog att inbilla sig att alla dessa hundratals inlägg verkligen bröt mot några regler?

Det kan vara pga kvalitet framför kvantitet.

Upprepningar och oneliners tas bort. Tycker du att din post var genial så raderas inget utan du får argumentera för varför den ska ligga kvar.

Men varför är du här? Tror du att du kan sköta forumet bättre, be om att få bli mod.

Annars är det nog så att du har svårt med tillsägelser och att ignorera när saker inte går som du vill.

En del har svårt för att bli ignorerade också de brukar ofta ha mentala problem, sån är väl inte du?
2024-08-21, 21:17
Medlem
Citat:
Till dags dato har minst 2198 medlemmar blivit avstängda, jag säger minst eftersom vissa blir avstängda utan att finnas med i statistiken. Bland annat har ju allas vår idol Korrektamund0 blivit avstängd på grund av Gud vet vad? Hon (?) finns i varje fall inte med i statistiken, och förmodligen är hon inte ensam.

Vad tycker ni om detta? Hur många av dessa minst 2198 medlemmar har lust att komma tillbaka efter sin avstängning?

Vi har ju också haft ett stort antal nya "medlemmar"/nicks som gått in och startat nya trådar med fantastiska rubriker och/eller kapat trådar med irrelevant trams, oftast är deras inlägg rena kopior av nån massiv konspirationsteori om Ukrainakriget etc, som naturligtvis blivit anmälda direkt och sen raderats och aldrig återkommit. Såna tomtar står nog för en rejäl bit av statistiken över avstängningar och jag tycker det är skitbra att moderatorerna hugger dem direkt med tanke på hur mycket de annars sabbar på forumet. Producerar mer skit än måsar gör de...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in