2024-08-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Skulle vi svara på frågan skulle vi uppmana till brott och själva begå brott.

Du verkar inte kunna ta hand om dig själv. Satsa på psykiska institutioner istället för kåken. Du hör antagligen hemma där ändå.
Uppmana till brott vet i fasen då vi bara ger tips på sådant man kan göra som renderar i fängelsestraff men visst det är en gråzon.

Vi uppmanar inte TS aktivt att göra någonting utan diskuterar vad som kan leda till fängelse och utan att någon kommer till skada.
Citera
2024-08-22, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Den första idén var bra men den andra mindre bra då han inte ville skada någon.
Okej kör på första iden, går det bra så får du en 10.000kr för transporten, går det mindre bra får du ett års fängelse
Citera
2024-08-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Osäker på vart jag ska lägga tråden men jag behöver ju begå ett brott så detta blir nog bra.

Tänker inte dra massor utav snyfthistorier, hur jag hamnat i min situation är mitt och ingen annans fel.

Info:
Är bostadslös och pank, ingen familj eller vänner som jag kan/vill belasta.

Jag vill in till fängelse för att få en ny start, då har jag iallafall en säng, mat och tak över huvudet.

Vilket brott kan jag begå som inte påverkar någon personligen? Strafftiden får gärna vara 1 år. Då blir man oftast häktad och då kan jag börja sova och äta som en vanlig människa från häktet till anstalt.

Soc hjälper inte. Ringt typ 5 gånger hela veckan och dom gör absolut ingenting. "Vi har inga bostäder" är svaret 95% av konversationerna. Dom menar på att jag ska hitta en lägenhet och framföra kontraktet som de kan betala. Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst? Aja.

Tack i förhand.

Känner för dig!! Vänd dig till kyrkan, dem brukar kunna hjälpa med både det ena och det andra! Var i Sverige bor du?
Citera
2024-08-22, 11:39
Medlem
AsaWads avatar
TS önskemål är alltså att få tak över huvudet så snart som möjligt.

Litet problem dock....
Brott begås. Blir tagen på bar gärning.
Förundersökning tar några månader eftersom allvarliga brott prioriteras framför småbrott.
Rättegång blir det när domstolen tycker att de har tid...
Dom utdelas. Exempelvis 1 år och 6 månader.

Förs man då raka vägen till anstalten? NEJ !
Man väntar på ett brev där man får besked om att inställa sig på nämnd anstalt.

Det kan alltså ta nästan 2 år från utfört brott till att man ska inställa sig för inlåsning.
Citera
2024-08-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sui29
Okej kör på första iden, går det bra så får du en 10.000kr för transporten, går det mindre bra får du ett års fängelse
Skriv det till TS jag vet det redan men du misstog nog mig för honom 🙂
Citera
2024-08-22, 11:42
Medlem
Militär tjänstgöring då? Om du inte gjort lumpen så kan du väl försöka mönstra och göra lumpen. Hitta en befattning som passar dig bra. Om du vill kan du ju även försöka bli yrkessoldat därefter, behöver ju inte bli officer.
Citera
2024-08-22, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Skriv det till TS jag vet det redan men du misstog nog mig för honom 🙂
Oj, det gjorde jag ja!
Skulle givetvis vara till TS.
Citera
2024-08-22, 11:46
Medlem
Jag tänker direkt: vapenbrott. Du ska naturligtvis inte använda vapen mot någon men jag TROR det ses som ett ganska allvarligt brott även om det bara är en kniv på fel ställe liksom.
Citera
2024-08-22, 11:47
Medlem
Smekarn87s avatar
Begå hets mot folkgrupp där du ger dig på folkgruppen som tror på AIK-tron. Hävda att AIK supporters är klandervärda upprepade gånger så domaren måste ge dig fängelse.
Citera
2024-08-22, 11:58
Medlem
Citat:
Osäker på vart jag ska lägga tråden men jag behöver ju begå ett brott så detta blir nog bra.

Tänker inte dra massor utav snyfthistorier, hur jag hamnat i min situation är mitt och ingen annans fel.

Info:

Jag vill in till fängelse för att få en ny start, då har jag iallafall en säng, mat och tak över huvudet.

Vilket brott kan jag begå som inte påverkar någon personligen? Strafftiden får gärna vara 1 år. Då blir man oftast häktad och då kan jag börja sova och äta som en vanlig människa från häktet till anstalt.

Soc hjälper inte. Ringt typ 5 gånger hela veckan och dom gör absolut ingenting. "Vi har inga bostäder" är svaret 95% av konversationerna. Dom menar på att jag ska hitta en lägenhet och framföra kontraktet som de kan betala. Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst? Aja.

Tack i förhand.
Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst undrar du. Finns det ingen möjlighet för dig att få ett arbete? Äldrevården? Det blir ju ännu svårare att få ett jobb för dig sen om du finns med i belastningsregistret.
Jag tänker inte hitta på ngt brott du ska begå. Min partner jobbar som kriminalvårdare och det är inget särskilt bra liv därinne. Ofta dela cell med ngn och en massa bråk. Visst, tak över huvudet och mat, men jag önskar verkligen du kunde få hjälp med din situation på ngt annat sätt.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Militär tjänstgöring då? Om du inte gjort lumpen så kan du väl försöka mönstra och göra lumpen. Hitta en befattning som passar dig bra. Om du vill kan du ju även försöka bli yrkessoldat därefter, behöver ju inte bli officer.

Bra förslag. Är han/hon ett kronvrak så föreslår jag p-nisse/lapp-lisa.
Man får en fin-fin uniform där också av arbetsgivaren.

Men lönen är inte något att hänga i granen. På min tid var lönen 26kr/dag i lumpen. Kanske har ändrats?
Senast redigerad av kraftfoder 2024-08-22 kl. 12:00.
Citera
Medlem
Citat:

Info:

Tack i förhand.
Kör rejält för fort i Norge. Då kan du få 4 veckors fängelse på ett fint ställe! Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in