2024-08-22, 10:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Dan Drakenholt måste vara totalt sopslut i huvudet som publicerar klippet. Han har mao precis erkänt brott mot kamerabevakningslagen enligt 25 §.
Kamerabevaka egen tomt är lagligt, vad jag vet. Behövs inget tillstånd för det.
Citera
2024-08-22, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vad spelar det för roll? kan väl vara bajs på den han har fortfarande rätt att göra det.. även bränna den om han så vill.
Ja han har rätt ha den i flaggstången. Han behövde ju inte ta ner den heller!
Citera
2024-08-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja han har rätt ha den i flaggstången. Han behövde ju inte ta ner den heller!

Nej eftersom han var PRO_UKRAINSK .. vad är det du inte förstår.. men hade han varit pro-ryss hade det varit andra bullar sa dom ju.
Citera
2024-08-22, 11:01
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duvestubbe
Varför får jag känslan av att det här är två värnpliktiga som fått lite feeling?

Det vet jag inte.
Jag får inte den känslan eftersom dom hänvisar till sina "höga chefer."

Citat:
Vi var osäkra på om du var pro Ukraina eller pro Ryssland. Och då ... bästa sättet är ju att komma och fråga dig. Det var delade meningar.

– Delade meningar hos vem? undrar Dan Drakenholt.

– Hos våra höga chefer, blir svaret.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dan-hissade-flagga-fick-besok-av-forsvarsmakten/
Citera
2024-08-22, 11:02
Medlem
Citat:
Nej eftersom han var PRO_UKRAINSK .. vad är det du inte förstår.. men hade han varit pro-ryss hade det varit andra bullar sa dom ju.
Andra bullar Han hade inte behövt ta ner den då heller! Vad är det du inte förstår ?
Citera
2024-08-22, 11:03
Avslutad
Citat:
Dom ville kolla så han inte var en rysk spion! Är det så konstigt ?

Citat:
Nu var det ju inte en rysk flagga utan en ukrainsk flagga med blod på!
En spion flaggar nog inte för att dra till sig uppmärksamhet.
Citera
2024-08-22, 11:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Vi har krig i närområdet och vi befinner oss i ett begynnande skymningsläge.
Sluta tramsa. Jag beskrev ett annat scenario, där det var tvärtom mot idag.

Du menar att Rysslands förtryck mot sin egen befolkning är rätt. Du står på Putins sida i den frågan. För de är faktiskt i krig. De har rätt att tysta de som är kritiska och skicka militärpolis på dem enligt dig. Inget att protestera mot då.

Skymningsläget beror på woke och en påtvingad invandring som utgör ett hot i krigstid. Man skapar påhittade normer och ljuger om vad som är sant eller inte. Man har rivit upp sammanhållning och ställt människa mot människa. Men det är en annan fråga och en situation som är skapad av dumhet och hör inte hit.

Din totala oförmåga att svara på frågor är helt förbluffande.
Citera
2024-08-22, 11:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Fast du har ju ingen aning vad dom gör... tycker du illa om Ukraina är du med stor sannolikhet kontrollerad och övervakad vad du än gör.

Du vet faktiskt inte vad jag har en aning om

Om man pejlat tycker illa om Ukraina, som i att man tycker illa om en viss typ av förehavande som Ukraina ägnat/ägnar sig åt, så blir man rätteligen föremål för kontroll/övervakning ja.
Det vore ju totalt livsfarligt och nationsfarligt att inte reagera på individers förehavanden under vissa omständigheter.

Du läser ut att Dan har en flagga av visst utseende samt att han skrivit pro-ukrainskt på nätet, men här menar jag att du riskerar att bilda dig en uppfattning på något som bara är ett fragment, en ögonblicksbild, och ej en helhet som kan ha framkallat lite extra koll på just denne Dan.
Citera
2024-08-22, 11:05
Medlem
Om man utgår ifrån att flaggägaren är lågbegåvad eller snäppet värre; det är uppenbart för de flesta att denne, genom att ”spreja lite röda streck” på flaggan, ville framkalla reaktioner. Vidare visar denne upp låg eller ingen kunskap alls kring svenska flaggregler, vilket också ligger till grund för min inledande mening.

Därtill är det uppenbart att den skräckslagna flaggägaren medvetet blåljuger och därmed skamlöst uppger felaktiga uppgifter till försvarsmakten. Att flaggan först ”blåst sönder” och då planerades att bytas ut - men, som ett alternativ till att spendera pengarna på en ny flagga, donerades istället den summan till landet i fråga. Därefter halades den ”sönderblåsta” flaggan ner, besudlades ännu mer och hissades återigen. Att en 65-årig lögnhals inte ljuger med mer finess än en 12-åring är imponerande.
Citat:
Ursprungligen postat av Artikeln i TS
- De var här för att jag skulle klargöra min åsikt. Vad måste jag klargöra min åsikt för?
Avslutar med en reflektion kring ett citat från flaggägaren själv. Frågan är befogad och en som denne borde ställt sig själv innan flaggan hissades. Det leder mig återigen till min inledande mening och slutsatsen är självklar.
Citera
2024-08-22, 11:05
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är som vanligt i Sverige; etniska svenskar ger sig gärna myndigheterna på, även för de mest banala saker, men när det handlar om migranter blir man mer försiktig, för att inte säga fegare. Det är denna "blinda fläck" som fört oss dit vi är idag, med skenande gängbrottslighet, barnsoldater, skjutningar, spräningar, ökande korruption.
Ja, bland annat.
Citera
2024-08-22, 11:06
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravad-tax
Sverige stöder den ena parten i kriget och är alltså direkt involverat mot ryssland. Vi har även gått med i nato som är på ukrainas sida mot ryssland. Så nej det är inte krig i sverige men sverige är direkt inblandat på ukrainas sida. Om någon tar ställning för ryssland är den på fiendens sida.
Förvånansvärt många som inte fattar detta. Sverige är inte neutralt längre. Vi har tydligt valt sida, och att sälla sig till ryssarna är att stå på fiendens sida, vilket är av högt intresse för Försvarsmakten. Vad händer om det blir en konfrontation mellan Ryssland och NATO? Snubbar som Dan är då en säkerhetsrisk och kommer antagligen att tas omhand.
Citera
2024-08-22, 11:09
Medlem
Citat:

Försvarsmakten har ändå ingen befogenhet att tvinga någon att ta ner en flagga.

I värsta fall kan de förbjuda honom att sätta upp solpaneler på taket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in