Om man utgår ifrån att flaggägaren är lågbegåvad eller snäppet värre; det är uppenbart för de flesta att denne, genom att ”spreja lite röda streck” på flaggan, ville framkalla reaktioner. Vidare visar denne upp låg eller ingen kunskap alls kring svenska flaggregler, vilket också ligger till grund för min inledande mening.
Därtill är det uppenbart att den skräckslagna flaggägaren medvetet blåljuger och därmed skamlöst uppger felaktiga uppgifter till försvarsmakten. Att flaggan först ”blåst sönder” och då planerades att bytas ut - men, som ett alternativ till att spendera pengarna på en ny flagga, donerades istället den summan till landet i fråga. Därefter halades den ”sönderblåsta” flaggan ner, besudlades ännu mer och hissades återigen. Att en 65-årig lögnhals inte ljuger med mer finess än en 12-åring är imponerande.
Citat:
Ursprungligen postat av Artikeln i TS
- De var här för att jag skulle klargöra min åsikt. Vad måste jag klargöra min åsikt för?
Avslutar med en reflektion kring ett citat från flaggägaren själv. Frågan är befogad och en som denne borde ställt sig själv innan flaggan hissades. Det leder mig återigen till min inledande mening och slutsatsen är självklar.