2024-08-21, 20:12
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Tänk om man hade fått praoa som sportchef/vd/tränare i en månad eller så. Typ det Manuel gjorde i Gnaget.

Ludogrets ryktas vilja sälja Witry… han hade plockats direkt. Trött-London som sportchef (@trazke)? Inte alls.

Samtidigt byter vi formation till offensiv 5-3-2.

Une-Mackan-Ståhl centralt bak. Framför dem Schüller och Sabo som sexor. Wb med Keita och Witry = stängt bakåt och full fart framåt.

Topmac/Gulliksen som ”fri” tia. Framför honom Hümmet och (andra värvningen) Ishak.

Helvete. Vi hade gått rent och det hade kostat glasspengar i sammanhanget.

hahaha Fast den värvningen är ju så enkel att den nästan blir trött? Det är ju snarare så att Bosse blivit supertrött som inte slagit in den öppna dörren ännu.

Jag är ledsen min käre London men du är fortfarande förblindad av den skönsjungande sirenen Kukräven sen i våras. Dom flesta av dom spelarna du nämner håller inte särskilt hög allsvensk klass.
Citera
2024-08-21, 20:34
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
hahaha Fast den värvningen är ju så enkel att den nästan blir trött? Det är ju snarare så att Bosse blivit supertrött som inte slagit in den öppna dörren ännu.

Jag är ledsen min käre London men du är fortfarande förblindad av den skönsjungande sirenen Kukräven sen i våras. Dom flesta av dom spelarna du nämner håller inte särskilt hög allsvensk klass.

”Enkel” är det inte när vi redan har Piotr, Glade dansken, Bergvall och nyinköpt Ståhl på den positionen?

Byter vi däremot tränare samtidigt kan den verka enkel. Eller trött. Hur du önskar?
Citera
2024-08-21, 21:11
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
”Enkel” är det inte när vi redan har Piotr, Glade dansken, Bergvall och nyinköpt Ståhl på den positionen?

Byter vi däremot tränare samtidigt kan den verka enkel. Eller trött. Hur du önskar?
Glömde att ni värvat Ståhl. Älskar honom men hade tagit Witry före såklart. En av dom iallafall 10 bästa ytterbackarna i allsvenskan senaste 10 åren. Kanske hög topp-10.
Citera
2024-08-21, 21:22
Medlem
Londons avatar
Citat:
Glömde att ni värvat Ståhl. Älskar honom men hade tagit Witry före såklart. En av dom iallafall 10 bästa ytterbackarna i allsvenskan senaste 10 åren. Kanske hög topp-10.

Poängen med att ta in Witry är att vi kunnat entledigat våra ineffektiva yttrar (Wikheim/Fallenius).

För att lösa ekvationen så behövs dock en diktator (jag) vara både sportchef, vd och tränare
Citera
2024-08-21, 21:26
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Poängen med att ta in Witry är att vi kunnat entledigat våra ineffektiva yttrar (Wikheim/Fallenius).

För att lösa ekvationen så behövs dock en diktator (jag) vara både sportchef, vd och tränare
Är det arkebusering av dom båda som gäller i sådana fall? Annars kan vi ta dom, vi behöver lite kunniga vattenpojkar.
Citera
2024-08-21, 21:29
Medlem
Londons avatar
Citat:
Är det arkebusering av dom båda som gäller i sådana fall? Annars kan vi ta dom, vi behöver lite kunniga vattenpojkar.

”Nyttiga” i bästa fall i hur vi ställer upp nu. Överflödiga i den elva jag gav dig.
Citera
2024-08-21, 21:31
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
”Nyttiga” i bästa fall i hur vi ställer upp nu. Överflödiga i den elva jag gav dig.
Wikheim känns som att han underpresterat grovt i år? Iallafall dom matcher jag sett med er, känns som han haft ett par nivåer till i sig tidigare.

Fallenius tycker jag har varit eran bästa utter i år. Nu har jag inte sett alla matcher med er iofs.
Citera
2024-08-21, 21:41
Medlem
Londons avatar
Citat:
Wikheim känns som att han underpresterat grovt i år? Iallafall dom matcher jag sett med er, känns som han haft ett par nivåer till i sig tidigare.

Fallenius tycker jag har varit eran bästa utter i år. Nu har jag inte sett alla matcher med er iofs.

Wikheim har en hög höjd när han har dagen men kan även torska matcher för oss (0-1 mot Gnaget exempelvis) när han suger. Fallenius har visat snabbhet och potential men inte slutprodukt.

Byta dessa två mot Witry och Ishak i en annan formation (5-3-2/3-5-2) hade varit givet.
Citera
2024-08-22, 05:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Vad kultureliten i sig tycker är en sak, men de kan ju påverka sponsorer etc. Kan ju hända att en viktig sponsor som tar med gäster för att uppleva en fotbollsmatch kan ha synpunkter. Bara för att vi supportrar på Flashback inte tycker det är något att lägga energi på kan ju andra viktiga finansiärer till klubbarna ha synpunkter.
Så är det så klart, och det är tråkigt, men tror du inte ändå att det är ganska oundvikligt. Valet är att slå tillbaka på sociala medier och ha lika hög svansföring som packet som attackerar svensk supporterkultur har, och det har iaf. inte jag tid, energi, eller lust med. Vi skulle behöva något 100-tal Kukis/Quill för att ens nå peer-level här, och detta är (tack och lov) högst osannolikt.
Citera
2024-08-22, 06:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Wikheim har en hög höjd när han har dagen men kan även torska matcher för oss (0-1 mot Gnaget exempelvis) när han suger. Fallenius har visat snabbhet och potential men inte slutprodukt.

Byta dessa två mot Witry och Ishak i en annan formation (5-3-2/3-5-2) hade varit givet.
Wikheim är bästa yttre i serien på sin dag men det är för sällan..

Witry SKA in och sälj dansken. Men vad spelar det för roll? När vi slåss om guldet nästa säsong och fönstret kommer så är det dags att sälja igen..
Citera
2024-08-22, 08:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
I år?

Är det inte snarare att han har höga toppar men en låg marschfart? En sådan där spelare man ser inom 5-10 minuter vart matchen kommer barka?
Citera
2024-08-22, 08:41
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ni behöver kunna hålla nollan.

Helt omöjligt i dagsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in