2024-08-22, 01:21
Medlem
Utflödet ur BitcoinTrusten har fortsatt medan BlackRocks ETF i ganska stadig takt ackumulerar. Den förra snart nere på 200 000 bitcoin och den senare över 350 000 bitcoin.

Utflödet ur trusten lär ju bara ske en gång och ju mindre den blir, desto obetydligare lär detta utflöde ur den, påverka kursen. Om BlackRock fortsätter sin ackumulation, i ungefär denna nu ganska beskedliga men stadiga takt, kan vi då ser hur allt fler Bitcoins binds i ett institutionellt ägande.

Min tro är ju att detta på sikt leder till att utbudet av Bitcoins på marknaden blir tightare och tightare och att kursen då kommer att stiga. Så på det viset så, även om kursutvecklingen nu varit tråkig, tror jag att denna fundamenta ändå på lite sikt leder till stigande kurs.

Är fortsatt intresserad att veta om någon sett någon som gett sig på att prognostisera hur stor andel av det totala antalet bitcoins som efterhand kommer att ägas av ETF-fonder. Jag tror det kommer vara en ganska betydande andel av det totala utbudet och att fler och fler fonder kommer köpa en liten andel bitcoin-ETF:er så att riskerna sprids ut på stora fondkollektiv. Då är det också som jag ser det läge att tro på mindre volatilitet och att kursen ändå mer långsiktigt kommer vara stigande.

Lite optimism nu så här, då kursutvecklingen inte varit direkt usel, men ganska stillastående en tid nu…
Senast redigerad av R4D4 2024-08-22 kl. 01:23.
Citera
2024-08-22, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Utflödet ur BitcoinTrusten har fortsatt medan BlackRocks ETF i ganska stadig takt ackumulerar. Den förra snart nere på 200 000 bitcoin och den senare över 350 000 bitcoin.

Utflödet ur trusten lär ju bara ske en gång och ju mindre den blir, desto obetydligare lär detta utflöde ur den, påverka kursen. Om BlackRock fortsätter sin ackumulation, i ungefär denna nu ganska beskedliga men stadiga takt, kan vi då ser hur allt fler Bitcoins binds i ett institutionellt ägande.

Min tro är ju att detta på sikt leder till att utbudet av Bitcoins på marknaden blir tightare och tightare och att kursen då kommer att stiga. Så på det viset så, även om kursutvecklingen nu varit tråkig, tror jag att denna fundamenta ändå på lite sikt leder till stigande kurs.

Är fortsatt intresserad att veta om någon sett någon som gett sig på att prognostisera hur stor andel av det totala antalet bitcoins som efterhand kommer att ägas av ETF-fonder. Jag tror det kommer vara en ganska betydande andel av det totala utbudet och att fler och fler fonder kommer köpa en liten andel bitcoin-ETF:er så att riskerna sprids ut på stora fondkollektiv. Då är det också som jag ser det läge att tro på mindre volatilitet och att kursen ändå mer långsiktigt kommer vara stigande.

Lite optimism nu så här, då kursutvecklingen inte varit direkt usel, men ganska stillastående en tid nu…

Med tanke på mycken institutionell ackumulation bakom kulisserna, BTC går från svaga händer till starka, så är det nog klokt att hålla hårt i sina BTC. Men visst, hade man bytt BTC till Tesla under senvåren så hade man tjänat betydligt mer än man gjort på BTC. Nu får vi se om det blir ett ordentligt BTC-rally till höst 2025, med start absolut senast i uptober 2024 skulle jag tro. Kan också vara värt att hålla ett fortsatt öga på Tesla.
Citera
2024-08-22, 08:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4

Ja, det är ju troligt att en betydande del kommer ligga under olika ETF:er i framtiden, då det i princip bara är med sådana produkter som det handlas med på de flesta och största marknaderna. Lite att jämföra med guldet som knappt handlar med fysiskt.

Då kan man också tänka sig, vilket du är inne på, att volatiliteten minskar då de som köper dessa produkter inte är några daytraders och knappt några swingtraders utan det aktörer som ämnar att vara investerade i flera år.
Senast redigerad av Leaston 2024-08-22 kl. 08:50.
Citera
2024-08-22, 09:44
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, det är ju troligt att en betydande del kommer ligga under olika ETF:er i framtiden, då det i princip bara är med sådana produkter som det handlas med på de flesta och största marknaderna. Lite att jämföra med guldet som knappt handlar med fysiskt.

Då kan man också tänka sig, vilket du är inne på, att volatiliteten minskar då de som köper dessa produkter inte är några daytraders och knappt några swingtraders utan det aktörer som ämnar att vara investerade i flera år.
Va? Det är väl ännu enklare att daytradea en börshandlad fond än bitcoin on-chain eller på en skumrask-börs?
Citera
2024-08-22, 09:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Va? Det är väl ännu enklare att daytradea en börshandlad fond än bitcoin on-chain eller på en skumrask-börs?
Ingen pratade om vad som är enklast. Läs vad som skrivs eller förstå varför du inte får svar på ditt trams framöver.
Citera
2024-08-22, 18:18
Medlem
Är det Bogdanof som blankar igen? Det skulle ju gå upp...
Citera
2024-08-22, 20:39
Medlem
Bra poänger i tråden, naturligtvis kommer inte Blackrock och andra institutioner som ackumulerar tillåta priset att sticka förens alla som vill sälja gjort det.

Ja tror fortfarande på liquidity cycle,och valår. Ränte sänkningarna är runt hörnet precis lagom till election.

M2 money supply har sakta börjar ticka uppåt och treåringen, sjunker.

För mig spelar det ut sig, exakt som det alltid gör. Tycker fortfarande vi är väldigt högt givet vart vi är.
Citera
2024-08-23, 19:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedningen1
Trenden är nedåtgående sen flera månader tillbaka. Givetvis kan den vända men än så länge har den inte gjort det. Det är det här som folk ignorerar när dom säger att 30 % dumpar är normalt. Föregående cykler så har priset kraschat då och då i en kraftig uppåttrend, nu har det kraschat i en långvarig nedåttrend. Vi får väl se vad som händer.

Vi har nu både en högre botten och en högre topp på dagliga (bara veke än så länge men håller vi 62k några timmar till så).
Jag skulle snarare säga att vi varit sidledes i flera månader.
Bryter vi 68k, som kommer vi se en shortsqueeze som tar oss till ATH. Allt innan dess är rätt ointressant.

*edit*
Vi har även en iH&S på dagliga.
Senast redigerad av Leaston 2024-08-23 kl. 19:56.
Citera
2024-08-23, 20:32
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Bra poänger i tråden, naturligtvis kommer inte Blackrock och andra institutioner som ackumulerar tillåta priset att sticka förens alla som vill sälja gjort det.

Tror du verkligen att ”Blackrock och andra institutioner” håller på att köpa på sig för egen räkning?
Citera
2024-08-23, 20:41
Medlem
Jag tror priset stiger nu i förväntan att RFK eventuellt kommer att meddela att han lägger ned sin valkampanj, omfamnar Trump och får en tung post i Trumps regering i händelse av en valseger:

https://x.com/i/broadcasts/1yoKMygbVrRKQ
https://www.youtube.com/watch?v=f_ALJjWS2n4
https://x.com/DonaldJT_/status/1826814259919036458
Citera
2024-08-23, 21:42
Medlem
EgoistNs avatar
Fokus på siffran 50..
Är det upp som gäller nu, eller ska vi testa sma 50 igen?
50/50 säger jag.
Citera
2024-08-23, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vi har nu både en högre botten och en högre topp på dagliga (bara veke än så länge men håller vi 62k några timmar till så).
Jag skulle snarare säga att vi varit sidledes i flera månader.
Jepp, den flera månader långa nedåttrenden kan vända. Än så länge har den inte gjort det men det har varit en stark vecka. Det kan man inte förneka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in