Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Återigen halmgubbe argument, har jag ens använt ordet förväntad medellivslängd? Nä det har jag inte. Men kör du en gång till så att du intalar dig själv saker ingen sagt!
Ja du surar som en 5 åring för jag visade att du är fullständigt lurad angående Amish gruppen. Du gör påstående utan källa, var är dina källor på att de saknar eller har extremt lite fall av autism? Var är dina källor på att de inte eller har extremt låg vaccinering? Är det källorna i Saharaöknen? För nej vi vet inte det och du sitter och drar en vals!
Inga studier? Jaha då kan du du läsa
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10803505/ men med tanke på din faktaresistens och oförmåga att läsa studier. Du skulle kunna stå framför en blå bil och förneka att blåa bilar finns.
Både du och jag har länkat till studier där det finns koppling att i ytterst sällsynta fall kan covid vaccin hos enskilda individer. Ingen påstår att det inte finns några risker med vaccin såväl som vanlig Alvedon, men nyttan överväger risken.
Missfall är bevisat, jasså och källan, din okunskap, anivaccinlobbyn eller Tomten?
Så leverera något som underbygger dina påståenden istället för dina projiceringar av din mentala förmåga!
Nej, du har inte använt förväntad medellivslängd för att du är en ignorant idiot som inte vet vad du pratar om. Det är den förväntade medellivslängden som ökat, inte människors livslängd.
T.ex., människor på stenåldern hade en förväntad medellivslängd på 30-40 år. Det innebär inte att de flesta dog som 30 åringar, utan när man räknar med alla barn som dog under förlossningen så hamnade man här. Folk levde till 70-80 för tusentals år sedan också, och livslängden har inte ökat nämnvärt alls.
Vad vi ökat är den förväntade medellivslängden genom att reducera barnadödlighet.
Jag har redan länkat källan till den mycket lägre incidensen av autism bland Amish i tråden, häng med, idiot.
Att de hsr låg vaccinering är axiomatiskt och påvisat i mängder av studier, om du inte ens vet det så är du inte utrustad för diskussionen.
Nej, din "studie" utan data försöker inte ens nästan påvisa att vaccin har påverkat din förväntade livslängden, utan det är en konsult från vaccinindustrin som aegumenterar för att så är fallet utan bevis.
Nej, det finns inga bevis för att nyttan överstiger risken då vi inte vet vad risken är. Det är fullt möjligt att samtliga vaccinerade får antibody dependent enhancement och vi ser en dödlighet på 20-30% om 5-10 år, hade det då varit värt att vaccinera sig mot en förkylning?