• 1
  • 2
2024-08-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilhelmAFC
Det stämmer inte överhuvudtaget. Du bor inte i Södertälje märker jag.

Flyttat där ifrån, riktigt jävla skithål.
Citera
2024-08-13, 22:30
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
stälje är största kommunen i sthlm tror jag, välj nåt i ett litet område. jag bodde där i 8 år på en hästgård men åkte inte runt så mycket & red inte runt heller
Södertälje är inte Stockholm.
Citera
2024-08-13, 22:33
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Finns det nån källare i Södertälje man kan hyra billigt typ 150 kr i månaden?
Citera
2024-08-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yalp
Vi behöver av olika orsaker flytta till Södertälje under en tid. Ungen behöver gå på förskola. Vilken förskola är bäst i Södertälje? Vill att det ska vara en så svensk förskola som möjligt.
Vad har ni fel budget och vad tänker ni er för typ av boende?
Citera
2024-08-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Flyttat där ifrån, riktigt jävla skithål.

Sen finns det ju halvdåliga dåliga jättedåliga och urusla bostadsområden att bo i i Södertälje. Finns ju grader i helvetet så att säga.
Citera
2024-08-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LynxRufus
Sen finns det ju halvdåliga dåliga jättedåliga och urusla bostadsområden att bo i i Södertälje. Finns ju grader i helvetet så att säga.

90% av Södertälje är förstört tyvärr, växte upp där, då var det bra, senaste 10-15åren så
Har de bara blivit värre o värre, sen absolut så finns de lugna områden (villa områden) utanför alla Skithålor(förorterna) .
Citera
2024-08-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LynxRufus
Vad har ni fel budget och vad tänker ni er för typ av boende?

Boendet är löst, det är förskola som jag behöver landa kring. Eller är det låst beroende på området i Södertälje? I vår nuvarande kommun får man ansöka vart som helst
Citera
2024-08-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Rosenlund och Södertälje hamn lunga fina områden
Tack. Vet du hur förskolorna där är?
Citera
2024-08-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Har en övernattningslägenhet i Södertälje hamn. Området är ok, men inget jag skulle vilja bo i med barn. Har även haft en lgh i Östertälje, som jag tyckte var ett trevligare, men ligger jäkligt inklämt mellan kanalen och No-Go Fornhöjden.
Pershagen bor en del kolleger med barn i och de verkar trivas. Lite utanför epicentrum och sköter sig själv, än så länge. Rosenlund är lite blandat. Gammalt med personer som bott där hela sitt liv, blandas med nyrika invandrare som topprenoverar husen. Ibland smakfullt, ibland inte. Är där och motionerar i skogspartiet som finns i närheten ibland. Vet inget om skolor och så.
Det är väldigt svårt att leva ett liv i Södertälje utan att påverkas av vad de olika gängen hittar på, oavsett var du har din bostad. Kan du, så välj något en eller två stationer söder eller västerut.

Tack. Finns det några områden runt om som du skulle rekommendera?
Citera
2024-08-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yalp
Tack. Finns det några områden runt om som du skulle rekommendera?
Sök i någon av småorterna söder om Södertälje. Går tågen dit, är det perfekt. Kan inte så mycket om dem, men de föräldrar som jag möter via jobbet ibland verkar vilja ditåt om de kan, enligt fikasnacket.
Citera
2024-08-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Sök i någon av småorterna söder om Södertälje. Går tågen dit, är det perfekt. Kan inte så mycket om dem, men de föräldrar som jag möter via jobbet ibland verkar vilja ditåt om de kan, enligt fikasnacket.

Tänker du längst med Gnesta-linjen eller Mälartåg?

Du har även Trosa, Vagnhärad, Västerljung.. ännu längre bort har du Tystberga och Nyköping.
Citera
2024-08-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Tänker du längst med Gnesta-linjen eller Mälartåg?

Du har även Trosa, Vagnhärad, Västerljung.. ännu längre bort har du Tystberga och Nyköping.

Rosa linjen mot Gnesta var den jag tänkte på. Finns säkert fler alternativ, typ andra tåg och buss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in