2024-08-21, 15:32
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Studien utfördes i en cellkultur, vilket innebär att resultaten inte nödvändigtvis kan överföras till hur saker och ting fungerar i en mänsklig kropp. Celler i en laboratoriemiljö kan reagera annorlunda än i en levande organism där omständigheterna är mycket mer komplexa.

Även om mRNA under vissa förhållanden kan omvandlas till DNA, finns det inga belägg för att detta DNA faktiskt integreras i det mänskliga genomet. För att detta skulle ha en långvarig effekt på en individ, skulle en sådan integration vara nödvändig.

Inget i denna studie pekar på att mRNA-vacciner är skadliga eller att de påverkar mänsklig genetik på ett sätt som kan vara farligt. Vaccinerna har genomgått omfattande säkerhetstester, och det finns ingen vetenskaplig evidens som visar att mRNA från vacciner orsakar genetiska förändringar i människoceller.

Detta har vi tagit upp varenda gång ni försöker använda den studien.

Är det verkligen säkert att vaccinerna har genomgått omfattande säkerhetstester som du påstår?

För visst är det märkligt att det inte togs fram studier på om mRNA från vaccinerna kan integreras i det mänskliga genomet innan en stor del av västvärldens befolkningen mer eller mindre kände sig tvingade /lurade att ta Pfizers häxbryggd?
Citera
2024-08-21, 15:42
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Beror väl på vilken genetik som finns där från början.
Hunzafolket saknar i princip cancer.

Du har inget att komma med som stödjer din teori om att det är genetiken som gör Amishfolket mer motståndskraftiga mot autism, och att det inte skulle kunna vara frågan om att de i lägre utsträckning vaccinerar sina barn, som jag tror.

Däremot är det ansett vara sant att autism kan överföras genetiskt mellan släktmedlemmar, i varierad grad, men det är inget bevis för din teori rörande Amishfolket och autism.
Citera
2024-08-21, 15:42
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Är det verkligen säkert att vaccinerna har genomgått omfattande säkerhetstester som du påstår?

För visst är det märkligt att det inte togs fram studier på om mRNA från vaccinerna kan integreras i det mänskliga genomet innan en stor del av västvärldens befolkningen mer eller mindre kände sig tvingade /lurade att ta Pfizers häxbryggd?

mRNA tekniken är som vi sagt många gånger över 30 år gammal.

Jag tycker personligen att konserter ska vara gratis för jag vill ju vara där men känner mig tvingad att köpa biljetter. Men jag har som vid vaccinering valet att avstå konserten och slipper då kravet på biljett. Samma med vaccineringen, skit i att gå på krogen just då och slipp vaccinera dig.
Citera
2024-08-21, 15:45
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du har inget att komma med som stödjer din teori om att det är genetiken som gör Amishfolket mer motståndskraftiga mot autism, och att det inte skulle kunna vara frågan om att de i lägre utsträckning vaccinerar sina barn, som jag tror.

Däremot är det ansett vara sant att autism kan överföras genetiskt mellan släktmedlemmar, i varierad grad, men det är inget bevis för din teori rörande Amishfolket och autism.

Jag har ingen teori, det är det ni som har.
Jag hänvisade till vad forskningen idag kommit fram till och det är att arv och miljö spelar roll.
Citera
2024-08-21, 16:41
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:

Men mRNA teknikens historia har ju ingenting med vaccintillverkarnas bevisföring att göra, dvs. att bevisa att deras mRNA vaccin inte påverkar det mänskliga genomet. Det här borde vara en självklarhet att forska i innan folk känner sig tvungna/lurade att ta några experimentmediciner.

Citat:
Jag tycker personligen att konserter ska vara gratis för jag vill ju vara där men känner mig tvingad att köpa biljetter. Men jag har som vid vaccinering valet att avstå konserten och slipper då kravet på biljett. Samma med vaccineringen, skit i att gå på krogen just då och slipp vaccinera dig.

Varför blanda in konserter och krogar i det här? Det var ju aldrig frågan om en livsfarlig pandemi för de allra flesta, som din sida ljög om, utan en lite farligare säsongsinfluensa, åtminstone för utsatta grupper.
Citera
2024-08-21, 16:48
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Jag har ingen teori, det är det ni som har.
Jag hänvisade till vad forskningen idag kommit fram till och det är att arv och miljö spelar roll.

Forskning är inte skriven i sten, och dessutom numera under starkt inflytande av ekonomiska intressen, de som bland tilldelar forskningsanslag, men även subventionerar skolmedicinen på olika sätt.

Korruption existerar idag också, långt mycket mer än tidigare, det anser jag. Korruptionen har smugits ner i alla led, där åsiktsfrihet som var en självklarhet numera inte är det. Även akademiska världen har drabbats av denna åsiktskorridor.
Citera
2024-08-21, 16:49
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Men mRNA teknikens historia har ju ingenting med vaccintillverkarnas bevisföring att göra, dvs. att bevisa att deras mRNA vaccin inte påverkar det mänskliga genomet. Det här borde vara en självklarhet att forska i innan folk känner sig tvungna/lurade att ta några experimentmediciner.

Varför blanda in konserter och krogar i det här? Det var ju aldrig frågan om en livsfarlig pandemi för de allra flesta, som din sida ljög om, utan en lite farligare säsongsinfluensa, åtminstone för utsatta grupper.

Du vill alltså inte följa regler för att du tycker annorlunda? Gör du så med andra lagar och regler också?

2010 gjordes kliniska försök på människor mot bland annat rabies med just mRNA.
Så du tycker det är för kort tid?
Ett traditionellt vaccin hade varit släppt på 10-15 år från det att man börjat med det. mRNA tog 30 år innan och det tycker du är för lite?
Citera
2024-08-21, 17:27
Medlem
Citat:

Nu var det inte mRNA som användes, utan modRNA, men jag antar att du inte förstår skillnaden här heller.
Citera
2024-08-21, 17:37
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
Nu var det inte mRNA som användes, utan modRNA, men jag antar att du inte förstår skillnaden här heller.

Du menar mRNA-1273 som hade kliniska tester 2015-2019?
Citera
2024-08-21, 17:59
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Du vill alltså inte följa regler för att du tycker annorlunda? Gör du så med andra lagar och regler också?

2010 gjordes kliniska försök på människor mot bland annat rabies med just mRNA.
Så du tycker det är för kort tid?
Ett traditionellt vaccin hade varit släppt på 10-15 år från det att man börjat med det. mRNA tog 30 år innan och det tycker du är för lite?

Nej du blandar ihop massa saker nu. mRNA tekniken är ungefär 30 år gammal, men att bevisa att den är säker så att mRNA inte påverkar det mänskliga genomet är något helt annat.

Fattar du nu?

Vadå inte följa regler? Vad yrar du nu om?

Det är så här, att bara för att något fått en epitet, "lag", så betyder det inte automatiskt att det är en demokratisk lag, där svenska folket med full information fått säga ja till den. Det finns alltså skurklagar, något vi såg under Nazityskland, Sovjetunionen, etc., och dessa orättvisa lagar är ens skyldighet att inte följa, enligt Martin Luther king. Dessa "lagar" brukar beslutas i all hast, när folket är rädda eller hotas om de kritiserar dem, i totalitära stater/diktaturer.

Inte tycker väl du alla lagar i diktaturer är något som människor borde följa, eller? De följer dem av rädsla, men så borde det inte vara.

Pandemilagen är ett exempel på en orättvis lag som klubbades igenom i all hast i vaken av rädsla och total okunskap bland befolkningen (obefogad rädsla visade det sig senare). Så här gör man i demokraturer som Sverige, att man använder rädsla som massmedia genererat via en gigantisk lögn som upprepas flera gånger, för att sedan skyndsamt (lämpligtvis under julledigheten) diktatoriskt besluta om något ovanför folkets huvuden. Det här beror på att folket skall inte få bestämma utan det vill en elit göra åt dem, där politikerna är deras lakejer/hantlangare.

Du är så långt efter i kunskapen om hur världen egentligen styrs som man kan komma. Snacka om att du har kolatro, som gränsar mot efterbliven.
Citera
2024-08-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ja, det var extremt mycket underligt förfarande kring Covidvaccinet. Så mycket lögner. I regionssjukhuset jag besökte stod det på affischen "jag vaccinerar mig för min farfars skull". Liknande affischer såg jag på stan. Men det visade sig senare vara en felaktig grund för att vaccinera sig.

Och coronaviruset, den visste vilket klockslag som den skulle bli farlig, respektive ofarlig. Dessutom kunde den hålla reda på antalet människor, om den skulle slå till och bli smittsam. Fantastiskt när man tänker på det, om det inte vore för att det inte är sant.

Och nu låtsas alla korrupta makthavare, myndighetspersoner,.. mfl. som att "vadå, har det hänt något"? De spelar dumma och gaslightar, dementerar, försöker få folk att tvivla på sitt förstånd. Men jag glömmer aldrig, och jag tvivlar aldrig.

Helt rätt.

Dessutom agerade man likt gamla futuristiska filmer där man i vissa filmer använde sig utav ”kändisar” till att övertala folket att agera eller tycka på ett visst sätt.

Tyvärr är många människor sedan barnsben indoktrinerade att tycka/agera/lyda likt varandra för att känna gemenskap för en klapp på axeln
Citera
2024-08-21, 18:09
Medlem
Citat:
Du menar mRNA-1273 som hade kliniska tester 2015-2019?

mRNA-1273 är Modernas vaccin som börjades utvecklas i 2020. Men du får gärna länka de kliniska testerns för mRNA-1273 från 2015.

Sedan använder sig inte mRNA-vaccinen av mRNA utan modRNA, det förstår väl en idiot som dig t.om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in