2024-08-21, 13:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
ok tänkte fel

Ja man kan ju ha otur när man tänker.
2024-08-21, 13:32
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är klart att det svarat henne. Men har du någon koll på hur de svarat Fia? Denna myndighet är känd för att inte gå att prata med på ett normalt sätt. Ställs det en fråga så svarar de med antingen "goddag yxskaft", eller som en papegoja "anmäl till IVO eller JO" exempelvis och så bollas de runt de stackars föräldrarna mellan de olika myndigheterna, utan några svar på de frågor de faktiskt ställde.

Så berätta nu istället vilka frågor som Fia ställt, samt vilka svar som EÅV gett till Fia!

Är irrelevant, min poäng är att hon ljuger när hon säger att de aldrig svarat henne.

Vill du läsa svaren så finns de publicerade på Fias sida på TikTok, bara läsa och lyssna själv.
2024-08-21, 13:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Är irrelevant, min poäng är att hon ljuger när hon säger att de aldrig svarat henne.

Vill du läsa svaren så finns de publicerade på Fias sida på TikTok, bara läsa och lyssna själv.

Du tycker inte deras svar till Fia är relevant i sammanhanget? Har de svarat med "goddag yxskaft", som de brukar så är det ju inte så mycket till svar. Även om det är en lögn att de inte svarat. Fia menar väl snarare att de inte svarat på hennes frågor hon ställt, utan på något anat.

Kan tänka mig vad det är för svar och det har nog du bra koll på som följer henne där.
2024-08-21, 13:43
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
det var alltså förvaltningsrätten och inte domstolen?
Ja tydligen, det är nog ingen skillnad för dem 🤷🏻‍♀️
Nu sitter hon och Sulle där och ringer runt till folk.
2024-08-21, 13:44
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du tycker inte deras svar till Fia är relevant i sammanhanget? Har de svarat med "goddag yxskaft", som de brukar så är det ju inte så mycket till svar. Även om det är en lögn att de inte svarat. Fia menar väl snarare att de inte svarat på hennes frågor hon ställt, utan på något anat.

Kan tänka mig vad det är för svar och det har nog du bra koll på som följer henne där.

Korrekt, i sammanhanget så är att de svarat det enda relevanta för att påvisa att Fias påstående om att de aldrig svarat henne på 4 år inte stämmer.

Varför ska du hålla på och gissa och spekulera om vad de svarat när du bara kan gå in och läsa själv?
2024-08-21, 13:49
Medlem
Inanna-1921s avatar
Om någon skulle gå med på att träffa dem där på förvaltningsrätten så känns det ju som att det inte spelar någon roll eftersom de kommer aldrig nöja sig med svaren sålänge svaren inte är att de är perfekta föräldrar och att alla har gjort fel och ska nu sitta i fängelse och skriva brev med ett förlåt till barnen varje vecka, en av Fias idéer.

Allt annat än det kommer ju bara göra dem ännu argare.
2024-08-21, 13:49
Medlem
Del 2 av PM s historia finns hos Equal Stockholm det visade tydligt varför barnet blev omhändertaget , bara att på utredningshem gå och lägga sig utan barnet och förvänta sig att personal ska ta hand om barnet trots att de sagt nej till detta , inte bara LM som missuppfattat vad utredningshem innebär och trott att det varit avlastning . PMs son sökte sig för stöd, tröst och hjälp hos andra vuxna förutom sin egen mamma när de var på utredning trots att det var främlingar
2024-08-21, 13:52
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Del 2 av PM s historia finns hos Equal Stockholm det visade tydligt varför barnet blev omhändertaget , bara att på utredningshem gå och lägga sig utan barnet och förvänta sig att personal ska ta hand om barnet trots att de sagt nej till detta , inte bara LM som missuppfattat vad utredningshem innebär och trott att det varit avlastning . PMs son sökte sig för stöd, tröst och hjälp hos andra vuxna förutom sin egen mamma när de var på utredning trots att det var främlingar
Jag skulle vilja veta hur hon motiverar sitt beteende men ingen ifrågasätter, ingen som de lyssnar på iaf, jag undrar om den som skriver dessa artiklar verkligen tycker att hennes val är sunda och logiska eller om hen innerst inne känner att något är fel.
2024-08-21, 14:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Korrekt, i sammanhanget så är att de svarat det enda relevanta för att påvisa att Fias påstående om att de aldrig svarat henne på 4 år inte stämmer.
Det är din tolkning av det hela. Fia menar garanterat att de inte svarat på hennes frågor, utan med "goddag yxskaft". Du missförstår medvetet Fia och det är vanligt att sektmedlemmar håller på exakt som du och försöker framställa henne som en lögnare, när hon egentligen menar något helt annat.

Citat:
Varför ska du hålla på och gissa och spekulera om vad de svarat när du bara kan gå in och läsa själv?

Jag vet hur de håller på och därför är det lönlöst att läsa svaren då jag redan vet ungefär vad det kommer vara för svar. Men du kan väl delge oss svaren du som har koll på detta och menar att Fia "ljuger" om detta?
2024-08-21, 14:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

samma lögnare och socionomer som jobbar på utredningshem, som på socialtjänstens kontor. Man kan inte lita på uppgifterna därifrån heller. Det skulle behövas kameror även där så att en legitimerad barnpsykolog och även vanlig psykolog också kan få ge en second opinion om eventuella brister i föräldraskapet och samspelet mellan barn och föräldrar.

Socionomer borde inte få jobba med saker de inte är har täckning kunskapsmässigt för, som att bedöma föräldraförmåga exempelvis.
2024-08-21, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Jag skulle vilja veta hur hon motiverar sitt beteende men ingen ifrågasätter, ingen som de lyssnar på iaf, jag undrar om den som skriver dessa artiklar verkligen tycker att hennes val är sunda och logiska eller om hen innerst inne känner att något är fel.
Equal Stockholm är en förening som drivs av människor som har haft eller har erfarenhet av psykisk ohälsa , missbruk osv det är alltså ingen tidning i bemärkelse att det faktagranskar
2024-08-21, 14:19
Medlem
Citat:
samma lögnare och socionomer som jobbar på utredningshem, som på socialtjänstens kontor. Man kan inte lita på uppgifterna därifrån heller. Det skulle behövas kameror även där så att en legitimerad barnpsykolog och även vanlig psykolog också kan få ge en second opinion om eventuella brister i föräldraskapet och samspelet mellan barn och föräldrar.

Socionomer borde inte få jobba med saker de inte är har täckning kunskapsmässigt för, som att bedöma föräldraförmåga exempelvis.

Är du barnpsykolog?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in