2024-08-20, 21:54
Medlem
Mem herregud, finns det ingen som har haft en övertrött bebis? Måste ni söka fel i allt? Och nej, alla barn skrattar och ler inte ständigt, särskilt inte om föräldern står och pratar in en kamera. Att barnet pekar och klappar händerna är helt enligt förväntan hos ett normalfungerande barn till normalt fungerande föräldrar.
Att diskutera överdriven konsumtion och långa bilresor är dock något annat. Det har jag en annan förståelse för.
Citera
2024-08-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Mem herregud, finns det ingen som har haft en övertrött bebis? Måste ni söka fel i allt? Och nej, alla barn skrattar och ler inte ständigt, särskilt inte om föräldern står och pratar in en kamera. Att barnet pekar och klappar händerna är helt enligt förväntan hos ett normalfungerande barn till normalt fungerande föräldrar.
Att diskutera överdriven konsumtion och långa bilresor är dock något annat. Det har jag en annan förståelse för.

Jag undrar genuint vad du gör här.
Undrar även genuint:
- av det vi får se, tycker du lars verkar ha rutiner?
- av det vi får se, tycker du att lars verkar visa något utöver likhiltighet till mesta dels?
- av det vi får se, tycker du ht ger lars en duglig vardag med det en bebis kan tänkas behövas? (Tänker tex på 0 skärmtid, frisk luft, lek, stimulans)
Citera
2024-08-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Jag undrar genuint vad du gör här.
Undrar även genuint:
- av det vi får se, tycker du lars verkar ha rutiner?
- av det vi får se, tycker du att lars verkar visa något utöver likhiltighet till mesta dels?
- av det vi får se, tycker du ht ger lars en duglig vardag med det en bebis kan tänkas behövas? (Tänker tex på 0 skärmtid, frisk luft, lek, stimulans)

Precis. Klart barn blir övertrötta och att det ibland kan bli lite knasigt med rutiner för att man gjort något speciellt en dag, tex rest eller varit på någon tillställning. Men att ignorera barns behov av närhet, uppmärksamhet och närvaro kan faktiskt påverka anknytningen negativt. Jag tror det är vad folk reagerar på. Barn behöver inte hundratals gulliga outfits eller leksaker, utan närvarande föräldrar som bryr sig och förstår deras behov.
Senast redigerad av kraskalas 2024-08-20 kl. 22:15.
Citera
2024-08-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskalas
Precis. Klart barn blir övertrötta och att det ibland kan bli lite knasigt med rutiner för att man gjort något speciellt en dag, tex rest eller varit på någon tillställning. Men att ignorera barns behov av närhet, uppmärksamhet och närvaro kan faktiskt påverka anknytningen negativt. Jag tror det är vad folk reagerar på. Barn behöver inte hundratals gulliga outfits eller leksaker, utan närvarande föräldrar som bryr sig och förstår deras behov.
Och det är precis vad L inte har. Föräldrar som förstår hennes behov. Varken när det gäller näring, rutiner, skärmar, säkerhet eller prioriteringar i övrigt. Det handlar om H behov och önskemål i första hand, alltid.
Och det är därför alla reagerar på allt. För ingenting verkar bli rätt...
Citera
2024-08-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskalas
Vad säger att hon inte får närhet, lek och stimulans. De verkar sova tillsammans och det är ofta bilder på att de har lekt på golvet. Utifrån vad jag har sett kan jag inte uttala mig om deras rutiner, framgår det hur mycket hon sover middag, hur ofta de äter etc?
Citera
2024-08-20, 23:02
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Och det är precis vad L inte har. Föräldrar som förstår hennes behov. Varken när det gäller näring, rutiner, skärmar, säkerhet eller prioriteringar i övrigt. Det handlar om H behov och önskemål i första hand, alltid.
Och det är därför alla reagerar på allt. För ingenting verkar bli rätt...

Och följarna sviker med sin närvaro, som alltid sista tiden.

Jag tror denna tråd håller hennes konto flytande men engagemanget är noll och intet när hon lägger ut "content".

Kanske hon enbart skulle satsa på att faktiskt ta hand om sitt barn och vara en närvarande förälder istället för att filma allt för att få betalt.
Citera
2024-08-20, 23:08
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Vad säger att hon inte får närhet, lek och stimulans. De verkar sova tillsammans och det är ofta bilder på att de har lekt på golvet. Utifrån vad jag har sett kan jag inte uttala mig om deras rutiner, framgår det hur mycket hon sover middag, hur ofta de äter etc?

Finns knarkare som sover med sina bebisar (i brist på sängar) och de leker också ibland med sina bebisar. Så det är väl ingen garanti för att Hanna är en bra mamma.

Däremot är det ovanligt för ett barn i Lars ålder att konstant "tvärdäcka" "bli akuthungrig" etc etc.

Vid 10 månaders ålder så kan normativa föräldrar läsa av sitt barn och agera pro-aktivt för att inte behöva hamna i akutlägen varje dag.
Citera
2024-08-21, 09:25
Medlem
Tuff arbetsdag för H. Undrar om hon orkar med allt? Tror kameran kommer krångla vid inspelning.

Härligt att hon kan spela tennis igen efter sin förlossningsskada. Den verkar vara ett minne blott, på med jeansen!
Citera
2024-08-21, 09:25
Medlem
Är en ny beDÖvNinGsSAlvA inköpt inför hennes tennisspel?
Vilka åkommor kommer hon ha efter tror vi?
- sopslut på gränsen till att tvärdäcka?
- babianarslet goes CraZy?
- galen träningsvärk så kebaben får vabba imorgon?
- en boll i ögonloben & sitter på akuten halva natten?
Citera
2024-08-21, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP

Allt 😂
Citera
2024-08-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP

Undrar mest varför hon längtar så mycket, längtar hon så borde hon väl spela oftare? Vad hindrar henne? Undrar också vem hon spelar mot, hon har ju inga vänner.
Citera
2024-08-21, 09:51
Medlem
Kul att lilla lars inte fick en enda punkt på hennes dag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in