2024-08-20, 22:27
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Sanktionerna har kostat EU flera procent av årliga GDP och kommer försämra vår konkurrenskraft långsiktigt. Det är dåligt för oss (svenskar) som nation och EU-länderna. Kanske kvittar dig personligen för du har för lite kapital och karriärmöjligheter. Det är extremt dyrköpt för väldigt liten effekt. De biter väldigt svagt på ryska armén. Biter lite bättre på babushkorna men inte så det påverkar kriget.

Tänk att du fortfarande inte förstått det.

Tänk att du fortsätter att göra bokslut varje vecka.
Det är ungefär som alla de som pikas för att snart faller Ryssland ihop.

Ett ekonomiskt bokslut kommer troligen aldrig kunna göras. För vem vet alternativkostnaderna?
Tänk , Europa 1939. Offra 1 miljon människor under 1 månad och kriget hade varit över.
Nej istället så gick det åt 40 miljoner. Har inte exakta siffran i huvudet.

Vad jag försöker beskriva är att du med dina bokslut varje vecka, har ingen aning om vad du pratar om.
Citera
2024-08-20, 22:28
Medlem
Läste nyss

"Massive Deployment: U.S. Military Forces and NATO Troops Descend Upon Ukraine" jet.us.news

Låter ju positivt, nån som vet mer om det
Citera
2024-08-20, 22:30
Medlem
Citat:
Sanktionerna har kostat EU flera procent av årliga GDP och kommer försämra vår konkurrenskraft långsiktigt. Det är dåligt för oss (svenskar) som nation och EU-länderna. Kanske kvittar dig personligen för du har för lite kapital och karriärmöjligheter. Det är extremt dyrköpt för väldigt liten effekt. De biter väldigt svagt på ryska armén. Biter lite bättre på babushkorna men inte så det påverkar kriget.

Tänk att du fortfarande inte förstått det.

I och med att du undviker kärnfrågan så utgår jag från att vi slipper ditt tjat om sanktionerna i fortsättningen.
Dom tar och de tar hårt. Missande du kraschlandning i går (troligen pga bristande underhåll). Varför fallerar ryzk järnväg ledtråd sanktioner
Varför har ryzzfan problem med betalningstransaktioner sanktioner
Antar att du inte vet att man släcker petroleum produkter med skum.
Nu är det så fint att skum inte finns tillgängligt längre i ryzzland pga sanktioner
Istället för en cistern så inom en vecka eller två så kanske hela anläggningen är borta.

https://x.com/tendar/status/1825962411918295184

Nej sanktionerna tar inte eller hur är det egentligen?
Citera
2024-08-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ukraina kunde ha fått tillbaka all mark som ryssarna erövrat efter januari 2022, i utbyte mot neutralitet och lite självstyre till Donbass.
Du hänvisar till ” avtalet ” putler viftat med? Ska sanningen fram vet du inte ett skit vad som stod i det pappret,, skulle i princip kunna vara matsedeln från putlers favoritkrog,,,
Citera
2024-08-20, 22:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Krigets påverkan med den politiska strategi som vi valde ekonomiskt, enligt mig då:
EU & Sverige: Förlorare.
Ukraina: mega-förlorare. Väst-Ukraina kan på väldigt lång sikt bli en vinnare (men inte befolkningen). Oligarker i Lviv och riskkapitalister från väst kan bli vinnare.
Ryssland: Förlorare, men relativ-vinnare jämfört med Ukraina.
Kina: Vinnare
USA: Jag trodde de skulle bli vinnare när kriget startade. Försvagning av Ryssland, EU ökar beroende till USA, resonerade jag. Men USAs soft power har minskat brutalt. Sanktionsvapnet biter inte så bra att man kan skrämma andra stora stater. Så USA är delvis vinnare, delvis förlorare.

Vi spelade vår hand dåligt. Och vi har låtsats vara Ukrainas vänner, men de sitter värst av alla till.

All right.., och detta är din spådom.., och den får jag acceptera. Trots allt, vi ser på detta krig med olika ögon. Själv ser jag Ryssland som den stora förloraren i detta. Ukraina blir en vinnare i längden.., trots om man skulle bli tvungen att avträda land i en fredsuppgörelse (vilket jag inte önskar). Kriget har enat landet, och det är helt och hållet Putins förtjänst.
Citera
2024-08-20, 22:36
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag är inte en mytoman som du och dina ryssapologetvänner är så här har du länken till intervjun med rysspropagandisten Mearsheimer och hans patetiska RUSSIA STRONK prediction om rysk seger, 40% och erövring av ytterligare 4 oblast utöver de fyra Russia forever-oblasten som avskummen inte ens kontrollerar.

En pajas med noll trovärdighet, bara proryska drägg hänvisar till denna clown, så lägg ner löjeväckande hyllandet om stort förtroende inom internationell politik.

https://www.youtube.com/watch?v=4GqGCjSANWg

50 minuter långt. Jag kollade där han pratar om detta. Han säger att Ukraina inte kommer kunna ta tillbaka de 20% de har förlorat, och att om kriget fortsätter så kommer de förlora mer. Du kan kolla fr o m 11:40. Lyssna även på vad Piers Morgans säger om Mearsheimers status som expert. Samt vad Mearsheimer säger om losers som går till personangrepp.
Citera
2024-08-20, 22:38
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
I och med att du undviker kärnfrågan så utgår jag från att vi slipper ditt tjat om sanktionerna i fortsättningen.
Dom tar och de tar hårt. Missande du kraschlandning i går (troligen pga bristande underhåll). Varför fallerar ryzk järnväg ledtråd sanktioner
Nu är det så fint att skum inte finns tillgängligt längre i ryzzland pga sanktioner
Istället för en cistern så inom en vecka eller två så kanske hela anläggningen är borta.

Vi kommer väl kunna se om bränderna minskar exporten märkbart om några månader. Eller om det är brus.
Citera
2024-08-20, 22:39
Medlem
balthazar5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Bättre där för Ukraina än i Kursk för Ryssland 😂😂
Är väl runt 3000 ryska POW där nu
Jag pratar om Donbas, men du försöker avleda konversationen med Kursk-offensiven, vilket egentligen är dess syfte. Faktum är att det går förjävligt för AFU i öst. Sedan ryssen genom kloaker bröt sig igenom AFU:s ställningar i Avdiivka, har man kommit hela vägen till Pokrovsk. Längre ned söderut är Ugledar på väg att falla, liksom Toretsk norr om "Niu York". Det som sen återstår är Chasiv Yar, Kramatorsk och Sloviansk. Därefter är ryssens mål med detta s.k. SMO uppfyllda.

Men vad gäller läget i Kursk Oblast, ge det lite tid bara
Utfallet lär bli samma som efter våroffensiven 2023, dvs AFU trycks tillbaka och förlorar mer mark än man erövrat, ryssarna skapar antagligen en buffertzon i Sumy oblast. Mark my words
Citera
2024-08-20, 22:41
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Krigets påverkan med den politiska strategi som vi valde ekonomiskt, enligt mig då:
EU & Sverige: Förlorare.
Ukraina: mega-förlorare. Väst-Ukraina kan på väldigt lång sikt bli en vinnare (men inte befolkningen). Oligarker i Lviv och riskkapitalister från väst kan bli vinnare.
Ryssland: Förlorare, men relativ-vinnare jämfört med Ukraina.
Kina: Vinnare
USA: Jag trodde de skulle bli vinnare när kriget startade. Försvagning av Ryssland, EU ökar beroende till USA, resonerade jag. Men USAs soft power har minskat brutalt. Sanktionsvapnet biter inte så bra att man kan skrämma andra stora stater. Så USA är delvis vinnare, delvis förlorare.

Vi spelade vår hand dåligt. Och vi har låtsats vara Ukrainas vänner, men de sitter värst av alla till.

Vem försöker du lura med "vi"? Du har försökt sälja in proryska lögner med uselt resultat som ingen köper och har ingenting gemensamt med svenska folkets åsikter och svenska regeringens position. Du bor ju inte ens i Sverige så ditt ohederliga "vi" kan du ta med dina ryssapologetvänner.

Sverige är en vinnare säkerhetspolitiskt och ekonomiskt, din lögnare. Vapenindustrin har fullt i orderböckerna minst 10 år framöver.
Citera
2024-08-20, 22:42
Medlem
Citat:
Vi kommer väl kunna se om bränderna minskar exporten märkbart om några månader. Eller om det är brus.
Som vanligt så undviker du kärnfrågan så jag repeterar.

Citera
2024-08-20, 22:44
Medlem
Bränsledepåer i Ryssland har bara två utsikter. Antingen brinner de upp, eller så brinner de ner...

Kommer blir revolution i Ryssland när kriget är över. Hyllorna kommer vara halvtomma och det som finns där kommer vara alldeles för dyrt. Typ var 75:e rysk man är död eller skadad. De halta och lytta lär väl endast få Vodka som rehab och kostar kanske inte samhället så mycket. Men deras oförmåga att jobba kostar.
Citera
2024-08-20, 22:48
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
50 minuter långt. Jag kollade där han pratar om detta. Han säger att Ukraina inte kommer kunna ta tillbaka de 20% de har förlorat, och att om kriget fortsätter så kommer de förlora mer. Du kan kolla fr o m 11:40. Lyssna även på vad Piers Morgans säger om Mearsheimers status som expert. Samt vad Mearsheimer säger om losers som går till personangrepp.

Ja som förväntat från en manipulativ lögnare måste du slingra dig och vågar inte ens bemöta att pajasen Mearsheimer säger i länkade intervjun om russia stronk, rysk seger, 40% av Ukraina och ryskt erövrande av ytterligare 4 oblast utöver de 4 som de inte kontrollerar.

Du är patetisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in