2024-07-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Så han skulle vara tagen av daga för att ha blivit blåst på en hund????? Skrattar mig till sömns inatt!!!

Du kan skratta flera nätter, men kom på en bättre anledning?
Citera
2024-08-19, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av passiv1
Du kan skratta flera nätter, men kom på en bättre anledning?

Ja eller att han hamnade i bråk med någon stugägare då han körde fast på gården. Vad Terje gjorde på ön får vi nog aldrig veta, om ingen öbo helt plötsligt börjar prata.
Citera
2024-08-20, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Instämmer. Eftersom Terjes bil så målmedvetet tagit sig in på Kanada tomtområde så att till och med bommen kördes sönder - var det nog helt enkelt dit färden skulle gå. Annars borde ju bilen vänt när bommen dök upp.
Kanada ligger på Muskös nordligaste/nordvästra udde, man kommer inte längre landvägen, därefter tar havet vid. Därför blir Kanada en slutdestination för en bil - vända eller bli kvar där är alternativen.

Någonting - vad det nu kan ha varit - lockade Terje, som sannolikt var den som körde sin bil, ända ut till Kanada på Muskö en mörk onsdagskväll i december när han officiellt egentligen var på väg någon helt annanstans.

Vad som lockade och pockade på för att få honom dit är onekligen en svårlöst gåta.

Mm, det är ett mysterium som man gärna skulle vilja ha ett svar på.
Lite som med Elliot, varför skulle han ut i snöstormen ?

Att åka till Nord Norge i December är ju inte heller det bästa valet då det är bitvis isiga vägar i norr.
Dessutom surrade Terje om att han var trött redan efter 20 mil i Värmland, Terje skulle aldrig orkat med en resa på 150 mil enkel väg. Kanske Terje hade bestämt sig för att avsluta sitt liv och då kan man också agerat väldigt bestämt och målmedvetet, inget kan stoppa mig nu., inte ens en stängd bomjävel. Tror snarare att det kan vara därför man tar sig ut på en sån ö, för att helt enkelt det inte finns någon återvändo.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-08-20 kl. 18:31.
Citera
2024-08-20, 22:19
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Mm, det är ett mysterium som man gärna skulle vilja ha ett svar på.
Lite som med Elliot, varför skulle han ut i snöstormen ?

Att åka till Nord Norge i December är ju inte heller det bästa valet då det är bitvis isiga vägar i norr.
Dessutom surrade Terje om att han var trött redan efter 20 mil i Värmland, Terje skulle aldrig orkat med en resa på 150 mil enkel väg. Kanske Terje hade bestämt sig för att avsluta sitt liv och då kan man också agerat väldigt bestämt och målmedvetet, inget kan stoppa mig nu., inte ens en stängd bomjävel. Tror snarare att det kan vara därför man tar sig ut på en sån ö, för att helt enkelt det inte finns någon återvändo.

Nja, vill man ta sig av daga ute på en ö är det nog dumt att leta upp ett av de mest tättbebyggda områdena på ön. Som dessutom är skyddat av en bom.

Finns mängder av platser runt om på ön där vägarna viker av mot ensamma områden med skog eller klippor. Varför placera sig mellan en massa fritidshus om man i ensamhet vill suicidera? Dessutom åkte han så långt vägen gick tvärs över ön, fanns många platser att stilla vika av på under vägen.

Har han gjort det för att kroppen skulle hittas efteråt - är det ju precis det som inte har hänt, kroppen är försvunnen. Dessutom - varför då bemöda sig med att såga ner den tjocka tallen först?

Skulle tro att Terje råkat ut för antingen ett brott eller skadat sig i en olyckshändelse. Eller en kombination av båda. Vid liv är han nog tyvärr inte.

Med största sannolikhet vet någon eller några personer, troligen med hus på Kanadaområdet på Muskö, mer om Terje, hans resa dit och kanske hans öde, än de velat berätta.

De håller tyst för att skydda sig, för att det ljusskygga som hänt inte ska slå tillbaka mot dem själva och leda till rättsliga påföljder. Antingen straff för inblandning i vad det nu var Terje kom dit ut för att göra - eller för att de är inblandade i det som hände honom därute.

Till den dag hans kvarlevor återfinns eller tills någon försäger sig eller inte orkar hålla tyst längre - förblir nog Terjes öde ett stort mysterium.
Senast redigerad av coli 2024-08-20 kl. 22:24.
Citera
2024-08-27, 21:26
Avslutad
Citat:
Han måste ju tankat någonstans på vägen. Om han gjort det i Sverige måste han betalat med svenska pengar eller kort. Borde gå att spåra var. Kanske någon kamera som filmat vem som tankade och hur många som fanns i bilen?

Egentligen borde Terje enligt planen tagit av norrut vid Grums väg E45.
Men där förändrades den planerade rutten

Enligt artikeln kördes bilen istället över Grums - Karlskoga - Västerås - Vallentuna - Täby.
Hans telefon stängs av under natten 30/11-1/12 och slås på igen nästa morgon kl 9 den 1/12, då i Täby. Från Täby rör sig telefonen till Tumba - Svärdsjö och sedan Muskö.

Sim*n N bor i Täby.
Om nu Pontus har kopplingar till Muskö vid Salholmsvägen, så borde det vara ganska givet att dom båda är inblandade. Sedan försvann Louise bara några veckor efter.
Kan dom ha lockat gubben med något hundköp redan i Grums ?
Det kanske inte var så lätt för Terje att hänga med i deras tempo så han kanske virrade bort sig på Muskö och körde fel. Om han inte dräptes redan i Täby på morgonen.
Citera
2024-08-27, 23:28
Medlem
Citat:
Sim*n N bor i Täby.
Om nu Pontus har kopplingar till Muskö vid Salholmsvägen, så borde det vara ganska givet att dom båda är inblandade. Sedan försvann Louise bara några veckor efter.
Kan dom ha lockat gubben med något hundköp redan i Grums ?
Det kanske inte var så lätt för Terje att hänga med i deras tempo så han kanske virrade bort sig på Muskö och körde fel. Om han inte dräptes redan i Täby på morgonen.
Simon bodde vid tiden i Kårta. Pontus däremot bodde i Täby hos flickvännen i Roslags näsby.
Citera
2024-08-28, 11:46
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Nja, vill man ta sig av daga ute på en ö är det nog dumt att leta upp ett av de mest tättbebyggda områdena på ön. Som dessutom är skyddat av en bom.

Finns mängder av platser runt om på ön där vägarna viker av mot ensamma områden med skog eller klippor. Varför placera sig mellan en massa fritidshus om man i ensamhet vill suicidera? Dessutom åkte han så långt vägen gick tvärs över ön, fanns många platser att stilla vika av på under vägen.

Har han gjort det för att kroppen skulle hittas efteråt - är det ju precis det som inte har hänt, kroppen är försvunnen. Dessutom - varför då bemöda sig med att såga ner den tjocka tallen först?

Skulle tro att Terje råkat ut för antingen ett brott eller skadat sig i en olyckshändelse. Eller en kombination av båda. Vid liv är han nog tyvärr inte.

Med största sannolikhet vet någon eller några personer, troligen med hus på Kanadaområdet på Muskö, mer om Terje, hans resa dit och kanske hans öde, än de velat berätta.

De håller tyst för att skydda sig, för att det ljusskygga som hänt inte ska slå tillbaka mot dem själva och leda till rättsliga påföljder. Antingen straff för inblandning i vad det nu var Terje kom dit ut för att göra - eller för att de är inblandade i det som hände honom därute.

Till den dag hans kvarlevor återfinns eller tills någon försäger sig eller inte orkar hålla tyst längre - förblir nog Terjes öde ett stort mysterium.
Jag är enig med dig.
Jag tror någon/några därute vet mer än de vill säga. Jag har börjat tvivla på att kvarlevorna någonsin återfinns och att detta nånsin får sin lösning.
Allt är bara så obegripligt och frustrerande.
Citera
2024-08-28, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag är enig med dig.
Jag tror någon/några därute vet mer än de vill säga. Jag har börjat tvivla på att kvarlevorna någonsin återfinns och att detta nånsin får sin lösning.

Eller så körde han tills han kom till vägs ände?
Varför ville han så desperat ta sig förbi bommen ?
Katja på Salholmsvägen 4, och vakten var dom sista som såg norrmannen.
Om han nu ville göra inbrott så fanns det bättre ställen längs vägen han kunde ha stannat till.
Man har ju inte en aning om hur bra vägarna är så där års, kan vara ishalka ute på öarna i Stockholm, om man inte är en lokalbo som vet om det är sandat eller ej.
Och det verkar ju onekligen som norrmannen kört av vägen, kanske på grund av halkan.
Det är nästan 3 mil ut till Kanada från E4a.
Något stämmer inte i denna historia.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-08-28 kl. 12:47.
Citera
2024-08-28, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag är enig med dig.

Måste vara oerhört svårt och påfrestande att hålla tyst om det så länge, men om S.N och P.B sitter inlåsta kan det vara en anledning att ingenting kommer ut om fallet.
Det mesta tyder dock på självmord då så lite spår finns.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-08-28 kl. 14:29.
Citera
2024-08-30, 10:48
Medlem
Citat:
Om han inte dräptes redan i Täby på morgonen.
Men du - hur kan han prata i telefonen om han er död... ?
Citera
2024-09-01, 21:34
Medlem
Citat:
Eller så körde han tills han kom till vägs ände?
Varför ville han så desperat ta sig förbi bommen ?
Katja på Salholmsvägen 4, och vakten var dom sista som såg norrmannen.
Om han nu ville göra inbrott så fanns det bättre ställen längs vägen han kunde ha stannat till.
Man har ju inte en aning om hur bra vägarna är så där års, kan vara ishalka ute på öarna i Stockholm, om man inte är en lokalbo som vet om det är sandat eller ej.
Och det verkar ju onekligen som norrmannen kört av vägen, kanske på grund av halkan.
Det är nästan 3 mil ut till Kanada från E4a.
Något stämmer inte i denna historia.
En tanke har slagit mig. Varför han promt ville förbi bommen. Karln beter sig som han vore förföljd. Men några bilspår finns inte och inte några andra spår på marken. Men kan kan han ha varit förföljd från luften ? Typ helikopter eller en gyrokopter ( mindre än en helikopter). För jag får inte ihop hans beteende vid vägbommen och hans vårdslösa körning.
Citera
2024-09-02, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
En tanke har slagit mig. Varför han promt ville förbi bommen. Karln beter sig som han vore förföljd. Men några bilspår finns inte och inte några andra spår på marken. Men kan kan han ha varit förföljd från luften ? Typ helikopter eller en gyrokopter ( mindre än en helikopter). För jag får inte ihop hans beteende vid vägbommen och hans vårdslösa körning.

Sådär kör människor som antingen är i panik och kör för fort eller en påtänd person som kör för fort. Eller en kombination av i panik och påtänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in