https://www.facebook.com/t*rje.johansen.5686
* = e
Hittade honom på Facebook..
Några funderingar:
Hade han en motorsåg med sig då han reste? Han verkar ju ha hållit på mycket med ved så utgår från att han ägde en motorsåg. Kanske tänkte han ta ner nåt träd eller liknande på nya tomten. Den kan ju då ha använts för att kapa tallen där bilen återfanns. Har svårt se nån tar sig tiden att fälla ett sånt träd med handsåg men kan såklart inte uteslutas..
Hade han pinkod på sina mobiler?
Eftersom de stängts av och satts på så har ju antingen han eller någon annan som fått tillgång till pinkoden startat den.
Men om han nu utsatts för ett allvarligt brott och någon nu åker iväg för att dumpa bilen. Varför slår man då på mobilen före så den kan spåras??
När har anhöriga med säkerhet pratat med honom senast? Hade han kontakt med någon då han kom fram till Stockholm?
Platsen där bilen återfinns är för mig helt ologisk.. Det kan iofs tänkas att någon dumpat bilar där tidigare och inte vetat om att det kommit upp en bomm för 6 månader sen varpå man rammar bommen. Men vid vilken tidpunkt kom bilen dit? Måste ju varit mitt på dagen nån gång den anlände till Muskö? Kan bilen ha gömts undan på Muskö och dumpats under natten? Att ramma en vägbom mitt på dagen och eventuellt kapa ner ett träd känns inte som något man gör om man diskret vill dumpa en bil? Nu är det väl inte så många i sommarstugorna så här års men bor ju ändå runt 1000 pers därute.