2024-08-20, 19:43
Avslutad
Till dags dato har minst 2198 medlemmar blivit avstängda, jag säger minst eftersom vissa blir avstängda utan att finnas med i statistiken. Bland annat har ju allas vår idol Korrektamund0 blivit avstängd på grund av Gud vet vad? Hon (?) finns i varje fall inte med i statistiken, och förmodligen är hon inte ensam.

Vad tycker ni om detta? Hur många av dessa minst 2198 medlemmar har lust att komma tillbaka efter sin avstängning?
2024-08-20, 19:46
Avslutad
Jag gissar på att det beror på vad som föregick avstängning. Om kommunikation fanns. Om det innerst inne kändes rättvist eller orättvist, men jag vet att alla inte tänker så moralbaserat. Om det funnits många avstängningar innan. Om det känts som om moderator haft ett horn i sidan till en, sådana saker. Och sist men inte minst, om man lyckats hitta på något annat som ersätter Flashback under avstängningen eller inte, samt hur investerad man är.
2024-08-20, 20:13
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag gissar på att det beror på vad som föregick avstängning. Om kommunikation fanns. Om det innerst inne kändes rättvist eller orättvist, men jag vet att alla inte tänker så moralbaserat. Om det funnits många avstängningar innan. Om det känts som om moderator haft ett horn i sidan till en, sådana saker. Och sist men inte minst, om man lyckats hitta på något annat som ersätter Flashback under avstängningen eller inte, samt hur investerad man är.

Ja, precis det viktiga är nog för den drabbade att hitta någon annan sysselsättning. Jag minns när jag var avstäng en gång, höll på att döööö.
2024-08-20, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Ja, precis det viktiga är nog för den drabbade att hitta någon annan sysselsättning. Jag minns när jag var avstäng en gång, höll på att döööö.

Gjorde du? Vad jobbigt. Jag var avstängd ett halvår. Vet inte vad jag gjorde. Jag tror att det hände saker i mitt liv som höll mig sysselsatt. När jag sedan fick komma tillbaka så ville jag egentligen bara skriva i ett par trådar, dessa:

https://www.flashback.org/showthread.php?p=89271819&posted=1#p89271819
(FB) Modereringen på Flashback - vad kan vi lära oss av Familjeliv?

Sedan uppförde jag mig mycket städat under ett par veckor. Men det höll inte. Nu får jag varningar igen. Så vi får se hur det går för mig. Jag försöker att hålla mig inom ramarna men är lite otyglad som person, vilket är en fördel när man ska hitta sysselsättning. Det kan vara en nackdel också. Nu sitter jag helt fastklistrad vid Flashback hela tiden, och det är inte bra. Men jag är åtminstone tillbaka, till skillnad från dem som kanske inte kommer tillbaka efter sin avstängning. Det är frivlligt att vara här.
Senast redigerad av ConvoPost 2024-08-20 kl. 20:18.
2024-08-20, 20:31
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Gjorde du? Vad jobbigt. Jag var avstängd ett halvår. Vet inte vad jag gjorde. Jag tror att det hände saker i mitt liv som höll mig sysselsatt. När jag sedan fick komma tillbaka så ville jag egentligen bara skriva i ett par trådar, dessa:

https://www.flashback.org/showthread.php?p=89271819&posted=1#p89271819
(FB) Modereringen på Flashback - vad kan vi lära oss av Familjeliv?

Sedan uppförde jag mig mycket städat under ett par veckor. Men det höll inte. Nu får jag varningar igen. Så vi får se hur det går för mig. Jag försöker att hålla mig inom ramarna men är lite otyglad som person, vilket är en fördel när man ska hitta sysselsättning. Det kan vara en nackdel också. Nu sitter jag helt fastklistrad vid Flashback hela tiden, och det är inte bra. Men jag är åtminstone tillbaka, till skillnad från dem som kanske inte kommer tillbaka efter sin avstängning. Det är frivlligt att vara här.

Har du läst inlägg #5 här i tråden? Låter visserligen otroligt men det kanske är en lösning. Bara det inte är olagligt så….

Kanske någon kan informera om det? Det vore ju skitsmutt plus att det ser ut som att forumet har massor av många fler användare än det har vilket kan vara bra för annonsintäkterna.
2024-08-20, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Har du läst inlägg #5 här i tråden? Låter visserligen otroligt men det kanske är en lösning. Bara det inte är olagligt så….

Kanske någon kan informera om det? Det vore ju skitsmutt plus att det ser ut som att forumet har massor av många fler användare än det har vilket kan vara bra för annonsintäkterna.

Jag tror nästan att det är en trådsanning. Eller en realitet. Kakor föresten? Det är sånt man äter. Hemma hos mig äter vi moralkakor.
2024-08-20, 21:09
Avslutad
På tio år är det alltså någonstans mellan 35.000-40000 medlemmar som blir avstängda, det är ju för fanken mer än vad som är aktiva här. Vilket innebär att så gott som alla som är någorlunda aktiva kommer att bli avstängda förr eller senare, men givetvis är det inget fel på vare sig moddarna eller reglerna...
2024-08-20, 23:27
Avstängd
kyrkstockens avatar
2198 för gott eller bara tillfälligt?

Jag blir avstängd med jämna mellanrum för mina oneliners. Jag är göteborgare och det är helt enkelt min kultur att tramsa lite. Inget kan få mig att sluta. Det är vem jag är.
2024-08-20, 23:36
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
På tio år är det alltså någonstans mellan 35.000-40000 medlemmar som blir avstängda, det är ju för fanken mer än vad som är aktiva här. Vilket innebär att så gott som alla som är någorlunda aktiva kommer att bli avstängda förr eller senare, men givetvis är det inget fel på vare sig moddarna eller reglerna...
Kan ju också vara så att det är samma lilla skara av användare som blir avstängda om och om igen.
2024-08-21, 04:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kan ju också vara så att det är samma lilla skara av användare som blir avstängda om och om igen.

Du menar att 2198 personer på mindre än åtta månader är en liten skara?
Eller att en liten skara sitter med hundra olika profiler och blir avstängda gång på gång?
Tror du verkligen på det själv?

När ska gemene man förstå att moddarna löper amok? Och att här finns lika mycket yttrandefrihet som på vilket kinesiskt forum som helst?
Undrar hur många inlägg som försvinner varje år, säkert runt 15-20...%
2024-08-21, 04:32
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Vilket innebär att så gott som alla som är någorlunda aktiva kommer att bli avstängda förr eller senare, men givetvis är det inget fel på vare sig moddarna eller reglerna...
Ja, är man aktiv på forumet så samlar man på sig varningar, ironiskt nog.

Det är därför i stort sett alla så kallade forumprofiler är borta sedan länge och ersatta av bråksjuka diagnostroll med tio alternativkonton. Men det är tydligen så man vill ha det.
2024-08-21, 04:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ja, är man aktiv på forumet så samlar man på sig varningar, ironiskt nog.

Det är därför i stort sett alla så kallade forumprofiler är borta sedan länge och ersatta av bråksjuka diagnostroll med tio alternativkonton. Men det är tydligen så man vill ha det.

Din lögn ekar av Familjeliv och på Familjeliv är det numera relativt lugnt. Detta eftersom trollet bara har haft en fungerande trolltråd i sommar där, samt verkar ha tröttnat på sina "vänner".

Om du bråkar med folk och folk vill bråka med dig så visst erbjuder Flashback en plats för detta också.
Senast redigerad av ConvoPost 2024-08-21 kl. 04:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in