Usch och fy.
Var ute i fredags. Under veckan hade jag legat på kaloriunderskott så ätit ca 500kcal/dag, tränat som vanligt.
Glömde dock att äta på fredagen mer än lite keso med hallon.
Drack under 6 timmar 3 glas champagne och 2 öl.
Blev tokfull när jag reste mig Slutade dricka vid 23,00 och blåste alkohol ända fram till 15,00 dagen efter. Ställde mig på vågen dan efter och hade gått ner 2,5kg.
Är det bristen på mat eller är det att jag tappade mycket vätska under veckan när jag inte åt som gjorde detta?
Vilket är viktigast att vätska upp kroppen under hela veckan eller att äta ett skrovmål dagen man festar.
OBS! Ska inte ta något nu förrän kroppen är i balans och vikt/träning m.m är under kontroll.
Usch och fy.
Var ute i fredags. Under veckan hade jag legat på kaloriunderskott så ätit ca 500kcal/dag, tränat som vanligt.
Blev tokfull när jag reste mig Slutade dricka vid 23,00 och blåste alkohol ända fram till 15,00 dagen efter. Ställde mig på vågen dan efter och hade gått ner 2,5kg.
Är det bristen på mat eller är det att jag tappade mycket vätska under veckan när jag inte åt som gjorde detta?
Vilket är viktigast att vätska upp kroppen under hela veckan eller att äta ett skrovmål dagen man festar.
OBS! Ska inte ta något nu förrän kroppen är i balans och vikt/träning m.m är under kontroll.
Om du inte har råd att äta verkar det konstigt att dricka alkohol. Att du glömmer bort att äta en hel dag vore väl bra att ta upp med din vårdcentral så ni kan börja utreda om det är somatiskt eller ett psykproblem.
Vad menar du med "blåste alkohol ända fram till 15,00 dagen efter.", kollade du med en alkomätare och efter 15,00 var det noll, eller stank du alkohol till klockan 15,00, men inte efter det klockslaget.
Vad menar du med "blåste alkohol ända fram till 15,00 dagen efter.", kollade du med en alkomätare och efter 15,00 var det noll, eller stank du alkohol till klockan 15,00, men inte efter det klockslaget.
Tänker typ samma sak. Glömmer man att äta kan man ju även glömma att borsta tänderna. Det låter ju otroligt att fortfarande ha alkohol i kroppen 16h efter den lilla konsumtion ts utsatt sig för. Å andra sidan vet vi ju inget om hur pytte, pytteliten ts eventuellt kan tänkas vara. Är han en biff på 45kg är det ju inte omöjligt.
Tänker typ samma sak. Glömmer man att äta kan man ju även glömma att borsta tänderna. Det låter ju otroligt att fortfarande ha alkohol i kroppen 16h efter den lilla konsumtion ts utsatt sig för. Å andra sidan vet vi ju inget om hur pytte, pytteliten ts eventuellt kan tänkas vara. Är han en biff på 45kg är det ju inte omöjligt.
Råd att var inte problemet utan glömde. Hade så mycket att rodda med.
Jag / företaget har en Dreger så blåste 0 först vid 14/15 tiden. Har aldrig varit med om något liknande. Brukar dricka betydligt mer men ändå blåsa 0 på morgonen efter.
Jag har precis gått ner i vikt så kanske därför?
Usch och fy.
Vågen kan ljuga lite också.. men troligen har du kissat ut dig mängder med vätska för att bli av med alkoholen och tappat vikt ( + lite mindre mat i kistan?)..
Varför inte äta OCH dricka? Inte utesluta ena eller det andra.
500 kcal/dag låter illa.. sen också beroende på vad du väger.. dessutom alkohol/gift på det.. som att ge kroppen spö
Usch och fy.
Om du inte svultit dig själv. Hade det varit riktigt konstigt med tanke på det lilla du drack och på 6 timmar.
Blir faktiskt orolig för dig när jag läser hur lite du äter. Hållt på med bodybuilding själv. Vet därför att den som svälter sig själv förlora muskler inte fett. Du går ner i vikt men blir procentuellt fetare. Den förlorade muskelmassan gör att du förbränner mindre och blir därför lätt fetare igen ovs. I en ond cirkel. Rådet är ät mer, men rätt inte socker och feta saker (själv avstår jag alla mjölk produkter). Kompenserar gärna med vitaminer och mineraler som din kropp i behöver i kosttillskott. Träna främst din muskelmassa.
Senast redigerad av Ulf-Bredyxa 2024-08-20 kl. 21:24.
Vågen kan ljuga lite också.. men troligen har du kissat ut dig mängder med vätska för att bli av med alkoholen och tappat vikt ( + lite mindre mat i kistan?)..
Varför inte äta OCH dricka? Inte utesluta ena eller det andra.
500 kcal/dag låter illa.. sen också beroende på vad du väger.. dessutom alkohol/gift på det.. som att ge kroppen spö
Tack för bra svar.
Ja. I fortsättningen blir det bättre kosthållning och bättre koll.
Har som jag skrev (tror jag) gått ner ordentligt inte med GP utan lågkalorikost och träning. Unnat mig gott på helgen för att inte tappa motivationen. Innan semestern var jag nere i målvikt men nu 2-4 kg över som jag då ville få bort lite snabbt vilket resulterade i förra veckans dumhet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!