2024-06-28, 15:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är absolut inte meningslöst att jämföra med hennes bror.

De har identiskt samma förutsättningar, om nu inte han har mer traumatiska upplevelser som levt i förra miljön i två år längre.

...och dessutom är de genetiska förutsättningarna olika (de är ju inte biologiska syskon). Jämför "maskrosbarn".
Citera
2024-06-28, 16:00
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Det är dock två fullblodspsykopater som dödat. Maja är minst lika sjuk och framförallt smartare. Välkänt att psykopater kommer lindrigare undan i rättsfall, och vem är det som går fri?

Oavsett hur smart Maja är, så är du bevisligen extremt mycket mer korkad än henne.

Maja är oskyldig till Toves död. Hon friades av hovrätten och försattes på fri fot omedelbart efter rättegången. Det är fakta.
Citera
2024-06-28, 20:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och dessutom är de genetiska förutsättningarna olika (de är ju inte biologiska syskon). Jämför "maskrosbarn".
Om jag jämför Maja med hennes biologiska bror så har dina argument helt uppenbart urholkats om adoptivbarn.

Han har nämligen samma förutsättningar, han är OCKSÅ adopterad men är inte i närheten av att bete sig som henne.
Citera
2024-06-29, 06:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om jag jämför Maja med hennes biologiska bror så har dina argument helt uppenbart urholkats om adoptivbarn.

Han har nämligen samma förutsättningar, han är OCKSÅ adopterad men är inte i närheten av att bete sig som henne.

De är väl inte biologiska syskon? Och du vet väl inte vad han kan komma att göra ännu? Maja var också aktiv inom idrott (handboll) och det hjälpte inte. Om han är hennes biologiske bror (vilket jag inte tror), så kan han vara en tickande bomb...

Men du, jag tycker att vi ska lämna det här nu. Det känns inte juste att prata om ett syskon (biologiskt eller inte) som är clean hittills i alla fall.
Citera
2024-07-08, 11:28
Medlem
Någon från Vetlanda som har sett till Maja? Bor hon kvar där?
Citera
2024-07-25, 17:43
Medlem
Nån som har fup? Tidigare länkar funkar inte..
Citera
2024-07-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluxdlux
Nån som har fup? Tidigare länkar funkar inte..

FUP och tingsrättens dom kommer här. Har tyvärr inte tillgång till hovrättens dom.
Eksjö tingsrätts målnummer: B 1877-22

https://gofile.io/d/0GwkQY
Citera
2024-08-15, 20:27
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Det är dock två fullblodspsykopater som dödat. Maja är minst lika sjuk och framförallt smartare. Välkänt att psykopater kommer lindrigare undan i rättsfall, och vem är det som går fri?
Är det välkänt det? Första gången jag hört om det. Vad stödjer du det påståendet på för källor?

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tror tyvärr att detta kan ha varit en faktor. Att döma henne kunde även (som PK-tanterna resonerar) ha uppfattats som ett ställningstagande emot internationella adoptioner. Tyvärr är det ju så, att många bisarra brott har begåtts just av vuxna adoptivbarn. Man vet aldrig vad de har med sig i bagaget - det enda man kan vara säker på, är att det inte är något bra. Och sedan tror naiva svenska medelklasspar att de ska kunna bota allt sådant med KÄÄÄÄRLEEEEK...
Att tro att en svensk domstol skulle anse att någon begått mord, men fria dem för att de är adoptivbarn, är lite över gränsen till det absurda. Speciellt i det här målet, där tingsrätten faktiskt dömde henne.

Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Oavsett hur smart Maja är, så är du bevisligen extremt mycket mer korkad än henne.

Maja är oskyldig till Toves död. Hon friades av hovrätten och försattes på fri fot omedelbart efter rättegången. Det är fakta.
Maja dömdes till ett och ett halvt års fängelse. Hon försatts på fri fot endast för att hon redan avtjänat straffet i häktet.

Läser man domen så framgår det att domstolen trodde hon var skyldig, men att eftersom bevisbördan är så hög i brottmål så var de tvungna att fria henne.
Citera
2024-08-20, 12:47
Medlem
Johanna säger inne i fängelset att Maja inte har något med mordet att göra och inte gjorde mer än det Johanna bad henne att göra när Tove redan var död! Hon skryter om mordet och känner sig stolt, hon är inte omtyckt bland andra intagna där hon sitter idag. Hon säger att hon mördade Tove för att hon sagt Ush vad ful toalett du har.
Citera
2024-08-20, 18:27
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0olt
Johanna säger inne i fängelset att Maja inte har något med mordet att göra och inte gjorde mer än det Johanna bad henne att göra när Tove redan var död! Hon skryter om mordet och känner sig stolt, hon är inte omtyckt bland andra intagna där hon sitter idag. Hon säger att hon mördade Tove för att hon sagt Ush vad ful toalett du har.
Har du någon form av källa till detta? Det låter mest som trams, tycker jag.
Citera
2024-08-20, 18:54
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0olt

Ja visst, det var längesedan jag förutsade detta, att Johanna efter att hon burats in skulle börja skryta om hur hon själv mördade Tove. Johanna är stolt över sitt tilltag.

Alla sunda människor som följt fallet förstod i ett tidigt skede att Johanna mördade Tove på egen hand och att Maja är helt oskyldig till Toves död.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

NiederErmaFrost undrade vad det skulle stå i tidningen när Maja "talar ut".

Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Maja H*llman är musklerna.. en arbetare åt häst-tjejen.. Johanna Leshem Jansson.

Hur tror du Maja resonerar idag, nu när hennes bästa vän och enda vän utnyttjade henne ?
Vad ska stå i tidningen när Maja den missförstådda - "talar ut" ?

Upplägget i tidningen blir enkel för en som kan intervjua.
Tänkte bara vad du tror Maja skulle börja med

För du tror väll hon är missförstådd och utnyttjad ?

Och jag replikerade med det som vi redan då visste skulle komma att ske

Citat:

Jag tror att Maja inte kommer att "tala ut" i tidningen.

Men om det ändå sker, då tror jag att du kommer att bli besviken.

Det är nog troligare att det är Johanna som kommer att "tala ut" i tidningen, vad det lider.
Du kommer nog att bli besviken då också, när Johanna stolt berättar hur hon tog livet av Tove alldeles på egen hand.

Det enda som fattas nu är att Johanna den stolta mörderskan inte bara skryter inför sina cellkamrater, utan också för någon journalist. Det är säkert någon som jobbar på hennes "biografi" sedan lång tid tillbaka, och så snart hon har sjungit ut helt, och materialet är sammanställt, så finns inte så mycket mer att vänta på. Ska vi gissa att det kommer en dokumentär där hon sjunger ut inom 6 månader?
Citera
2024-08-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ja visst, det var längesedan jag förutsade detta, att Johanna efter att hon burats in skulle börja skryta om hur hon själv mördade Tove. Johanna är stolt över sitt tilltag.

Om nu dessa uppgifter stämmer ? Det gavs inga uppgifter om varifrån detta kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in