• 1
  • 2
2024-08-20, 02:37
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Jag söker efter Sveriges billigaste mobilabonnemang med obegränsad surf och fann då Chilimobil som erbjuder oändlig surf för 179 kronor i månaden. Haken? 3 Mbit/s i hastighet. Jag som dock bott i Grekland några år har överlevt på 0,5 Mbit/s både i mobilnätet och på Wi-Fi, så 3 Mbit/s duger för mig. Jag skickar mycket mejl, iMessage och sköter aktier ute på fri fot, jag behöver mycket data men hastigheten är inte viktig. Någon som har erfarenhet av Chilimobil? Någon som känner till något bättre abonnemang med obegränsad alternativt mycket surf för <200 kr i månaden?
Citera
2024-08-20, 02:45
Medlem
Mullrets avatar
Hallon är väl i samma pris eller lägre.
Citera
2024-08-20, 02:53
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hallon är väl i samma pris eller lägre.

Hallon har ingen obegränsad surf? Deras 10 GB för 159 kr i månaden är ändå lägre än vad jag önskar.
Citera
2024-08-20, 03:04
Medlem
stolenChevys avatar
En kompis var utan internet och skaffade Chili. När han delade sitt internet så kunde vi chromecasta fotboll och hockey på Viaplay från min lur.

Har ingen aning om mb/s men det var fri surf och strulade aldrig. Rekommenderar.
Senast redigerad av stolenChevy 2024-08-20 kl. 03:27.
Citera
2024-08-20, 07:17
Medlem
c.divers avatar
MyBeat
Citera
2024-08-20, 08:13
Medlem
carminaburanas avatar
JAg hoppar mellan vimla och hallon var 3-4 månad. de har alltid någon deal på g. nu är det 50gb för 49 kr mån för hallon, sen byter jag till vimla i 4 månader. dock ej obegränsat. jag hade vimla 9 kr för 50 gb förra "säsongen". Har gjort så här i ett par år nu och nog sparat in en hel del.
Citera
2024-08-20, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag söker efter Sveriges billigaste mobilabonnemang med obegränsad surf och fann då Chilimobil som erbjuder oändlig surf för 179 kronor i månaden. Haken? 3 Mbit/s i hastighet. Jag som dock bott i Grekland några år har överlevt på 0,5 Mbit/s både i mobilnätet och på Wi-Fi, så 3 Mbit/s duger för mig. Jag skickar mycket mejl, iMessage och sköter aktier ute på fri fot, jag behöver mycket data men hastigheten är inte viktig. Någon som har erfarenhet av Chilimobil? Någon som känner till något bättre abonnemang med obegränsad alternativt mycket surf för <200 kr i månaden?

Det är ett seriöst bolag (ChiliMobil). Bra att du är medveten att priset gäller den lägre hastigheten.

Med din mycket låga surfanvändning undrar jag vad du har för nytta av fri surf. Månadskostnaden för något 8 gb paket / mån kanske är nästan på samma nivå som Chilis fria surf iofs.
Citera
2024-08-20, 13:34
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
JAg hoppar mellan vimla och hallon var 3-4 månad. de har alltid någon deal på g. nu är det 50gb för 49 kr mån för hallon, sen byter jag till vimla i 4 månader. dock ej obegränsat. jag hade vimla 9 kr för 50 gb förra "säsongen". Har gjort så här i ett par år nu och nog sparat in en hel del.

Intressant tips! Men det har alltså fungerat bra för dig? Brukar inte introduktionspriserna endast gälla nya kunder som aldrig tidigare varit kunder?
Citera
2024-08-20, 13:36
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wygesa
Det är ett seriöst bolag (ChiliMobil). Bra att du är medveten att priset gäller den lägre hastigheten.

Med din mycket låga surfanvändning undrar jag vad du har för nytta av fri surf. Månadskostnaden för något 8 gb paket / mån kanske är nästan på samma nivå som Chilis fria surf iofs.

Jo precis - 8 GB kostar hos de flesta operatörerna nästan lika mycket som fri surf gör hos Chili. Eftersom hastighet som sagt inte är det viktiga för mig så känns ju Chili som en bättre deal isåfall.
Citera
2024-08-20, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
MyBeat
Hur tänker du där?
Deras billigast är 249 kr för 40 GB.
Därmed dyrare och sämre än TS alternativ.
Citera
2024-08-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jo precis - 8 GB kostar hos de flesta operatörerna nästan lika mycket som fri surf gör hos Chili. Eftersom hastighet som sagt inte är det viktiga för mig så känns ju Chili som en bättre deal isåfall.

Kollade upp det nu. Ja, isåfall är Chili mer prisvärt trots din låga surfförbrukning. Trodde först att 8 gb låg på ca 95 kr eller liknande.
Citera
2024-08-20, 16:34
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Hur tänker du där?
Deras billigast är 249 kr för 40 GB.
Därmed dyrare och sämre än TS alternativ.
Har det själv 149:- obegränsad surf om man förbetalade för ett helt år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in