2024-08-19, 20:42
Medlem
Hon är så otroligt sorglig. Hon är som emeliebumbi. En förvaltare som hjälper henne är vad hon skulle behöva.
Citera
2024-08-19, 21:17
Medlem
Kronofogden äger hennes bostad nu.

https://www.youtube.com/watch?v=O2ucayU-z8Q
Senast redigerad av Treschow 2024-08-19 kl. 21:19.
Citera
2024-08-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattenmusen10tusn
Såg det. Lyckades skärmfilma hela eländet.

Varför ambulans? 😳 Vad hände, följde hon med? (Knappast va? Om det inte var med tvång.)
Citera
2024-08-20, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Har du lust att lägga upp det?

https://gofile.io/ är ett alternativ att lägga upp på.

https://gofile.io/d/kFV9De

Typ 10 min långt, från då de knackar på tills de går.
Citera
2024-08-20, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimensions
Varför ambulans? 😳 Vad hände, följde hon med? (Knappast va? Om det inte var med tvång.)

Här har du hela händelsen.
Citera
2024-08-20, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattenmusen10tusn

Typ 10 min långt, från då de knackar på tills de går.

Tackar!
Citera
2024-08-20, 09:14
Medlem
stbckhblms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimensions

Någon tyckte det såg läskigt ut med rep hängandes från en dörr i bakgrunden, och ringde och larmade.

De förstod rätt snabbt att hon inte var suicidal, så det fanns inget tvång att ta till.
Citera
2024-08-20, 09:59
Medlem
bellesbluess avatar
Jag får en klump i magen av den här senaste liven.
Såg det inte ut som att repet var knuten som en snara?

Det är väl självklart att en person som är suicidal förnekar detta ifall ambulansen knackar på innan planen är utförd?

Hon ser förmodligen inget hopp om något just nu och är väl rätt så less på livet.

Jag hade önskat att ambulansen hade tvingat med henne och att hon blev tvångsinlagd.

Hon skulle kunna bli normal igen med lite stöd, avgiftning, psykiatrisk vård och omtanke.
Tycker otroligt synd om henne på grund av hennes situation. Det är ju uppenbart att hon hamnat där pga psykisk ohälsa som hon självmedicinerar med alkohol.
Citera
2024-08-20, 10:03
Medlem
Antar att detta nämts innan men hon sa att lägenheterna i huset nyligen sålts för 2,3mkr och att det var sex hundratusen kronor mindre än hon köpte den för?
ELLER så hade hon köpt den för 2,3mkr och den sålt för 600k mindre.

Oavsett, har hon lån på pengarna eller blir det ren förtjänst minus vinstskatt på dom pengarna som nu blir över när lägenheten säljs?

Kan ju hoppas att det är det sistnämnda och då får hon förhoppningsvis någon miljon över att leva för och kan leva gott i iaf ett decenium i valfritt negerland eller asien.
Citera
2024-08-20, 10:07
Medlem
stbckhblms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Antar att detta nämts innan men hon sa att lägenheterna i huset nyligen sålts för 2,3mkr och att det var sex hundratusen kronor mindre än hon köpte den för?
ELLER så hade hon köpt den för 2,3mkr och den sålt för 600k mindre.

Oavsett, har hon lån på pengarna eller blir det ren förtjänst minus vinstskatt på dom pengarna som nu blir över när lägenheten säljs?

Kan ju hoppas att det är det sistnämnda och då får hon förhoppningsvis någon miljon över att leva för och kan leva gott i iaf ett decenium i valfritt negerland eller asien.

Kollade booli och det ser ut som att de gått upp i pris, antagligen hade hon lite kontantinsats som hon får loss också. Med stor sannolikhet kommer hon sitta med 1-2 årslöner på kontot när allt är sålt och betalt.
Citera
2024-08-20, 10:07
Medlem
stbckhblms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Jag får en klump i magen av den här senaste liven.
Såg det inte ut som att repet var knuten som en snara?

Det är väl självklart att en person som är suicidal förnekar detta ifall ambulansen knackar på innan planen är utförd?

Hon ser förmodligen inget hopp om något just nu och är väl rätt så less på livet.

Jag hade önskat att ambulansen hade tvingat med henne och att hon blev tvångsinlagd.

Hon skulle kunna bli normal igen med lite stöd, avgiftning, psykiatrisk vård och omtanke.
Tycker otroligt synd om henne på grund av hennes situation. Det är ju uppenbart att hon hamnat där pga psykisk ohälsa som hon självmedicinerar med alkohol.

Hon skrattade och var lättsam kring det, jag tolkade henne inte som någon som tänkte ge upp.
Det hon säger i videon tycker jag inte är något att tvivla på. Folk kan vara utan hopp utan att ha tänkt avsluta sitt liv.

Det betyder däremot inte att jag tycker det är bra som det är, hon behöver vård och medicinering.
Senast redigerad av stbckhblm 2024-08-20 kl. 10:12.
Citera
2024-08-20, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buhusan
+1! Tvivlar på hennes IT-kunskaper. Jag är kanske inte rätt person att tvivla men det känns ju märkligt. Och att hon inte fått jobb inom då IT som hon säger att hon kan, måste ju betyda att hon är jävligt märklig ELLER att hon är sån som hon utspelar sig att vara.

SOm jag förstått så var hon ganska "normal" förr, hon hade ganska bra jobb och således kan det vara fullt möjligt att hon besitter kunskaper inom många områden.
Något hände någonstans strax före eller omkring hennes skilsmässa.
Hon har berättat något om bantningspiller eller liknande, hon har även lidit av psykisk ohälsa tidigare i livet enligt egen utsago, men det verkar nästan som om hon fått någon slags psykos eller brake down och sen är det bara utför.

Hon har varit på lite intervjuer i sin "youtube-karriärs början" men hon har ju en förmåga att inte alltid förstå hur man för sig i offentliga rummet och hon har gjort offentliga uttalanden om folk i sina kanaler vilket gör att rekryterare säkert inte kallar henne till intervjuer.

Vet att hon var på en intervju och kom klädd som om hon var på audition för nån slags "vuxenfilm" och var väldigt grov i munnen vilket säkert också gjort sitt till.

Hon skriver öppet på LinkedIn att hon inte vill jobba- om hon nu inte har tagit bort det. Hennes barns utredningar från socialtjänsten ligger även där så oavsett vad hon har för utbildning och erfarenhet så gör hennes beteende att ingen vill anställa henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in