2024-08-20, 02:17
Medlem
https://www.realtor.com/realestateandhomes-detail/337-Point-San-Pedro-Rd_San-Rafael_CA_94901_M28190-51757

Huset såldes igen 2022. Badrummen och köket ser ut att vara från tiden då mordet skedde.
Citera
2024-08-20, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Det stämmer inte. Dottern bor i Stockholm men pappan dog 2006 enligt Sveriges dödbok.

Stämmer bra det. Det är många i den här tråden som har hittat fel person. Tänkte ge dem en uppsträckning men det har du redan tagit hand om.

Här några tidningsklipp i ärendet.

I den vänstra dödsannonsen listas bland andra dottern Magdalena tillsammans med andra nära anhöriga.

I den högra dödsannonsen listas en rad namn vars koppling till pappan jag ej förstår.

Båda annonserna inbjuder till samma minnesstund.

https://imgur.com/a/UFxHUNy
Citera
2024-08-20, 06:10
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Stämmer bra det. Det är många i den här tråden som har hittat fel person. Tänkte ge dem en uppsträckning men det har du redan tagit hand om.

I den vänstra dödsannonsen listas bland andra dottern Magdalena tillsammans med andra nära anhöriga.

I den högra dödsannonsen listas en rad namn vars koppling till pappan jag ej förstår.

Två dödsannonser med olika sörjande. Kan vara att en ev. ny familj ville ha en egen annons.

En tragedi med många öden och bottnar.

Undrar hur livet fortskred för dem.
Citera
2024-08-20, 07:07
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:

Om jag läser dödsannonsen rätt var Ninas pappa läkare och han och frun bodde på Malta vid tidpunkten.
Citera
2024-08-20, 11:14
Medlem
Fyfan stackars dottern 🥲
Citera
2024-08-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Femtio år är lång tid. Kanske låta udda vara jämnt när GM är så gammal? Han lär ju inte vara någon Original Night Stalker. Var detta en engångsgrej så har det ju inte varit mycket sett över ett helt liv.
Hoppas du trollar 😵‍💫,vad hade du själv tyckt om det va din mamma?
Citera
2024-08-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Två dödsannonser med olika sörjande. Kan vara att en ev. ny familj ville ha en egen annons.
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Om jag läser dödsannonsen rätt var Ninas pappa läkare och han och frun bodde på Malta vid tidpunkten.

Vi måste reda ut en sak. Längst upp till vänster är Gunnar Fischers dödsannons.

De två klippen till höger är inte dödsannonser, men nekrologer.

Gunnar Fisher bildade ny familj 1981 men skiljde sig 1994. Han var inte gift när han gick bort och jag hittar ingen sambo. Det enda jag kan komma att tänka på just nu är en eventuell särbo.
Citera
2024-08-20, 12:09
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Mördaren är 75 år. 51 år sedan mordet begicks

Hur högt upp i åldern ska man rättsförfölja någon?

Känns lite som de där 90+ damerna som jagades för att de arbetade som maskinskriverskor under hitlertiden

Alla har ju gjort fel någon gång i livet.

Det är en betydande skillnad mellan att kallblodigt mörda en människa och att vara en underlydande i Nazityskland som skriver maskin.
Citera
2024-08-20, 12:19
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Mördaren är 75 år. 51 år sedan mordet begicks

Hur högt upp i åldern ska man rättsförfölja någon?

Känns lite som de där 90+ damerna som jagades för att de arbetade som maskinskriverskor under hitlertiden

Alla har ju gjort fel någon gång i livet.

Hur länge sedan våldtog och mördade du din senaste kvinna? Samtidigt som den där olycksamma p-boten?
Citera
2024-08-20, 13:25
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHurtig
Eller så kanske det flög in genom ett löv han runkat på tidigare med vinden 37.4 miles ifrån?

Dock krävs inte hundraprocentig bevisning i domstol, så hade han den oturen kommer han få sitta på kåken resten av livet och förbanna sig över att ha runkat på ett löv i sin ungdom.
Citera
2024-08-20, 13:33
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemrq
Man får jaga bovar också med det, men endast om polisen först erhåller tillstånd i ett domstolsbeslut.
Det var så dom tog Mijailo Mijailović när Anna Lindh vart mördad.

Det gjordes väl regelvidrigt i det fallet, dock har vi fri bevisprövning i Sverige till skillnad från USA.
Citera
2024-08-20, 16:51
Medlem
Citat:

Fan vad dyrt. Kåken såldes för 1,9 miljoner dollar år 2022. Undrar hur mycket den går loss på nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in