2024-08-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idaj0
Jag hade med verkligen hoppats på att hon skulle börja nu vid 12 månader, iallafall 15 timmar. HT kommer ju inte besöka ÖF eller liknande så kommer bli ett drygt år för henne framför Netflix och nerdragna persienner.

De verkar ju ha varit mer ute på sista tiden så vi får väl hoppas det håller i sig. Min ettåring skaffar nya kompisar på lekplatsen varje dag nästan så ett tips hade ju varit att gå dit på tider andra brukar vara ute. Kanske inte sju på morgonen.
Citera
2024-08-18, 17:02
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Den där flytten till Malmö kommer aldrig hända. Det är ett alldeles för utsvävande projekt för någon som är folkskygg, rör sig mellan 3 koordinater, samt inte klarar av en enda åsikt förutom de som snurrar runt i hennes egna huvud. Ja jag är medveten om att hon/dom? bott där innan men att ens fixa parkera på gatan med Lars andandes bredvid kommer ge henne en hjärnblödning och förmodligen ännu mer framfall. Om det är nåt de borde ansöka om är det begravningsplats i smålandshålan, med plats för bilen såklart.

Hahaha dagens skratt!
Ja, den där bilen ska stå som ett monument över familjegraven!
Citera
2024-08-18, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Tyck du det. Det tog bokstavligt talat mindre än en minut och jag var nyfiken. Då får man ju ta reda på saker man vill veta.

Det är just det jag tycker är obehagligt. Att du kan vara nyfiken på var hennes mammas kille bor.
För ditt eget välbefinnandes skull, hoppas jag att du snart hittar en mer givande hobby är att följa och skriva om en medioker influencer. Antalet inlägg du gör här är pinsamt många, det borde väl även du förstå?
Citera
2024-08-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotyourback
Fast hon lade bara till den credden efter att flera personer frågat i kommentarer som hon sedan raderade när hon taggat redigerar-tjejen.

Jag vet. Men cred fick hon. Och det var det jag svarade på.
Citera
2024-08-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocomelonbananas
Det är just det jag tycker är obehagligt. Att du kan vara nyfiken på var hennes mammas kille bor.
För ditt eget välbefinnandes skull, hoppas jag att du snart hittar en mer givande hobby är att följa och skriva om en medioker influencer. Antalet inlägg du gör här är pinsamt många, det borde väl även du förstå?

Det är väl för fan lika illa att aktivt leta upp ett forum och gapa runt hurvida vilka hobbies man bör eller inte bör ägna sig åt, sätt dig ner liksom.
Citera
2024-08-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocomelonbananas

Som sagt, tyck du det. Gå vidare nu
Citera
2024-08-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Den där flytten till Malmö kommer aldrig hända. Det är ett alldeles för utsvävande projekt för någon som är folkskygg, rör sig mellan 3 koordinater, samt inte klarar av en enda åsikt förutom de som snurrar runt i hennes egna huvud. Ja jag är medveten om att hon/dom? bott där innan men att ens fixa parkera på gatan med Lars andandes bredvid kommer ge henne en hjärnblödning och förmodligen ännu mer framfall. Om det är nåt de borde ansöka om är det begravningsplats i smålandshålan, med plats för bilen såklart.

Tror inte heller att den där flytten kommer vara aktuell, känns som ett alldeles för stort steg för just Hanna som knappt reder ut att åka och handla utan att dra med hela familjen.
Citera
2024-08-18, 18:42
Avslutad
Väldigt oroväckande att L inte ska börja förskola förrän 2 år. Det innebär som nån annan skrev att det stackars barnet har ett helt år, mer tillochmed, framför sig av socker, skärmtid, stillasittande, ingen social utveckling, och varken dagsljus eller frisk luft.

Kommer hon ens klara förskolan är frågan, där är de ju ute hela tiden och kollar inte på några skärmar, samt äter vid ett bord med bestick.

HT kommer nog få panik när L börjar gå och blir mer som ert småbarn än en bebis. En bebis är inte så svårt att hålla nöjd i jämförelse men när de är över 1 år så kommer massa andra krav.

Hoppas verkligen de får hjälp så att inte barnet far illa.
Citera
2024-08-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Stackars Larsiloppis jag hoppades att hon skulle börja snart och få börja utvecklas. Ett år till av lägenhetshäng och Rusta då..

Ja, känner lite samma tyvärr. Stackars Lars att sitta inne och trycka i lägenheten med nedrullade persienner i ännu ett år. Alla mina barn var närmare 2 år när dom började förskolan så tycker egentligen inte det är ett dåligt beslut, om man har möjlighet vill säga, men till skillnad från H hade vi umgänge och kontakt med andra barn och föräldrar, gick på öppna förskolan, träffades i olika lekparker så barnen fick träffade andra barn och vuxna och för att få en social interaktion med andra än bara familjen.
Citera
2024-08-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banansemla
Ja, känner lite samma tyvärr. Stackars Lars att sitta inne och trycka i lägenheten med nedrullade persienner i ännu ett år. Alla mina barn var närmare 2 år när dom började förskolan så tycker egentligen inte det är ett dåligt beslut, om man har möjlighet vill säga, men till skillnad från H hade vi umgänge och kontakt med andra barn och föräldrar, gick på öppna förskolan, träffades i olika lekparker så barnen fick träffade andra barn och vuxna och för att få en social interaktion med andra än bara familjen.

Var också hemma till strax innan 2 år, men hängde då på öf, med mammagruppen och kompisar på fl. Tror som flera andra att hon kommer ångra sig när Lars blir mer krävande och Hanna vill sitta hemma, eller så är hon ett barn som är nöjd framför en skärm vem vet.
Citera
2024-08-18, 23:42
Medlem
FruKrokodils avatar
Hanna avslutar ännu en dag med fnöske torrt content, även om hon försöker vara informativ gällande Larsas dagisstart.
Hanna bjöd upp till dans genom att lägga en frågelåda och svarade sen enbart på en fråga (kanske det inte kom fler). Sen följdes resten av dagen med torra matbilder på halva tallrikar (mensmonstret klarar fortfarande inte att fota innan hon slafsar i sig hälften). Följarantalet sjönk till 66.5..

Om man nu jämför med trådens favorit ivf-fluenser så har Hanna levererat en riktig bajsmacka. Börjar bli trött på min egen röst som måste upprepa detta varje kväll.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-08-18 kl. 23:45.
Citera
2024-08-19, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Hanna avslutar ännu en dag med fnöske torrt content, även om hon försöker vara informativ gällande Larsas dagisstart.
Hanna bjöd upp till dans genom att lägga en frågelåda och svarade sen enbart på en fråga (kanske det inte kom fler). Sen följdes resten av dagen med torra matbilder på halva tallrikar (mensmonstret klarar fortfarande inte att fota innan hon slafsar i sig hälften). Följarantalet sjönk till 66.5..

Om man nu jämför med trådens favorit ivf-fluenser så har Hanna levererat en riktig bajsmacka. Börjar bli trött på min egen röst som måste upprepa detta varje kväll.

Ja det är sanslöst vad torrt allt är nuförtiden. Och SL åker till Portugal imorgon kväll och har inte börjat packa än, men det kommer hon fixa med bara en hand. HT måste packa flera veckor innan hon ska resa utomlands. Hon måste väl snart börja packa för dom åker ju till Turkland nästa månad. Undrar om vi får någon packvideo den här gången då? Tredje gången gillt! Hoppas nu bara att bilen startar när dom ska till flyget med! 😝
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in