2024-08-19, 15:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det har dom gjort
https://dumpen.se/2024/03/21/mindfullnesscoachen-i-etc/

Om du vill veta mer så Ksk du bör kontakta företaget
Coachen, undrade var de fått telenumret från och lade på. Han kan nog få ett dubbeluppslag i ETC om han vill, med bild och allt. Men med undvikande beteende kommer misstänksamheten.
Citera
2024-08-19, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tittar man på bolaget/bolagen bakom Impulskollen så jobbar de med en hel jäkla massa annat än det som marknadsförs på just impulskollen.se.
Jag fråga DPKatta en enkel fråga om den bolagssfären, och/eller, Stella finns på listan över föreningens leverantörer.

Jag har redan svarat på den frågan.
Om du är så jätteintresserad av Föreningen Dumpen som det verkar så rekommenderar jag att du blir medlem. Som medlem får du tillgång till nyhetsbrev med info som bara går till föreningens medlemmar.

På den här sidan kan du läsa mer om föreningen och anmäla dig som medlem!
https://dumpen.se/foreningendumpen/
Citera
2024-08-19, 18:08
Avslutad
Egentligen har jag bestämt mig för att ignorera uppenbara trollinlägg, men det är så mycket som är fel och rent elakt här så jag svarar på det jag kan.

Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Dumpen är en sekt, punkt slut.

Ledarskap och auktoritet
Patrik och Sara har en kultliknande status bland följarna, som dessutom betalade Saras skulder och nya tänder (!). Det finns noll utrymme för intern kritik mot ledarna och externa kritiker smutskastas och demoniseras.

Sara har betalat för sina nya tänder alldeles själv.
Skulderna betalade inte Dumpens följare, det gjorde en av Saras goda vänner.

Citat:
Stark intern gemenskap
Intensiv samhörighet och en "vi mot dem"-mentalitet. Klargörande av tydliga fiender vilket förstärker känslan av enad front. Uppenbart av tidigare medarbetare som hoppat är rädda för att berätta saker dom känner till om verksamheten, då rädsla finns för vedergällning från ledarna (Sara).

Jag känner bara till en tidigare avhoppad medarbetare och hen är med här på Flashback och kan tala för sig själv.

Citat:
Exkludering av kritiker
Kritiska röster stigmatiseras eller utesluts från gemenskapen. Dumpen-mobben attackerar som grupp kritiker och gör allt för att trycka ner och tysta dom som har kritiska åsikter. Den svartvita mentaliteten gör att man ser kritiker som "pedofilkramare" och man försöker skrämma dom till tystnad.

Detta får stå för dig, det är ingenting jag känner igen.

Citat:
Kontroll av narrativet
Centraliserad informationskontroll där endast en viss berättelse tillåts. Kommentarerna på Dumpen.se måste godkännas av moderatorer innan publicering, och kritiska och ifrågasättande kommentarer godkänns inte. Uppenbart är också att Dumpen-medarbetare själva skriver kommentarer men låtsas vara vanliga personer, vilket också gäller blogginlägg och berättelser från "överlevare".

Kommentarerna på hemsidan modereras och allt som inte följer reglerna för kommentarer på hemsidan åker direkt i papperskorgen. Det har varit en av mina arbetsuppgifter under en längre tid. Reglerna kan du läsa här https://dumpen.se/ufaq/har-ni-regler-for-kommentarer/
Överlevarberättelserna är autentiska.

Citat:
Moralisk absolutism
Svartvita moraliska ståndpunkter utan utrymme för nyanser eller motsatta åsikter.

Det får stå för dig, ingenting jag känner igen.

Citat:
Social Press
Stark social press på medlemmar att hålla sig till gruppens normer och värderingar. En tendens att undertrycka eller ignorera avvikande åsikter inom gruppen för att bevara enighet. Medlemmar som ifrågasätter Dumpen utesluts och/eller smutskastas av mobben.

Den enda medlemmen som jag känner till har uteslutits från föreningen är en gädda som gick med i samband med publiceringen av honom på hemsidan. Styrelsen beslutade om uteslutning eftersom personen uppenbarligen motverkade föreningens syften. Det kan du läsa om här https://dumpen.se/2024/06/06/daddy-cools-aterkomst/
Citera
2024-08-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Jag har redan svarat på den frågan.
Om du är så jätteintresserad av Föreningen Dumpen som det verkar så rekommenderar jag att du blir medlem. Som medlem får du tillgång till nyhetsbrev med info som bara går till föreningens medlemmar.

På den här sidan kan du läsa mer om föreningen och anmäla dig som medlem!
https://dumpen.se/foreningendumpen/
Tack!
Föreningens verksamhet är något helt annat än aktiebolagets. Det är dock samma personer i bakgrunden, ochvdå kan jag inte ge mitt stöd. Dock hade det varit intressant att vara medlem för att kunna be om det fullständiga redovisningsmaterialet...
Citera
2024-08-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Egentligen har jag bestämt mig för att ignorera uppenbara trollinlägg, men det är så mycket som är fel och rent elakt här så jag svarar på det jag kan.

Sara har betalat för sina nya tänder alldeles själv.
Skulderna betalade inte Dumpens följare, det gjorde en av Saras goda vänner.

Jag känner bara till en tidigare avhoppad medarbetare och hen är med här på Flashback och kan tala för sig själv.

Detta får stå för dig, det är ingenting jag känner igen.

Kommentarerna på hemsidan modereras och allt som inte följer reglerna för kommentarer på hemsidan åker direkt i papperskorgen. Det har varit en av mina arbetsuppgifter under en längre tid. Reglerna kan du läsa här https://dumpen.se/ufaq/har-ni-regler-for-kommentarer/
Överlevarberättelserna är autentiska.

Det får stå för dig, ingenting jag känner igen.

Den enda medlemmen som jag känner till har uteslutits från föreningen är en gädda som gick med i samband med publiceringen av honom på hemsidan. Styrelsen beslutade om uteslutning eftersom personen uppenbarligen motverkade föreningens syften. Det kan du läsa om här https://dumpen.se/2024/06/06/daddy-cools-aterkomst/

Tack. Inte för att jag tror att sanningen är intressant här. Man letar febrilt vinklar att bygga trådsanningar kring. Upprepar man dem tillräckligt många gånger - tror man att det tillslut är sant.
Citera
2024-08-19, 18:54
Medlem
Melissa13vms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Menar du att Dumpen gömmer sig bakom ett utgivningsbevis och drar fördelar? Så kan det ju absolut inte vara för då skulle det vara ett missbruk av mediefriheten. Lika bra att Sara går all in medan det är tillåtet.
Nån elak typ som vill knocka Dumpen kan ju norpa hennes fina utgivningsbevis.

Tycker Sara och Putte är skickliga journalister. Beviset är ju storpubliken 1,5 milj personer som spanar in Dumpen varje månad.
Justitiekanslern är ensam åklagare när det gäller tryck- och yttrandefrihetsbrott, och den enda som kan åtala Dumpen. Vanlig Polis kan inte utreda en hemsida som har utgivningsbevis för förtal, det måste i så fall drivas civilrättsligt där man måste stå för alla kostnader själv, och även motpartens om man förlorar målet.

När väl man hängts ut och Sara ringt runt till ens familj och tipsat ens arbetsplats är ändå skadan redan skedd, är ingen mening åtala då. Dumpens medlemmar har register på alla gäddor och kommer förfölja dem livet ut. Är nog ganska säkert Patrik och Sara dricker bubbel och röker cigarr varje gång en pedofil begår självmord.
Citera
2024-08-19, 19:53
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melissa13vm
Justitiekanslern är ensam åklagare när det gäller tryck- och yttrandefrihetsbrott, och den enda som kan åtala Dumpen. Vanlig Polis kan inte utreda en hemsida som har utgivningsbevis för förtal, det måste i så fall drivas civilrättsligt där man måste stå för alla kostnader själv, och även motpartens om man förlorar målet.

När väl man hängts ut och Sara ringt runt till ens familj och tipsat ens arbetsplats är ändå skadan redan skedd, är ingen mening åtala då. Dumpens medlemmar har register på alla gäddor och kommer förfölja dem livet ut. Är nog ganska säkert Patrik och Sara dricker bubbel och röker cigarr varje gång en pedofil begår självmord.

Det finns en hel del goda anledningar att åtala. Nu hoppas vi att den senaste uthängda gör slag i saken och slänger in en stämningsansökan, som han hotade med. Han har då retat upp getingboet i alla fall, hela Impulskollen AB verkar vara ute på nedsablingsuppdrag.
Citera
2024-08-19, 20:08
Avstängd
Citat:
Och snuskgubbarna får öppna plånboken hos skojarna Impulskollen. 135.000 kr för några timmar terapi är bra pris.
Var ju en överläkare på Karolinska som jobbar med utsatta som gapskrattade åt detta. Dock imponerande att ni vågar stå på er men det är lite väl mycket nallar och cirkus.

Klart att han skrattar åt det, han vet ju att barnknullare i de flesta fall är omöjliga att rehabilitera.
Att dumpen förmedlar en kontakt är ju mer att man vill visa att man iaf erbjuder någon form av hjälp
Citera
2024-08-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Klart att han skrattar åt det, han vet ju att barnknullare i de flesta fall är omöjliga att rehabilitera.
Att dumpen förmedlar en kontakt är ju mer att man vill visa att man iaf erbjuder någon form av hjälp

Överläkaren är en hon som skrattade åt Impulskollens vårdverksamhet. Ska Dumpen bli rumsrena nån dag så borde man inte skicka snuskgubbarna dit.

Du missade poängen fullständigt Karlsson.

Som sagt ingen media, myndighet el ens andra pedofiljägare vill ta i Dumpen med tång. Fel på alla dessa el på lille Dumpen?
Citera
2024-08-19, 20:40
Avstängd
Citat:
Överläkaren är en hon som skrattade åt Impulskollens vårdverksamhet. Ska Dumpen bli rumsrena nån dag så borde man inte skicka snuskgubbarna dit.

Du missade poängen fullständigt Karlsson.

Som sagt ingen media, myndighet el ens andra pedofiljägare vill ta i Dumpen med tång. Fel på alla dessa el på lille Dumpen?

Det är du som missar poängen!
Hur ska du rehabilitera några mongon som dyker upp trotts att de är rädda för dumpen, det står ju tydligt och klart att de är minderåriga?

Ett bevakat gruppboende är troligtvis den enda lösningen.
Visst att det är surt att lägga pengar på det, då pengarna hade behövts till andra saker som är mycket viktigare.

Men vi lever ju i ett civiliserat samhälle, så bara att bita i det sura.
Citera
2024-08-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Dumpen är en sekt, punkt slut.

Ledarskap och auktoritet
Patrik och Sara har en kultliknande status bland följarna, som dessutom betalade Saras skulder och nya tänder (!). Det finns noll utrymme för intern kritik mot ledarna och externa kritiker smutskastas och demoniseras.

Stark intern gemenskap
Intensiv samhörighet och en "vi mot dem"-mentalitet. Klargörande av tydliga fiender vilket förstärker känslan av enad front. Uppenbart av tidigare medarbetare som hoppat är rädda för att berätta saker dom känner till om verksamheten, då rädsla finns för vedergällning från ledarna (Sara).

Exkludering av kritiker
Kritiska röster stigmatiseras eller utesluts från gemenskapen. Dumpen-mobben attackerar som grupp kritiker och gör allt för att trycka ner och tysta dom som har kritiska åsikter. Den svartvita mentaliteten gör att man ser kritiker som "pedofilkramare" och man försöker skrämma dom till tystnad.

Kontroll av narrativet
Centraliserad informationskontroll där endast en viss berättelse tillåts. Kommentarerna på Dumpen.se måste godkännas av moderatorer innan publicering, och kritiska och ifrågasättande kommentarer godkänns inte. Uppenbart är också att Dumpen-medarbetare själva skriver kommentarer men låtsas vara vanliga personer, vilket också gäller blogginlägg och berättelser från "överlevare".

Moralisk absolutism
Svartvita moraliska ståndpunkter utan utrymme för nyanser eller motsatta åsikter.

Social Press
Stark social press på medlemmar att hålla sig till gruppens normer och värderingar. En tendens att undertrycka eller ignorera avvikande åsikter inom gruppen för att bevara enighet. Medlemmar som ifrågasätter Dumpen utesluts och/eller smutskastas av mobben.
Fantastiskt bra skrivet. Det här är klockrent skrivet av dig.
Citera
2024-08-19, 21:05
Medlem
Rumpkorvens avatar
Varför tror ni att regeringen skiter i dessa frågor som dumpen vill ändra på? Ska de fortsätta låta barn bli våldtagna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in