2024-08-19, 13:20
Medlem
Men hon nämnde om sina tre barn som jag förstår är de inte omplacerade? Hänger knappt med i svängarna. Men det är tragiskt att se hur hon vaggar armar och skriker ”tomma armar”
2024-08-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Hon har Sandras klänning på sig också, enligt Sandra då, jag vet inte om det är sant.
Intressant att nu heter det att hon jobbade som pedagog när barnet blev omhändertaget.
Innan hette det att hon pluggade pedagogik.
Jag tror inte på nåt av det.
Hon hade kommit in på utbildning när de skulle på utredningshem om det var högskola eller något inom vuxenutbildning är lite oklart , tror det senare eftersom det från soc sa att hon kunde börja när hon kom hem och den typ av utbildning startar varje termin .
Om hon jobbat på förskola eller haft praktik framgår inte riktigt men Af brukar ordna praktik om man funderar på att tex gå en barnskötarutbildning och vill pröva hur det är att jobba på förskola precis som folk kan göra om de vill läsa annan yrkesutbildning som vuxen arbetslös
2024-08-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Jo jag vet men hon mår ju jättedåligt och lider, tror att barnet är sjukt och bor med ett Mc gäng, trakasserar människor, gapar och skriker, slösar så mycket tid för polis osv.
Det är inte mänskligt att hon ska ha det såhär.
Ta in henne och behandla henne, detta kommer ju att fortsätta år efter år.
Barnet har astma och det hade han även när han bodde hemma, LM har själv visat upp plastlåda med hans inhalatorer , Soc ringde och frågade henne om luftvägsproblem och då påstod hon att han inte hade det och sedan dess påstår hon att han blivit sjuk efter att han blev placerad
2024-08-19, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LukeAtmyass
Men hon nämnde om sina tre barn som jag förstår är de inte omplacerade? Hänger knappt med i svängarna. Men det är tragiskt att se hur hon vaggar armar och skriker ”tomma armar”
De två äldre har bott med sin pappa i ca 10 år och haft visst umgänge genom åren , dottern har fortsatt med umgänge även under senare år var tex och hälsade på på utredningshemmet
2024-08-19, 14:10
Medlem
Hur har hon ens förlorat vårdnaden på första barnet, andra och nu i flera år har hon hållit på med den yngste. Tre gånger giltigt har hon fejlat och allt hon påstår och upprepar sig om är om kidnappingen över hennes älskade son, hennes son, hennes son och hur myndigheterna är monster och ingen hjälper till. Man vet inte vad man ska tro längre. Hoppas hon finner ro och tröst på något sätt, hennes barn mår nog bra där de är. Hade inte velat att mina barn skulle få se mig instabil och crazy
2024-08-19, 14:17
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Barnet har astma och det hade han även när han bodde hemma, LM har själv visat upp plastlåda med hans inhalatorer , Soc ringde och frågade henne om luftvägsproblem och då påstod hon att han inte hade det och sedan dess påstår hon att han blivit sjuk efter att han blev placerad
Jag blev blockad en gång för att jag sa att det går att leva ett bra liv med astma också 🤷🏻‍♀️
Hon vill få det till att de har gjort honom sjuk och värre än astma då såklart.
2024-08-19, 14:21
Medlem
Citat:
Hur har hon ens förlorat vårdnaden på första barnet, andra och nu i flera år har hon hållit på med den yngste. Tre gånger giltigt har hon fejlat och allt hon påstår och upprepar sig om är om kidnappingen över hennes älskade son, hennes son, hennes son och hur myndigheterna är monster och ingen hjälper till. Man vet inte vad man ska tro längre. Hoppas hon finner ro och tröst på något sätt, hennes barn mår nog bra där de är. Hade inte velat att mina barn skulle få se mig instabil och crazy
De 2 första hon har i Sverige är helsyskon och omhändertogs efter att hon kom tillbaka till Sverige med dem efter att myndigheter i båda länder samarbetat , de har sedan dess bott med pappan .
LM har 3 barn i Brasilien , det första bortadopterat , de 2 andra är uppväxta med faster så redan där var hon inte lämplig att ta hand om barn och valde att istället för kontakt med de två som bodde med familjemedlemmar så flyttade hon till Sverige .
Det är alltså 6 barn hon fått och inget av dem har hon kunnat ta hand om , det första fick hon som 16-17 år så där finns ju skäl men resten är ju för att hon inte är psykiskt frisk nog
2024-08-19, 14:52
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Vad menar du med att man inte vet vad man ska tro längre?
2024-08-19, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon blev frisförklarad hos rättspsykiatrin säger hon dvs hon var inte tillräckligt sjuk för att uppfylla kraven att dömas till vård. Skulle finnas ett mellanting mellan frivillig vård och tvångsvård för det är inte bara risk att hon blir helt psykotisk och det blir riktigt kaos med saker som vräkning utan det är inte bra fysiskt att vara i sådan psykisk form hon är , kan tom utlösa infarkt att vara i stress så länge

Det borde finnas kriterium inom LPT om sjukdomen allvarligt kan riskera förstöra personens liv och hälsa. Så det går att stoppa upp. Tex maniska skov där personen kan dra på sig enorma skulder, eller för all del att gå och gapa mer eller mindre aggressivt i ett mindre samhälle drabbar ju individen något enormt. Särskilt de som redan är kända inom psykiatrin där man kan deras sjukdom och historia.
2024-08-19, 16:04
Medlem
Måste ändå säga att Fia bevisar att INGEN svarar på den där socialförvaltningen. Hon ringer ju via växeln så de kan omöjligt veta att det är Sofia som ringer. Jobbade som jurist i en kommun för några år sen och det här skrämmer mig 😅 Det är verkligen aldrig någon som svarar i sina telefoner på Enskede Årsta Vantör socialtjänst. Jag hoppas ju att det inte är såhär i alla kommuner. Viktigt att stänga av telefonen om man är på möte, lunch osv.
2024-08-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepenguin
Måste ändå säga att Fia bevisar att INGEN svarar på den där socialförvaltningen. Hon ringer ju via växeln så de kan omöjligt veta att det är Sofia som ringer. Jobbade som jurist i en kommun för några år sen och det här skrämmer mig 😅 Det är verkligen aldrig någon som svarar i sina telefoner på Enskede Årsta Vantör socialtjänst. Jag hoppas ju att det inte är såhär i alla kommuner. Viktigt att stänga av telefonen om man är på möte, lunch osv.

De har telefontider och svarar när de kan. Sulle är sjukt patetiskt som har barn i Gaza som han aldrig nämner. Sen står han utanför svenska soc och tjatar om att han ska ”rädda” dina barn. Från vad? De bor ju med sin mamma. De är inte placerade. Han är så hjärntvättad så han tror att hans barn är placerade som Fias
2024-08-19, 16:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Det borde finnas kriterium inom LPT om sjukdomen allvarligt kan riskera förstöra personens liv och hälsa. Så det går att stoppa upp. Tex maniska skov där personen kan dra på sig enorma skulder, eller för all del att gå och gapa mer eller mindre aggressivt i ett mindre samhälle drabbar ju individen något enormt. Särskilt de som redan är kända inom psykiatrin där man kan deras sjukdom och historia.

Eller hur vore det om socialtjänsten skulle sluta upp och bryta ner människor och föräldrar i synnerhet psykiskt? Och sluta missbruka LVU? Då behövs ju inte svindyr LPT heller.

Socionomer är mästare på att skapa en massa problem som de sen ska lösa. Samhällets kvalificerade experter på björntjänster skulle man kunna sammanfatta det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in