2024-08-19, 11:24
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
fy faan va äcklig han är den lilla intiligensbefriade Gaza typen som sitter o flinar bakom ryggen på Fia

Jasså? Vad har jag missat?
2024-08-19, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jasså? Vad har jag missat?

kolla Fia live nu så ser du
2024-08-19, 11:51
Medlem
Nariiouhs avatar
Det kan verkligen inte sjunka in hur folk kan vara så dumma att dom tror på ett enda ord av det Mahija och Null berättar. Tur att hon är nere på under 20 tittare.
2024-08-19, 11:56
Avslutad
Varför är det bara jag som ger moderatorerna en hjälpande hand och rapporterar alla 100tals tveklösa brott mot OT-regeln och Falsk ryktesspridning från Kurt-Sune i denna tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det kan verkligen inte sjunka in hur folk kan vara så dumma att dom tror på ett enda ord av det Mahija och Null berättar. Tur att hon är nere på under 20 tittare.

Om du delar det med 10 får du antalet personer som någonsin tyckt att Kurt-sune kommer med vettig input.
2024-08-19, 12:08
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Exakt det är nog i hennes paranoida värld. Och detta drabbade barnet hårt. Hon löpte stor risk att bli en sådan mamma som höll barnet inlåst i hemmet under lång tid. Och soc hade nog gjort alla insatser som fanns för att få det att fungera. Men när LM vägrar all form av hjälp och inte ser sin egen del alls va ska man göra?
Personligen tycker jag att det är alldeles för svårt att tvinga någon som inte vet sitt eget bästa till vård.
Jag förstår att det inte får vara superenkelt för att det inte ska gå att göra för att nån bara vill att personen ska åka in på vård pga fel anledning men som det är nu blir det så mycket lidande i onödan.
Det är ju väldigt väldigt vanligt att människor med tex psykoser inte förstår själva att de är sjuka.
I detta fallet finns ju hur mycket bevis som helst att hon mår skitdåligt och inget nån kan vinkla för att få in henne på psyk fast hon är frisk liksom.
Visst, psykvården idag är katastrof och vi har inte i närheten av de resurser vi behöver så även om hon hade kunnat bli omhändertagen hade hon kanske blivit släppt snabbt igen och så börjar allt om osv.

Jag bara ser allt lidande I onödan och alla slösade pengar och all slösad tid när dessa människor ringer runt till myndigheter, får polisen ringda på sig osv.
Det är inte bara den sjuka personen som lider utan familj och vänner drabbas ju också samt resten av samhället.
2024-08-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Personligen tycker jag att det är alldeles för svårt att tvinga någon som inte vet sitt eget bästa till vård.
Jag förstår att det inte får vara superenkelt för att det inte ska gå att göra för att nån bara vill att personen ska åka in på vård pga fel anledning men som det är nu blir det så mycket lidande i onödan.
Det är ju väldigt väldigt vanligt att människor med tex psykoser inte förstår själva att de är sjuka.
I detta fallet finns ju hur mycket bevis som helst att hon mår skitdåligt och inget nån kan vinkla för att få in henne på psyk fast hon är frisk liksom.
Visst, psykvården idag är katastrof och vi har inte i närheten av de resurser vi behöver så även om hon hade kunnat bli omhändertagen hade hon kanske blivit släppt snabbt igen och så börjar allt om osv.

Jag bara ser allt lidande I onödan och alla slösade pengar och all slösad tid när dessa människor ringer runt till myndigheter, får polisen ringda på sig osv.
Det är inte bara den sjuka personen som lider utan familj och vänner drabbas ju också samt resten av samhället.
Hon sköter sig avseende hygien, mat , städning osv och är inte hotfull eller aggresiv bland folk hon ställer ju om till normalitet när hon går i affärer osv
2024-08-19, 12:24
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon sköter sig avseende hygien, mat , städning osv och är inte hotfull eller aggresiv bland folk hon ställer ju om till normalitet när hon går i affärer osv

Jag tror att hela åtalet och domen om förgripelse av tjänsteman faktiskt var ett försök till att ge henne den vården hon behöver som hon annars vägrar, tyvärr vart det ju dock böter, som i sin tur bara förvärrade saken för henne.
2024-08-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Jag tror att hela åtalet och domen om förgripelse av tjänsteman faktiskt var ett försök till att ge henne den vården hon behöver som hon annars vägrar, tyvärr vart det ju dock böter, som i sin tur bara förvärrade saken för henne.
Hon blev frisförklarad hos rättspsykiatrin säger hon dvs hon var inte tillräckligt sjuk för att uppfylla kraven att dömas till vård. Skulle finnas ett mellanting mellan frivillig vård och tvångsvård för det är inte bara risk att hon blir helt psykotisk och det blir riktigt kaos med saker som vräkning utan det är inte bra fysiskt att vara i sådan psykisk form hon är , kan tom utlösa infarkt att vara i stress så länge
2024-08-19, 12:57
Medlem
Lejonmamnan live och skriker utanför soc..
2024-08-19, 13:04
Medlem
Inanna-1921s avatar
Null skulle ju ringa polisen idag med sina uppgifter om att det är hennes bröder som kidnappat hennes son, såg fram emot det men det verkar inte ha varit en live om det eller?
2024-08-19, 13:13
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeAtmyass
Lejonmamnan live och skriker utanför soc..
Hon har Sandras klänning på sig också, enligt Sandra då, jag vet inte om det är sant.
Intressant att nu heter det att hon jobbade som pedagog när barnet blev omhändertaget.
Innan hette det att hon pluggade pedagogik.
Jag tror inte på nåt av det.
2024-08-19, 13:17
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jo jag vet men hon mår ju jättedåligt och lider, tror att barnet är sjukt och bor med ett Mc gäng, trakasserar människor, gapar och skriker, slösar så mycket tid för polis osv.
Det är inte mänskligt att hon ska ha det såhär.
Ta in henne och behandla henne, detta kommer ju att fortsätta år efter år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in