2024-08-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Läsvärt:

https://www.dagenssamhalle.se/samhalle-och-valfard/aldreomsorg/att-legalisera-cannabis-ar-en-felaktig-vag-att-ga/

Boomerpropaganda från 2013. Sen dess har ännu fler länder avkriminaliserat och legsliserat och trenderna visar ännu tydligare att det kommer hända i Sverige

DET ÄR KÖRT FÖR DIG ABDULLAH
Citera
2024-08-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Boomerpropaganda från 2013. Sen dess har ännu fler länder avkriminaliserat och legsliserat och trenderna visar ännu tydligare att det kommer hända i Sverige

DET ÄR KÖRT FÖR DIG ABDULLAH

Vi får hoppas att Sverige är lite smartare.

FYI: boomer-generationen rökte på precis lika mycket som dagens.
Citera
2024-08-19, 14:08
Medlem
Maddexs avatar
Citat:
Det är knarket som gör skada. Det fattar alla förutom pundare. Sluta vare en sån pundare.

Citat:
De enda jag träffat som envist hävdar att cannabis är en harmlös drog är knarkare. Jag förstår att det är det du är. Du är en knarkare. Desto förr du inser det desto förr kan du göra något åt det. Som det är nu så gör din bristande impulskontroll att du bara har personangrepp kvar att komma med. "boomerjävel", puss på dig också pundarjävel.

Citat:
Att du jämför cannabis och kokain med koffein och socker visar bara på att du är knarkare och att du är livrädd för att få din stora kärlek tagen ifrån dig.

Citat:
Typiskt knarkare att kalla någon man inte känner för "kompis"..

Vidare kanske du skulle ta och forska lite i vem som står för den forskningen du avser och fundera på om det finns någon baktanke på vad den påstår. Var inte så lättlurad och ta inte risken att missbruka knark, kompis..

Citat:
En som knarkar är en knarkare. Då kommer pundarlogiken automatiskt.

Fick du slut på argument eftersom du likt andra knarkare i tråden med pundarlogik bara har kvar att kalla mig korkad?

Citat:
Pundare brukar inte förstå vad pundarlogik innebär.

Citat:
Har aldrig varit med om en tråd på Flashback där så många beskyller andra deltagare för att vara korkade mm. Pundarlogik - han håller inte med mig alltså måste han vara korkad och då måste jag berätta detta för honom.

Citat:
Du kan säkert komma på hur jag menar om du fimpar jointen..

Citat:
Gissar på nåt trams från legaliseringslobbyn.

Det verkar vara poppis att kalla mig för alkoholist här i tråden. Typisk pundarlogik. Har har rätt så då måste vi anklaga honom för nåt också.

Här är några exempel. Jag med flera tycker det är lite roligt att du drar på dig offerkoftan ”buhu folk beskyller mig för att vara alkis/korkad” mm när du själv gör exakt likadant. Du kanske bör ransaka dig själv, gå i sorgbearbetning och bearbeta allt hat du tydligen bär inom dig.

Vad ger dig rätten att anklaga folk för att vara knarkare när du själv inte kan bete dig? Du känner inte dessa människor, du vet egentligen ingenting. De som är mest pålästa om olika substanser är - tro det eller ej! De som brukar cannabis, svamp osv. Cannabis går inte att jämföra med andra mer extrema substanser så som kokain, amfetamin osv.

Många jag känner röker, de är de snällaste, lugnaste och mest vettiga människorna jag fått äran att stöta på TROTS att jag inte brukar själv. Men du är för rädd för knarkare för att ens se det från deras synvinkel.
Citera
2024-08-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddex
Här är några exempel. Jag med flera tycker det är lite roligt att du drar på dig offerkoftan ”buhu folk beskyller mig för att vara alkis/korkad” mm när du själv gör exakt likadant. Du kanske bör ransaka dig själv, gå i sorgbearbetning och bearbeta allt hat du tydligen bär inom dig.

Vad ger dig rätten att anklaga folk för att vara knarkare när du själv inte kan bete dig? Du känner inte dessa människor, du vet egentligen ingenting. De som är mest pålästa om olika substanser är - tro det eller ej! De som brukar cannabis, svamp osv. Cannabis går inte att jämföra med andra mer extrema substanser så som kokain, amfetamin osv.

Många jag känner röker, de är de snällaste, lugnaste och mest vettiga människorna jag fått äran att stöta på TROTS att jag inte brukar själv. Men du är för rädd för knarkare för att ens se det från deras synvinkel.

Ganska ointressant för mig att debattera mig själv..

Dina anekdotiska erfarenheter av knarkare har ingen relevans för tråden.

Knarkare har ingen synvinkel. De är knarkare.

Vill egentligen inte debattera cannabis allmänt i denna tråd men det du skriver är fel. Cannabis är narkotika precis som till exempel heroin, kokain och amfetamin.
Alla droger har olika skadebilder. Endast cannabisknarkare vägrar se detta. Det är ingen "lätt" drog.
Citera
2024-08-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarazan
Mats Karlsson underrättelsechef i polisregion syd menar att den svenska narkotikapolitiken är misslyckad.

https://www.tv4play.se/klipp/76b217dbe3c2e1e60fcf?first=11989912

Vad säger ni, kommer legaliseringen? Har dem äntligen insett sitt skämmiga misslyckande? Vad händer innebär det för alla som dömts för eget bruk? Diskutera!

Nu vill han inte legalisera utan avkriminalisera. Jag skulle vilja se den portugisiska modellen, där man inte legaliserar utan avkriminalisera.
Citera
2024-08-19, 17:22
Medlem
Citat:
Läsvärt:

https://www.dagenssamhalle.se/samhalle-och-valfard/aldreomsorg/att-legalisera-cannabis-ar-en-felaktig-vag-att-ga/
Fred Nyberg? Du är medveten om att den mannen aktivt spridit myten om att hasch gör en till satanist och homosexuell?
Citera
2024-08-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ganska ointressant för mig att debattera mig själv..

Dina anekdotiska erfarenheter av knarkare har ingen relevans för tråden.

Knarkare har ingen synvinkel. De är knarkare.

Vill egentligen inte debattera cannabis allmänt i denna tråd men det du skriver är fel. Cannabis är narkotika precis som till exempel heroin, kokain och amfetamin.
Alla droger har olika skadebilder. Endast cannabisknarkare vägrar se detta. Det är ingen "lätt" drog.
Du vet att alkohol är fettlösande? Så du som är en gravt missbrukande alkoholist har ingen hjärna att tänka med längre, något som märks ytterst tydligt här i tråden!
Citera
2024-08-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Fred Nyberg? Du är medveten om att den mannen aktivt spridit myten om att hasch gör en till satanist och homosexuell?

Va? Bevis på det tack.
Citera
2024-08-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Du vet att alkohol är fettlösande? Så du som är en gravt missbrukande alkoholist har ingen hjärna att tänka med längre, något som märks ytterst tydligt här i tråden!

Jag har aldrig sagt något om alkohol i denna tråd om det. Däremot är det många som gärna vill att jag ska vara alkoholist av någon anledningen, däribland du.
Citera
2024-08-19, 18:09
Medlem
Citat:
Va? Bevis på det tack.
Du får väl googla själv du som hugger med det så fort man frågar om källa!
Citera
2024-08-19, 18:11
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt något om alkohol i denna tråd om det. Däremot är det många som gärna vill att jag ska vara alkoholist av någon anledningen, däribland du.

Citat:
Alkohol är inte lika farligt alls och därför finns det på Systembolaget.

Ah, så du har alkoholdemens? Det förklarar en hel del...
Citera
2024-08-19, 18:56
Medlem
Citat:
Nej, det går inte att "dosera" användande av knark
Först gick det inte, sen gick det och nu går det inte igen. Hur ska du ha det?
Kan man verkligen inte väga och dosera exempelvis cannabis? Är du helt säker på att du vill stå fast vid det påståendet, eller drar du tillbaka det än en gång?

Citat:
det är en av anledningarna att det är totalförbjudet.
Nej det är det inte. Du hittar på. Varför gör du det?
Det är okej att inte vara insatt i ett ämne, men det är inte alls okej att lik förbannat sitta och påstå massa saker om något man helt saknar kunskap om.

Citat:
Alkohol är inte lika farligt alls och därför finns det på Systembolaget. Att det är skitdålig idé att dricka för mycket är en annan fråga.
Återigen, du har fel. Det är inte därför alkohol är lagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in