2024-08-19, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Troll. Pedofilen trodde att fjortonåringen existerade och hade den gjort det så skulle det vara stor chans att brottet fullbordades. Man kan inte avfärda ett mordförsök bara för att offret hette något annat än vad han trodde typ.

Man bör definitivt bli straffad för det, och hårt, annars kommer det upprepas tills brottet definitivt fullbordas.
Vad tycker du straffet ska vara för att lura någon till en sådan handling som det pratas om i artikeln?
Citera
2024-08-19, 11:02
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Utifrån din rubrik: det är svårt att utpressa oskyldiga eftersom dessa går till polisen.

Naturligtvis är det inte rätt att utpressa eller misshandla svinen. Sådan hör verksamhet har dock pågått långt innan Dumpen.

Oskyldiga blir utpressade hela tiden, hotade med våld om de inte betalar eller går till polisen.
Citera
2024-08-19, 11:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goranrein
Blir det inte lite väl mycket gissningar och "ord står mot ord" här? Känns lite låg nivå att hålla på å käftas om saker ingen verkar veta sanningen om.

Jag kan inte se någon ålder på den utpressade mannen i aftonblaskans artikel, har det framkommit?
Talar vi 50+ eller 25? Rätt stor skillnad för mig iaf vad gäller uppsåt.
Är du 50+ så borde varje vettigt funtad människa förstå att ingen 18-åring är genuint intresserad (eller ens nån under 30, men det är väl en annan fråga).
Är du 25 är det väl inte helt osannolikt att du skaffar dig en 18-åring?

Visst kan vi anta att det är en pedo ute efter minderåriga som här fått sig en tankeställare av den värre graden, men det är hårda slutsatser att dra utan mer info.

Jag har själv varit i förhållande med en åldersskillnad på 8 år och det var inget konstigt för mig iaf, som var den yngre.

Rikard Wolff hade ett förhållande med en 18-åring när han var 47.

Bara jag som reagerade på det här för övrigt?

Citat:
Båda får fängelsestraff: den ena två år, den andra två månader. Det kortare straffet beror på att han tidigare suttit av åtta år i fängelse för två fall av människorov, rån och flera fall av utpressning.

Han kompenseras med andra ord för att han tidigare varit dömd för grov brottslighet? Detta borde väl snarare vara en försvårande omständighet då det visar på att han är en återfallsförbrytare. Svenskt rättsväsende i ett nötskal.
Citera
2024-08-19, 12:28
Medlem
Galejans avatar
Dumpen öppnar upp för pöbelvälde och alternativ rättskipning. Det kunde vi som har förmåga att tänka i flera led förstå för tre år sedan när Dumpen slog igenom. Nu blir Svenne Dumskalle förvånad när det visar sig att den organiserade brottsligheten börjar spela på den spelplan Sara och Patrik och idioterna i Flashbacks Dumpentrådar krattat.

- Vi såg det inte komma?
Citera
2024-08-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadaren.
Förstår inte vad du menar. Har du överhuvudtaget läst artikeln? Märker att folk driver sina egna teser och slutsatser. Men har de tagit del av ursprungsartikeln? Tillåt mig tvivla efter att ha läst deras inlägg.

Vänligen peka på var det står ålder på "den vuxna mannen" som aftonblaskans artikel handlar om. Jag kan inte hitta någon åldersangivelse annat än på "25-åringarna" som utsatte honom för utpressningen.
Citera
2024-08-19, 18:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goranrein
Det säger väl mer om Hr Wolff än vad vi vill veta

Ärligen, jag skulle inte kunna tänka mig någon under 30, skitsamma hur de ser ut. Fy bubblan, dagens ungdom

Min poäng var att det finns unga som är intresserade av äldre så därför var det inte helt orimligt att tro att den han hade snackat med var 18.
Citera
2024-08-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Min poäng var att det finns unga som är intresserade av äldre så därför var det inte helt orimligt att tro att den han hade snackat med var 18.

Ja, nä, självklart, räcker med att snacka med frugan. Hon var dökär i någon tysk konstnärssnubbe när han var närmare 50 och hon 20, så visst.
Dock, det är lite fööööör vanligt att dessa unga damer är intresserade av "kända", äldre män. Men nu är vi inne på ämnen som man nog inte skall rota så mycket i som man...

Ingen har ännu pekat på en åldersangivelse för mannen i aftonbladet dock, jag kan nog tycka det är rätt avgörande för om han story är trovärdig eller ej.
Citera
2024-08-19, 22:32
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadaren.
Stämmer inte. Ni är allt för många påhejare som drar till egna versioner för att det ska passa era illusioner och agendor verkligen. Mannen i just detta fall trodde han skulle träffa en myndig tjej, innan det i sluttampen precis när träffen tar vid visar sig att (de kriminella utpressarna) menar att flickan plötsligt inte är myndig. OM vi ponerar att det hade gått till som du säger, då hade ju inte utpressning överhuvudtaget kunnat äga rum? Var är logiken?
Kille, inte tjej.
Och redan på väg dit fick han veta att killen var 14, inte 18.
Han hade all chanser att avbryta, men ville inte.

Idag trålar han Grindr på jakt efter nya fjortisar.

Du och Larsa måste vara såå nöjda.
Citera
2024-08-20, 18:00
Medlem
Man gynnas ekonomiskt av den andras brottlighet
Och försöker uppmuntra fler
Är det beskrivningen på en medbrottsling?
Citera
2024-08-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
På väg till mötet fick pedofilen veta att det var en fjortis. PÅ VÄG TILL MÖTET, vad förstår du inte?
Nästa fjortis han plockar upp på Grindr kanske inte är en kriminell blatte, utan en riktig fjortonåring, ska vi vänta till han sätter på detta barn innan vi stoppar honom? Eller var det bra att han stoppades nu, och kanske tänker om hur och vad han raggar upp?

Du vägrar fö fortfarande svara på min fråga, vad tror du hade hänt om det faktisk varit en fjortonårig pojke, som han hoppades. Kan du svara på det? Vad hade din hjälte gjort?
Vad
tror
du
pedofilen
gjort
med
en
fjortonåring?

Vad?
Kan du svara på denna enkla fråga om en pedofil du försvarar?
Vad hade han gjort?

Och hade det varit lagligt?

Du är så dum så klockorna stannar.

Det handlade om två 25 åringar som påstod sig var 18 år.

I sista sekunden slängde dom in något annat för att kunna utpressa.
Att du gillar att blattar är kriminella får mig att spy.
Citera
2024-08-23, 11:19
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Du är så dum så klockorna stannar.

Det handlade om två 25 åringar som påstod sig var 18 år.

I sista sekunden slängde dom in något annat för att kunna utpressa.
Att du gillar att blattar är kriminella får mig att spy.
Jag tycker det är bra att kriminella blattar åker fast, det har jag skrivit tidigare, hur är det med läsförståelsen?
Jag tycker även det är bra att pedofiler stoppas, vilket inte du tycks göra.
Han var på väg till ett sexmöte med vad han trodde var en 18-åring, men på väg dit fick han reda på att det var en 14-åring. Det stoppade honom inte, och du verkar tycka det är ok.
Han var på väg till ett sexmöte med en fjortonårig kille, hur är detta ok?

Grindr finns kvar, så han jagar nya unga pojkar där, den dagen han faktiskt får träff, tycker du då han ska straffas, eller tycker du det är ok att jaga fjortonåringar?
Citera
2024-08-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Oskyldiga blir utpressade hela tiden, hotade med våld om de inte betalar eller går till polisen.
Ja exakt. Långt innan Dumpen. Alltså är TS fel ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in