2024-08-19, 08:39
Medlem
När det kommer till pedofiler som är ute efter att vålta och förstöra barns liv så skiter jag fullständigt i om det är Dumpen eller nån annan som sätter stop för dem. Pedofiler känner jag ingen sympati för. Har även svårt att förstå pedofilkramare som mest verkar bry sig om skyddandet av pedofiler.

Dock har Dumpen många gånger tagit avstånd till våldsbejakande grubber. Dumpens verksamhet följer lagen helt.

Ang att dumpen lever på donerade pengar, vad är konstigt med det? Tycker du dom ska jobba gratis?

Nä man kanske ska ta och donera lite för deras fina insatser
Senast redigerad av DaddyCool64 2024-08-19 kl. 08:41.
Citera
2024-08-19, 09:16
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadaren.
Du lever verkligen upp till ditt namn du.

Må så vara, men har du något att säga om min argumentation? Motargument exempelvis?
Annars är det ju bara off-topic, som är förbjudet enligt forumreglerna. Svara inte om du inte återvänder till trådens ämne i svaret.
Citera
2024-08-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Må så vara, men har du något att säga om min argumentation? Motargument exempelvis?
Annars är det ju bara off-topic, som är förbjudet enligt forumreglerna. Svara inte om du inte återvänder till trådens ämne i svaret.

Det var inget argument. Det var ett påstående som inte tillhör trådens natur. Du kan lyfta den där den hör hemma så ska du vara säker på att få ditt önskade motargument.
Citera
2024-08-19, 10:10
Medlem
stbckhblms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Dumpen.se har tagit ett tydligt avstånd mot dylikt.

Inte så tydligt, och lätt att säga efteråt när man satt igång lynchmobben
Citera
2024-08-19, 10:10
Medlem
Tråd om fallet, fup?
Citera
2024-08-19, 10:12
Medlem
Blir det inte lite väl mycket gissningar och "ord står mot ord" här? Känns lite låg nivå att hålla på å käftas om saker ingen verkar veta sanningen om.

Jag kan inte se någon ålder på den utpressade mannen i aftonblaskans artikel, har det framkommit?
Talar vi 50+ eller 25? Rätt stor skillnad för mig iaf vad gäller uppsåt.
Är du 50+ så borde varje vettigt funtad människa förstå att ingen 18-åring är genuint intresserad (eller ens nån under 30, men det är väl en annan fråga).
Är du 25 är det väl inte helt osannolikt att du skaffar dig en 18-åring?

Visst kan vi anta att det är en pedo ute efter minderåriga som här fått sig en tankeställare av den värre graden, men det är hårda slutsatser att dra utan mer info.

Jag har själv varit i förhållande med en åldersskillnad på 8 år och det var inget konstigt för mig iaf, som var den yngre.
Citera
2024-08-19, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stbckhblm

Ren och skär bullshit.

De har inte tagit tydligt avstånd. Kan du hänvisa till någon artikel i offentlighetens ljus där de tagit avstånd från dessa smågrupperingar som jagar män och misshandlar dem? Hade man tagit avstånd så hade TS inte startat tråden. Hade det varit en seriös verksamhet hade man gått ut och markerat tydligt att man inte beblandar sig med våldet som dessa unga kriminella killar tar till genom att anamma projektet genom att göra det till deras egna version. Men det är bara att använda logiken, Dumpen hänger ju ut oavsett. Då är det ju öppet mål för den som vill gå och konfrontera dem. Ett googlesök på den uthängda personen är inte så avancerat. Så man kan ju inte hävda att de förvärrar situationen för dem som vill ta lagen i sina egna händer och ta det hela ytterligare ett snäpp.

Ni måste förstå, poängen handlar om uthängningen. Det är just mot bakgrund av detta seriösa aktörer inte vill samarbeta med Dumpen. För det är ingen annan som håller på med uthängningar som dem gör. Hela idén är glasklart utstuderat från de ansvariga-de vet att det är det folk går igång på. Så länge hjärntvättade dumdristiga individer utan egen tankeförmåga swishar så kommer det fortsätta.
Senast redigerad av Mariestadaren. 2024-08-19 kl. 10:30.
Citera
2024-08-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goranrein
Blir det inte lite väl mycket gissningar och "ord står mot ord" här? Känns lite låg nivå att hålla på å käftas om saker ingen verkar veta sanningen om.

Jag kan inte se någon ålder på den utpressade mannen i aftonblaskans artikel, har det framkommit?
Är du 50+ så borde varje vettigt funtad människa förstå att ingen 18-åring är genuint intresserad (eller ens nån under 30, men det är väl en annan fråga).

Visst kan vi anta att det är en pedo ute efter minderåriga som här fått sig en tankeställare av den värre graden, men det är hårda slutsatser att dra utan mer info.

Jag har själv varit i förhållande med en åldersskillnad på 8 år och det var inget konstigt för mig iaf, som var den yngre.

Förstår inte vad du menar. Har du överhuvudtaget läst artikeln? Märker att folk driver sina egna teser och slutsatser. Men har de tagit del av ursprungsartikeln? Tillåt mig tvivla efter att ha läst deras inlägg.
Citera
2024-08-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stbckhblm

Allt sker relativt utstuderat, som sagt det är inga gröngölingar som sitter vid rodret direkt. Egen tes; Hade det här inte genererat i en kassako så hade projektet aldrig hänt.
Senast redigerad av Mariestadaren. 2024-08-19 kl. 10:29.
Citera
2024-08-19, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goranrein

Notera, ingenting är dokumenterat från deras håll. Så då kan argumenten lyda åt det ena och det andra hållet. Swishdonatorerna hävdar att världen är svart och vit och kör sina argument. Men det finns också tusentals (exempelvis anhöriga till dem individer som hängts ut) som är emot projektet (just p.g.a uthängningarna dem kör med) och menar annorlunda. Så länge fakta-svart och vitt inte finns på pränt angående vad det här projektet faktiskt mynnar ut i så finns fog för alla typer av diskussion. Då kan man inte måla ut den som driver diskussionen för någon Svarte-Petter, det vore helt fel.
Citera
2024-08-19, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Jag tror ingenting.
Du verkar tro mycket.
Det tyder på ren och skär dumhet.
Det kan jag inte kommentera.
Men lev du i din lilla bubbla om det gör det lycklig.
MVH
// Larsa

Det går inte att diskutera kring problematiken med påhejarna. Allt är svart och vitt i deras ögon. De ser bara en sak och har svårt att fånga olika perspektiv och skeenden och problematisera det hela. Lönlöst att föra diskussion med dem. TS tar upp riskerna ute i samhället, ett laglöst samhälle där folk tar lagen i egna händer. I dessa individers ögon är det helt ok, bara projektet får pådrivas vidare-till varje pris. Då blir diskussionen plötsligt lönlös. När allt plötsligt börjar handla om känslor. Och mindre sans, vett och nyktert förhållningssätt till det hela.
Citera
2024-08-19, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
2 st 25 åringar sexchattade med en person och påstod sig vara 18 år.
I sista sekund så ändrade dom sig för att kunna utpressa offret.
Varför du försvarar blattar som är kriminella har jag svårt att förstå men jag får utgå ifrån att du gillar kriminella blattar.
Du är smuts...

Varför jag tror det är blattar? Titta på fotot med pengarna och färgen på handen. Kolla sen på vad som beslagtagist. Bara blattar som köper såna kläder och smycken.

Påhejarna är så illa hjärntvättade, så duperade så de vill liksom inte se fakta. Det enda de vill göra är att svartmåla den som lyfter upp faktan som bevisligen inte passar deras agenda. De är så oroliga för att bli ifrågasatta, frågan är; vad är de egentligen så oroliga för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in