Citat:
Ursprungligen postat av
Bobby Knight
... man vill ju hitta något äkta som GER något och som är unikt.
Sen tipset om "skaffa tjej". Faktum är att har du inget kall i livet så FÅR DU INGEN TJEJ, det är där attraktionskraften ligger.
Jag vill vända på det, trivs du med ditt jobb? Tycker du det är roligt varför inte satsa hårdare på det och bli ännu bättre? Jobb behöver inte vara tråkigt och bara något som ska göras 8 timmar om dagen vardagar, kolla på dom som jobbar åt Tesla t.ex., snacka om stimulerande att få vara med på den resan och bryta ny mark.
Jo, det är så i de flesta fall, tjejer dras till killar som gör något, är aktiva med något, generellt sett.
Faktiskt, jag är lite inne på det du skriver om jobbet. Något som jag skulle kunna brinna för är att
"jobba" mer, sen om det kallas hobby eller jobb, det är inte så viktigt vad det kallas.
Jag är nog lite där i livet. Att pyssla med frimärken, bygga modellplan, allt sånt småpill hade sin tjusning när jag var ung.
Jag vet att man måste vila och inte bara jobba. Men volontär jobb, utan hårda krav, är ett alternativ
som man kan pyssla med på kvällar och helger. Utan att gå sönder själv så att säga. Då blir det nästan kravlöst och som en "hobby".
Jag har jobbat på tre-fyra olika organisationer som volontär, pre corona-pandemin. Det hela dog ut lite i och med pandemin, tyvärr.