2024-08-19, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Hitta en tjej, bilda familj.

Lite så, jag har barn och är skild. Så det blir väl mer att hitta tjej, ha en bra relation-grej. Men det får komma när det kommer. Är som sagt med på någon dejting-site, men det är som det är 2024.....
2024-08-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
... man vill ju hitta något äkta som GER något och som är unikt.

Sen tipset om "skaffa tjej". Faktum är att har du inget kall i livet så FÅR DU INGEN TJEJ, det är där attraktionskraften ligger.

Jag vill vända på det, trivs du med ditt jobb? Tycker du det är roligt varför inte satsa hårdare på det och bli ännu bättre? Jobb behöver inte vara tråkigt och bara något som ska göras 8 timmar om dagen vardagar, kolla på dom som jobbar åt Tesla t.ex., snacka om stimulerande att få vara med på den resan och bryta ny mark.

Jo, det är så i de flesta fall, tjejer dras till killar som gör något, är aktiva med något, generellt sett.

Faktiskt, jag är lite inne på det du skriver om jobbet. Något som jag skulle kunna brinna för är att
"jobba" mer, sen om det kallas hobby eller jobb, det är inte så viktigt vad det kallas.

Jag är nog lite där i livet. Att pyssla med frimärken, bygga modellplan, allt sånt småpill hade sin tjusning när jag var ung.

Jag vet att man måste vila och inte bara jobba. Men volontär jobb, utan hårda krav, är ett alternativ
som man kan pyssla med på kvällar och helger. Utan att gå sönder själv så att säga. Då blir det nästan kravlöst och som en "hobby".

Jag har jobbat på tre-fyra olika organisationer som volontär, pre corona-pandemin. Det hela dog ut lite i och med pandemin, tyvärr.
2024-08-19, 10:27
Medlem
idiamindadas avatar
Min fritid går åt att fixa runt huset. Hugga ved, måla, laga och trädgården. Eller fippla i min verkstad. Jag skulle inte kunna ha ett meningsfullt liv i en lägenhet. Men det är jag.
2024-08-19, 10:32
Medlem
HumanStews avatar
Gitarr har ändrat hela vardagen för mig. Testa det.
2024-08-19, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Konstigt, jag umgås regelbundet med mina vänner, och har gjort det i alla år. Även under barnaåren. Det kanske handlar mer om prioriteringar, och om man har underhållit vänskapen över tid eller inte. Jag träffar ju inte flyktigt bekanta lika ofta som jag träffar mina vänner…

Dom kanske inte gör något med barnen?.

För mina bekanta är det Ishockeyträning, fotbollsträning, badminton, innebandy etc.
Det ska skjutsas hit och dit. Och så är dom där och tittar på när ungarna har match osv.

Sen är det mycket annat.

Så att vara med vännner en hel helg är ju bara att glömma.
Det blir max 3-4h på vardagar och kanske 5-6h på helgen.

Om man jämför hur det va när man va ung är det ju en jäkla skillnad.
Man drog iväg en vecka på festival. Reste utomlands
etc etc
2024-08-19, 11:13
Medlem
Hitta ett gäng o lira cs2 med så kommer du aldrig behöva hitta en annan hobby.
2024-08-19, 11:14
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Dom kanske inte gör något med barnen?.

För mina bekanta är det Ishockeyträning, fotbollsträning, badminton, innebandy etc.
Det ska skjutsas hit och dit. Och så är dom där och tittar på när ungarna har match osv.

Sen är det mycket annat.

Så att vara med vännner en hel helg är ju bara att glömma.
Det blir max 3-4h på vardagar och kanske 5-6h på helgen.

Om man jämför hur det va när man va ung är det ju en jäkla skillnad.
Man drog iväg en vecka på festival. Reste utomlands
etc etc

Det är helt självklart att man som ung och oberoende har en större frihet än när man är äldre och har familj och jobb, men det handlar i slutänden bara om prioriteringar och planering. Vissa kanske tycker att det är bekvämt att skylla på att ungar ska skjutsas, rabatter putsas och locket läggas på brunnen, men då handlar det om andra saker än om att man inte har tid. Samma sak med att resa utomlands med kompisar, vissa kanske faktiskt hellre vill resa med sin familj.

Oftast är det singlarna som ”blev kvar” i ungdomsåren som klagar mest på att alla inte kan göra vad som helst, när som helst. Alla ”har blivit tråkiga” och kan (vill) inte umgås längre. Men ärligt talat så är det inte heller så jäkla kul att sitta någon längre stund med någon som fortfarande lever (eller försöker leva) som man gjorde i 20-årsåldern, och som tycker att allt umgänge måste omfatta en massa sprit. Man får försöka se båda sidor, lite empati skadar inte.

Det är åtminstone inte för mig några problem att ta en helg eller längre för en aktivitet med mina vänner. Men både jag och mina vänner behöver lite mer framförhållning än när vi var 20.
2024-08-19, 11:21
Avstängd
Golf
2024-08-19, 11:44
Medlem
Bogandoffs avatar
Tror det är lättast att inse att det inte är någon skillnad på att läsa bok, titta på tv, bygga modeller, måla figurer etc etc och spela datorspel eller slösurfa. Alla gör vi någonting för att fördriva tiden, oftast något vi tycker är kul.
Att folk utövar sin hobby för att det berikar ens intelligens eller utvecklar en som person är en grov minoritet. De gör det för att det är roligt och allt annat är en bonus.

Kontentan är väl att tycker du att din fritid är underhållande så skit i vad tredje person anser att det skulle vara. Varför bry sig om någon snoffsig starbucksdrickande bokläsare tycker att det du pysslar med på fritiden är ovärdigt? Det är ju inte för hans skull du utnyttjar din fritid.
2024-08-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Golf

Tack

Yes, det är några stycken som rekommenderat golf.

Jag har spelat golf i sisådär 10-15 år, för 20 år sedan. Jag blev pappa och då fick golfen
stryka på foten så att säga. Och sedan blev det aldrig att man tog upp det igen. Det tar
ändå 5-6 timmar, att spela 18 hål, lite mat, lite paus, transport dit och hem.

Men när jag går i pension om sisådär 17 år, och om jag får leva och vara frisk, så kommer
jag bo på golfbanan. Jag menar så där maniskt, jag kommer sträva efter att vara där
8-10 timmar per dag

Jag är i en lite ekonomisk dålig sits nu, trots jobb och trots inkomst, men om ungefär tre år
så kommer jag vara tillbaka i matchen. Då kommer jag säkert smygstarta golfen, när jag har
pengarna till det
2024-08-19, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Tror det är lättast att inse att det inte är någon skillnad på att läsa bok, titta på tv, bygga modeller, måla figurer etc etc och spela datorspel eller slösurfa. Alla gör vi någonting för att fördriva tiden, oftast något vi tycker är kul.
Att folk utövar sin hobby för att det berikar ens intelligens eller utvecklar en som person är en grov minoritet. De gör det för att det är roligt och allt annat är en bonus.

Kontentan är väl att tycker du att din fritid är underhållande så skit i vad tredje person anser att det skulle vara. Varför bry sig om någon snoffsig starbucksdrickande bokläsare tycker att det du pysslar med på fritiden är ovärdigt? Det är ju inte för hans skull du utnyttjar din fritid.

Kul och intressant svar. Jag har funderat i samma banor.
Är en hobby mer värd än en annan hobby.

Svaret är väl ganska tydligt, nej.

Men allt är ju bättre än att slösurfa, bara vara passiv och sitta passivt och låta underhållningen
komma till en. Ingen hobby är mer eller mindre värd en någon annan. Men att göra något som
man blir lite mer lärd av, eller något man kan se resultatet av, eller en hobby med fysisk rörelse,
osv, är lite mer "värd" i min bok än att bara sitta passiv, i sin hobby
2024-08-19, 12:14
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Målar miniatyrer (Warhammer mm)

Broderar, dock inte riktigt tant-motiv håller på med denna just nu https://www.etsy.com/listing/1565548784/the-hasanlu-lovers-archaeology-cross

Skriver fan fiction som jag lägger upp på Archive of our own, ibland även på tumblr om det är kortare texter. Samt läser fan fiction

Läser böcker

Lär mig nya maträtter

När det är fint väder och inte vinter så håller jag i trädgården, gjorde ett planteringstråg tidigare i veckan i ett material som kallas hypertufa

Fan brodera har jag aldrig tänkt på! Man kan ju göra skitflummiga motiv, måste ju inte vara "Låt de sista ljuva åren bli de bästa i våra liv" och ett rött torp med vita knutar. Gör jag "I fucking love Heroin" och en kanyl under så slipper jag gömma undan broderiet från mina polare också.

Kan man köpa nåt smidigt "kom igång kit" ?
Vad behöver jag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in