2024-08-19, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Skriva, rita, läsa böcker, skapa musik, spela instrument, promenad, gymma, skaffa husdjur, lär dig koda, möblera om, gör utflykter, gå till biblan, museet,
Ett mycket bra svar.
Prova på nya saker helt enkelt.
2024-08-19, 03:32
Medlem
Släktforskning är en riktig tidstjuv. Hours of fun! Om man har den läggningen.
2024-08-19, 05:02
Medlem
Haajibs avatar
Prova keeativitet, måla figurer, bygg något, tälja etc...
2024-08-19, 05:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Jag har kämpat länge nu med att hitta något att göra.

En vanlig dag är jobb 08-17, sedan på kvällen lagar man lite mat, men det går ändå åt många
timmar till att slösurfa, Youtube, Facebook osv. Och om jag inte slösurfar så spelar jag
datorspel och tar en öl.

Detta håller inte. Jag menar min fritid. Jobbet är bra och åtminstone något vettigt i mitt liv.

Men min fritid. Vad fan. När man var yngre så var det ändå mer att man umgicks med kompisar,
eller hittade på saker. Nu när man här medelålders så är det fan inget vettigt efter att man jobbat klart.

Kom igen, nu knäcker vi detta tillsammans. Hur ska man ersätta slösurfande eller datorspelande,
med något vettigt och gärna roligt?

Jag har börjat lägga ner mobiltelefonen och sätta på dokumentärer eller djupgående nyhetsrapportering, dels för att spara ögonen och dels för att åtminstone lära mig något.

Kom igen, vad gör ni själva den tiden mellan jobbet är klart för dagen och dags att gå och lägga sig?

Svar som att runka, spela datorspel och slösurfa, dricka alkohol räknas alltså inte, tack.

Schatjes

En holländsk komedifilm som är en av deras största inhemska biosuccéer någonsin 😀

Citat:
A peaceful family-life is suddenly disturbed when the children enter puberty. The children take over the house and ban their parents from their lives.

Akkemay är het!

Den filmen har en tråd i forumet.
Senast redigerad av SalvadorLimones 2024-08-19 kl. 05:40.
2024-08-19, 05:32
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Dom har ju sällan tid.
Alla över 34 med barn.. Noll tid.

Konstigt, jag umgås regelbundet med mina vänner, och har gjort det i alla år. Även under barnaåren. Det kanske handlar mer om prioriteringar, och om man har underhållit vänskapen över tid eller inte. Jag träffar ju inte flyktigt bekanta lika ofta som jag träffar mina vänner…
2024-08-19, 05:46
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vad är skillnaden på att gunpla och att bygga vanliga byggsatser som var populära på 70-talet?

Man behöver inget lim
2024-08-19, 06:04
Avstängd
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Jag har kämpat länge nu med att hitta något att göra.

En vanlig dag är jobb 08-17, sedan på kvällen lagar man lite mat, men det går ändå åt många
timmar till att slösurfa, Youtube, Facebook osv. Och om jag inte slösurfar så spelar jag
datorspel och tar en öl.

Detta håller inte. Jag menar min fritid. Jobbet är bra och åtminstone något vettigt i mitt liv.

Men min fritid. Vad fan. När man var yngre så var det ändå mer att man umgicks med kompisar,
eller hittade på saker. Nu när man här medelålders så är det fan inget vettigt efter att man jobbat klart.

Kom igen, nu knäcker vi detta tillsammans. Hur ska man ersätta slösurfande eller datorspelande,
med något vettigt och gärna roligt?

Jag har börjat lägga ner mobiltelefonen och sätta på dokumentärer eller djupgående nyhetsrapportering, dels för att spara ögonen och dels för att åtminstone lära mig något.

Kom igen, vad gör ni själva den tiden mellan jobbet är klart för dagen och dags att gå och lägga sig?

Svar som att runka, spela datorspel och slösurfa, dricka alkohol räknas alltså inte, tack.
1) Träna
2) Krogen
3) Frimärksamla om ovanstående inte passar herren.
2024-08-19, 06:17
Medlem
Bobby Knights avatar
Jag har samma problem men efter att ha läst tipsen i tråden så tror jag det finns fler. Fan vilka tråkiga klyschiga tips det ger knappast mening och börja rita eller bygga modellgubbar som en NPC... man vill ju hitta något äkta som GER något och som är unikt.

Sen tipset om "skaffa tjej". Faktum är att har du inget kall i livet så FÅR DU INGEN TJEJ, det är där attraktionskraften ligger.

Jag vill vända på det, trivs du med ditt jobb? Tycker du det är roligt varför inte satsa hårdare på det och bli ännu bättre? Jobb behöver inte vara tråkigt och bara något som ska göras 8 timmar om dagen vardagar, kolla på dom som jobbar åt Tesla t.ex., snacka om stimulerande att få vara med på den resan och bryta ny mark.
Senast redigerad av Bobby Knight 2024-08-19 kl. 06:24.
2024-08-19, 06:20
Medlem
Spela instrument
Schack
Lite finsnickeri eller annat hantverk du kan sälja
2024-08-19, 06:31
Medlem
mhns avatar
Något som är mycket vettigt, men tyvärr mycket tråkigt, är att träna. Jag spenderar ca en timme varje dag med att träna styrketräning. Ibland med en kompis, och då får man med lite social interaktion på köpet. Lägg på konditionsträning och stretching så har du två timmars sysselsättning.
2024-08-19, 06:33
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Något som är mycket vettigt, men tyvärr mycket tråkigt, är att träna. Jag spenderar ca en timme varje dag med att träna styrketräning. Ibland med en kompis, och då får man med lite social interaktion på köpet. Lägg på konditionsträning och stretching så har du två timmars sysselsättning.

Inte bara mållöst, för att det ska bli roligt måste man mäta och dokumentera förbättringar.
2024-08-19, 06:39
Medlem
Tervulls avatar
Jag löptränar och vinterbadar det är förbannat gött. Har inte sådär mycket fritid som du pratar om. Kommer hem vid 17 och då skall det lagas mat och efter det skall man diska och plocka undan. Landar i soffan kanske runt 18:30 och oftast vid den tiden brukar hunden vilja gå ut och då blir det en långpromenad sedan hinner jag knappt sätta på tv:n innan jag ligger där och drar timmerstockar. 2 ggr i veckan springer jag 4-6 km och badar som avslut i närliggande sjö oavsett väder eller årstid.
Senast redigerad av Tervull 2024-08-19 kl. 06:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in