2024-08-19, 02:27
Medlem
MystiskBajsmans avatar
Tjabba flashback.
Klantade mig lite i måndags förra veckan och köpte på mig en karta lyrica som jag självklart råkade köra en fyra dagars-bender på. Har inte tagit några monsterdoser alls utan snarare 300-900mg om dagen.

I torsdags tog skiten slut och inge mer med det (tänkte jag).

Några timmar senare när skiten hade slutat verka helt tänkte jag att jag skulle röka lite hasch och gräs för att undvika en AT.

Gick bra först, rökte några bruna och några gröna men efter sista gåsen gräs så hände det märkligaste någonsin, jag fick världens äckligaste panikångestattack från ingenstans som höll på i flera timmar. Detta har hänt mig förut i samband med cannabisintag men då endast vid monsterdoser edibles. Och det konstigaste var att det var inte ens nånting som triggade det hela, det bara kom från absolut ingenstans medans jag låg och slösurfade flashback.

Iallafall så har ångestkänslan i magen inte släppt ännu och då har det endå gått några dygn. Har inte rökt nåt mer och planerar fan inte på att göra det heller. Testade att dämpa ångesten med alkohol dagen efter panikattacken men det gick inge vidare det heller (slutade med kalasfylla och bråk med frugan, löste sig dock)

Så nu till kruxet, hur länge kan jag förvänta mig att må pyton framöver? Vet ju igentligen att det bara är avtändingen från denhär vidriga substansen som spökar men kan ändå inte hålla mig från rädslan att jag lyckats fucka något psykiskt och att jag kommer må bajs resten av livet. Kan tilläggas att jag har 300mg tramadol (som är den substans som funkar bäst mot ångest för mig, samt att jag ej får någon AT från den) som kan intas om herr ångest blir för påtaglig.

Nånting positivt är iallafall att detta har fått mig att bli jävligt äcklad av röka, vilket är på tiden då jag rökt dagligen i 10 år. Så kanske blir av med det beroendet på köpet.

Vad tycker ni? bör jag försöka att ta denna kamp nykter eller är det rimligt att använda tramadol för att ta udden på ångesten?
Citera
2024-08-19, 02:33
Medlem
MystiskBajsmans avatar
fan den råkade hamna i tripprapporter när den igentligen skulle läggas i drogakuten. Någon mod får gärna flytta.
Citera
2024-08-19, 03:17
Medlem
wes420s avatar
Fått halvpsykos några gånger när du rökt men skyller på en karta pregabalin.
Får ingen avtändning på det där efter fyra dagar.

Sen kan det inte vara så jävla illa eftersom du inte tagit tramadol som du tycker hjälper så bra.
Senast redigerad av wes420 2024-08-19 kl. 03:19.
Citera
2024-08-19, 03:22
Medlem
MystiskBajsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Fått halvpsykos några gånger när du rökt men skyller på en karta pregabalin.
Får ingen avtändning på det där efter fyra dagar.

Sen kan det inte vara så jävla illa eftersom du inte tagit tramadol som du tycker hjälper så bra.

Om du kunde läsa så hade du dels sett att det inte är psykos utan panikattacker, inte varit vid tillfällen då jag rökt utan tagit det oralt. Och att jag har rökt i 10 år mer eller mindre dagligen.
Citera
2024-08-19, 05:07
Medlem
marklyft100s avatar
Ja, dämpa AT:n från en drog som sänker kramptröskeln med ytterligare en drog som sänker kramptröskeln. Sluta knapra massa jävla piller och ta hand om din stackars fru istället din egoistiska jävla nolla.

Man ska inte knarka om man redan är dum i huvudet.
Citera
2024-08-19, 05:39
Medlem
Jag hade gjort som du föreslår. Men ta i så fall tramadol i 50-100mg doser så har du vid flera tillfällen om det skulle behövas. Sedan slutar du med lyrica och cannabis.
Citera
2024-08-19, 09:05
Medlem
MystiskBajsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Ja, dämpa AT:n från en drog som sänker kramptröskeln med ytterligare en drog som sänker kramptröskeln. Sluta knapra massa jävla piller och ta hand om din stackars fru istället din egoistiska jävla nolla.

Äe käften på dig istället, horunge
Citera
2024-08-20, 11:57
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100

Såna här inlägg och bara ditt användarnamn säger betydligt mer om ditt IQ än om TS. Till dig TS. Detta är till största delen psykologiskt framkallat utav dig själv då man som skrivits innan inte åker på en avtändning utav fyra dagars användning, dock om du har ätit mycket Lyrica innan kan ett race på bara några dagar faktiskt ge ett äckligt obehag när man lägger av från egen erfarenhet. Har man en tendens att få panik ångestattacker kan många saker framkalla en sådan, Cannabis är från egen erfarenhet något som kan trigga panikångest om man redan psykiskt känner sig instabil av olika anledningar.

Tror inte dina 300mg Tram hjälper speciellt mycket utan du behöver nog bara rida ur den här "stormen".
Höll panikångesten i sig i flera timmar alltså? Det är rätt ovanligt, har du inge benso att ta till när det blir såhär?
Citera
2024-08-21, 11:07
Moderator
evilhoneys avatar
Tripp- och rusrapporter --> Drogakuten
/Moderator
Citera
2024-08-23, 05:56
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MystiskBajsman
Tjabba flashback.
Klantade mig lite i måndags förra veckan och köpte på mig en karta lyrica som jag självklart råkade köra en fyra dagars-bender på. Har inte tagit några monsterdoser alls utan snarare 300-900mg om dagen.

I torsdags tog skiten slut och inge mer med det (tänkte jag).

Några timmar senare när skiten hade slutat verka helt tänkte jag att jag skulle röka lite hasch och gräs för att undvika en AT.

Gick bra först, rökte några bruna och några gröna men efter sista gåsen gräs så hände det märkligaste någonsin, jag fick världens äckligaste panikångestattack från ingenstans som höll på i flera timmar. Detta har hänt mig förut i samband med cannabisintag men då endast vid monsterdoser edibles. Och det konstigaste var att det var inte ens nånting som triggade det hela, det bara kom från absolut ingenstans medans jag låg och slösurfade flashback.

Iallafall så har ångestkänslan i magen inte släppt ännu och då har det endå gått några dygn. Har inte rökt nåt mer och planerar fan inte på att göra det heller. Testade att dämpa ångesten med alkohol dagen efter panikattacken men det gick inge vidare det heller (slutade med kalasfylla och bråk med frugan, löste sig dock)

Så nu till kruxet, hur länge kan jag förvänta mig att må pyton framöver? Vet ju igentligen att det bara är avtändingen från denhär vidriga substansen som spökar men kan ändå inte hålla mig från rädslan att jag lyckats fucka något psykiskt och att jag kommer må bajs resten av livet. Kan tilläggas att jag har 300mg tramadol (som är den substans som funkar bäst mot ångest för mig, samt att jag ej får någon AT från den) som kan intas om herr ångest blir för påtaglig.

Nånting positivt är iallafall att detta har fått mig att bli jävligt äcklad av röka, vilket är på tiden då jag rökt dagligen i 10 år. Så kanske blir av med det beroendet på köpet.

Vad tycker ni? bör jag försöka att ta denna kamp nykter eller är det rimligt att använda tramadol för att ta udden på ångesten?

Vill du sluta med droger? Du måste ställa dig den frågan. Är svaret nej så får du ta något annat att dämpa panikattacker med.
Citera
2024-08-24, 08:28
Medlem
Du bör såklart ta kampen nykter, om du vill bli drogfri iallafall. Vet att folk brukar ta måttliga doser tram ibland för just lyrre-AT, tvivlar på att det skulle vara farligt, men vet till 100% att det smartaste och säkraste är att bara ta tjuren vid hornen.

Du har bara kört en karta för fan, det kommer gå över inom kort. Jag har klivit av år av dagligt lyrica-missbruk, det var en jävla mardröm, gör dig själv en tjänst och låt bli den där skiten framöver.
Citera
2024-08-27, 16:58
Medlem
MystiskBajsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryseinfield
Du bör såklart ta kampen nykter, om du vill bli drogfri iallafall. Vet att folk brukar ta måttliga doser tram ibland för just lyrre-AT, tvivlar på att det skulle vara farligt, men vet till 100% att det smartaste och säkraste är att bara ta tjuren vid hornen.

Du har bara kört en karta för fan, det kommer gå över inom kort. Jag har klivit av år av dagligt lyrica-missbruk, det var en jävla mardröm, gör dig själv en tjänst och låt bli den där skiten framöver.

Hahahhaa jotack man har lärt sig en läxa. Inge mer lyrica.

Stort tack till alla som tog sig tiden för att skriva ett hjälpsamt inlägg. Uppskattas enormt mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in