2024-08-18, 01:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Vem vet är kanske det hon faktiskt har gjort !!

Och att dom bara kör med att J lider av utmattningssyndrom och gått in i vägen
Kan det vara så att Jeanette faktiskt har fått sparken
Hon har ju ljugit förut så varför skulle hon inte kunna göra det nu oxå

Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Kom nog aldrig så långt. Låter ju extreeemt konstigt.
Ja säg något som är normalt med J & N
Men frågan återstår varför riskera allt för denna elev .
Och varför berätta detta då hon bryter mot så många regler .
Tror ingen vill anställa J efter att lyssna på denna berättelse.
Senast redigerad av Millan75 2024-08-18 kl. 01:04.
2024-08-18, 01:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Hon har ju ljugit förut så varför skulle hon inte kunna göra det nu oxå

Ja säg något som är normalt med J & N
Men frågan återstår varför riskera allt för denna elev .
Och varför berätta detta då hon bryter mot så många regler .
Tror ingen vill anställa J efter att lyssna på denna berättelse.
Och tyvärr kommer dom forsätta ljuga sig igenom allt och komma undan med det !
Var in oh lyssna nu på podden tror du hörde fel el skrivit fel ang att sova över ! J prata däremot om att hon varit över hos killen flera ggr och han sov den sista gången

Sen förstår jag inte hur många ggr N ska dra upp historier om sina ex och att alltid dra på sig en offerkofta .

Varför kan hon inte bara släppa & gå vidare för och konstigt att det alltid är killens fel hon har aldrig nån skuld i dett hela
Senast redigerad av Molgan098 2024-08-18 kl. 01:36.
2024-08-18, 07:33
Medlem
Citat:
Försökte lyssna på podden men gick inte . Då jag redan från start känner att något är riktigt fel med hela denna historia

Varför skulle J sätta hela sin yrkesroll på spel för pga en elev .

Aldrig att hon skulle ta hem nån privat om hon vet att just detta kan ge henne sparken

För som kurator måste du kunna skilja på privat och yrkesrollen .

J skriver ju på ett avtal med skolan att alla samtal ska ske under skolans tak . Annars bryter hon mot tystnadsplikten och sekretessen

Aldrig att skolan skulle tillåta Nicci springa där el hänga utanför . Då skolan är väldigt noga med att andra elever från andra skolor inte ska vara på en skola dom inte tillhör

Och att hon sen sitter och säger att han är som hennes som och har sovit över bryter mot alla regler

Detta kan inte vara på riktigt då det bryter mot allt !!!!

Ligger väldigt mycket i det du nämner👌
Historien om den "sjuke" eleven och med N rännande på den skolan där "mamma" jobbar verkar allt annat än normalt.

Har ej själv lyssnat på podden men utifrån det som skrivits här så kan man ana att det inte
är helt osannolikt om de där två "turturduvorna" sitter på kammaren och hittar på olika rövarhistorier för att skapa ett "dramatiskt" content och därmed vinna lyssnare. 🫣
2024-08-18, 10:32
Avstängd
Citat:
Hon berättar om att hon jobba som kurator på en skola o att en kille hon hade som elev fick cancer samt pratar om att dom inte visste hur svår cancern va men att han behövde samtalsstöd under en viss period. Pratar om att hans flickvän / lillasyster gick på skolan oxå och att han inte ville att de skulle komma ut hur sjuk han va. Bara typ en liten del av allt som sägs

Citat:
Försökte lyssna på podden men gick inte . Då jag redan från start känner att något är riktigt fel med hela denna historia

Varför skulle J sätta hela sin yrkesroll på spel för pga en elev .

Aldrig att hon skulle ta hem nån privat om hon vet att just detta kan ge henne sparken

För som kurator måste du kunna skilja på privat och yrkesrollen .

J skriver ju på ett avtal med skolan att alla samtal ska ske under skolans tak . Annars bryter hon mot tystnadsplikten och sekretessen

Aldrig att skolan skulle tillåta Nicci springa där el hänga utanför . Då skolan är väldigt noga med att andra elever från andra skolor inte ska vara på en skola dom inte tillhör

Och att hon sen sitter och säger att han är som hennes som och har sovit över bryter mot alla regler

Detta kan inte vara på riktigt då det bryter mot allt !!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ligger väldigt mycket i det du nämner👌
Historien om den "sjuke" eleven och med N rännande på den skolan där "mamma" jobbar verkar allt annat än normalt.

Har ej själv lyssnat på podden men utifrån det som skrivits här så kan man ana att det inte
är helt osannolikt om de där två "turturduvorna" sitter på kammaren och hittar på olika rövarhistorier för att skapa ett "dramatiskt" content och därmed vinna lyssnare. 🫣
Mkt konstigt historia. Hur kan ingen vuxen reagerat på denna kurator som umgås med elever på sin fritid

Som anhörig till en cancersjuk bror så tycker jag det är konstigt att om han var så sjuk som J säger hur han kunde gå på en fotbollsmatch då personen är mkt infektions känslig mm
Och ofta blir isolerad pga detta

Sen undrar jag hur föräldrarna kunde tillåta en kurator umgås med sitt barn på fritiden jag hade iallafall tyckt det var konstigt utanför skoltid
Senast redigerad av Hulken52 2024-08-18 kl. 10:42.
2024-08-18, 12:28
Medlem
Är det bara killens anhöriga som bestämmer i denna fråga? Ang medgivande.

Tänker ändå på tystnadsplikten rent generellt och att många vet vem det gäller.

Jag har vart med om brukare som gått bort när jag var p assistent och jag kan knappt med att skriva det här, anonymt. Vad säger min gamla arbetsgivare om jag skulle prata öppet om det inför tusentals? Även om anhöriga hade gett medgivande?
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-08-18 kl. 12:43.
2024-08-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis

Jag har vart med om brukare som gått bort när jag var p assistent och jag kan knappt med att skriva om det här, anonymt. Vad säger min gamla arbetsgivare om jag skulle prata öppet om det inför tusentals? Även om anhöriga hade gett medgivande?

Nej vad jag förstått de som så får hon inte öht prata om det som sagts / hur de va utifrån sin yrkesroll. Då hade ju alla inom vård osv kunnat göra samma, så länge man får patientens medgivande. Så som jag uppfattat de så bryter hon mot OSL lagen.
2024-08-18, 12:45
Medlem
Citat:
Är det bara killens anhöriga som bestämmer i denna fråga? Och är det verkligen rätt mot killen att dessa ska avgöra om det är ok att dela inför tusentals personer? Att dessa gett medgivande.

Det är som att jag skulle lägga upp saker om patienter på jobbet bara för att jag fått medgivande från pat/anhöriga, omöjligt ok. Pat kanske inte är vid sina sinnens fulla bruk samtidigt som han/hon gett medgivande.

Om det nu är så att nära anhöriga eller den "sjuke" givit sitt medgivande till att man får tala öppet om patienten så är det tydligen lagligt att bryta sekretessen/tystnadsplikten enl. Vårdgivar-guiden. Sedan kan man ju alltid diskutera Om och eller huruvida det hela ter sig lämpligt eller ej.

Personligen tycker jag det är mycket magstarkt att sitta i en podd och prata om en svårt sjuk patient man hade som dåvarande kurator. När det gäller barn så blir det dessutom ännu värre eftersom de inte kan föra sin talan på samma sätt som en vuxen. Själv skulle man aldrig ens komma på tanken.
Senast redigerad av Artmovie 2024-08-18 kl. 12:47.
2024-08-18, 12:46
Medlem
Citat:
Nej vad jag förstått de som så får hon inte öht prata om det som sagts / hur de va utifrån sin yrkesroll. Då hade ju alla inom vård osv kunnat göra samma, så länge man får patientens medgivande. Så som jag uppfattat de så bryter hon mot OSL lagen.

Ok! Det var ju väldigt dumt gjort.
2024-08-18, 12:49
Medlem
Citat:
Om det nu är så att nära anhöriga eller den "sjuke" givit sitt medgivande till att man får tala öppet om patienten så är det tydligen lagligt att bryta sekretessen/tystnadsplikten. Sedan kan man ju alltid diskutera Om och eller huruvida det hela ter sig lämpligt eller ej.

Personligen tycker jag det är mycket magstarkt att sitta i en podd och prata om en svårt sjuk patient man hade som dåvarande kurator. När det gäller barn så blir det dessutom ännu värre eftersom de inte kan föra sin talan på samma sätt som en vuxen. Själv skulle man aldrig ens komma på tanken.

Jag ändrade mitt inlägg men det var ju bra att du hann svara på det. Det kände jag inte till, men om pat är i en psykos t.ex. och inte alls "med" då räcker det ändå med ett medgivande så kan personalen dela allt bäst den vill? Hårdraget. Låter ju inte klokt. Eller är det att medgivandet ska ha skett vid sina "sinnens fulla bruk" kanske.

Men precis, lämpligheten, håller med. Väldigt magstarkt oavsett hur fint man pratar kring det.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-08-18 kl. 12:52.
2024-08-18, 17:20
Avstängd
Citat:

Jag har vart med om brukare som gått bort när jag var p assistent och jag kan knappt med att skriva det här, anonymt. Vad säger min gamla arbetsgivare om jag skulle prata öppet om det inför tusentals? Även om anhöriga hade gett medgivande?

Citat:

Citat:
Om det nu är så att nära anhöriga eller den "sjuke" givit sitt medgivande till att man får tala öppet om patienten så är det tydligen lagligt att bryta sekretessen/tystnadsplikten enl. Vårdgivar-guiden. Sedan kan man ju alltid diskutera Om och eller huruvida det hela ter sig lämpligt eller ej.

som jag skrev tidigare gränsen är mkt hårfin . Vi är många inom vården som reagerar just till vårdgivarguiden för den är i bland luddig . I visa fall går det bra och prata om det om anhöriga givit sitt medlidande och visa inte . I detta fall skulle man ha lyssnat till pojkens vilja inte hans anhöriga .
Jag tror inte J berättar detta för rätt syfte missförstå mig rätt utan enbart för podden och får lyssnarsiffror så podden stiger i topp
Senast redigerad av Millan75 2024-08-18 kl. 17:22.
2024-08-18, 18:27
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
som jag skrev tidigare gränsen är mkt hårfin . Vi är många inom vården som reagerar just till vårdgivarguiden för den är i bland luddig . I visa fall går det bra och prata om det om anhöriga givit sitt medlidande och visa inte . I detta fall skulle man ha lyssnat till pojkens vilja inte hans anhöriga .
Jag tror inte J berättar detta för rätt syfte missförstå mig rätt utan enbart för podden och får lyssnarsiffror så podden stiger i topp

Ja jag tänker på att J säger att pojken inte ville att någon i skolan skulle veta hur sjuk han var, hur kan hon då tro att han skulle vilja att hon pratade om det i en podd för hela nationen att ta del av?! Även om hon inte skulle bryta mot sekretesslagen så är det oerhört oetiskt vad hon gör. Hade inte anställt henne som kurator igen. Tror även hon inte har de jobbet längre, hur som så kanske det trillar in en IVO anmälan efter detta.
2024-08-18, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Ja jag tänker på att J säger att pojken inte ville att någon i skolan skulle veta hur sjuk han var, hur kan hon då tro att han skulle vilja att hon pratade om det i en podd för hela nationen att ta del av?! Även om hon inte skulle bryta mot sekretesslagen så är det oerhört oetiskt vad hon gör. Hade inte anställt henne som kurator igen. Tror även hon inte har de jobbet längre, hur som så kanske det trillar in en IVO anmälan efter detta.
Exakt lite det jag menar var finns respekten egentligen ! Här kommer en sjuk pojke och pratar med henne i förtroende och ville inte att folk skulle veta och som du säger hur kan hon tro att han skulle vilja det efter hans bortgång
Och hur kan man vara så känslokall och fråga anhöriga om man får prata om deras son i en podd som hela svenska folket kan höra.
Ja jag hoppas det att anmälan kommer in då jag tycker personligen att hon brutit en överenskommelse och säkert skrivit under på detta när hon skrev på som kurator .

Samtidigt så är jag väldigt skeptisk till denna berättelse pga det jag skrev tidigare i tråden . Skulle J verkligen sätta hela sin yrkesroll på spel för denna pojke skull

Lika så hur kan inte kollegor i ha reagerat på att Nicci hängt utanför hos sin mamma på jobbet .

Då barnen ska vara i trygga händer och inte behöva vara rädda för att saker och ting kommer ut el att dom går och pratar med kuratorn och nån ska få reda på det .

För har väldigt svårt för att N skulle hålla tyst om visa som hon ogillar gick till kuratorn att det skulle stanna där och ej komma ut att eleven varit där
Senast redigerad av Millan75 2024-08-18 kl. 19:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in