2024-08-17, 21:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Ja men de är lite de jag tycker oxå. Har man gått på skolan vet man förmodligen vem de är & som du säger ville han ju inte att andra då skulle veta hur sjuk han va. Ser ju itne direkt bra ut att inte hedra hans önskemål. Tror syftet va att dra mer följare. Hon ingick även i en privat relation till denna killen vilket jag tycker är ganska oprofessionellt. Jag hade inte uppskattat de som familjemedlem till personen. I avsnittet berättar hon ju om både kurator sidan & hennes privata perspektiv.
Vänta förstod jag rätt nu, hade hon en privat relation med killen som att vara tillsammans el misstolkar jag nu 🫣🤷‍♀️?!! Var inte han elev ?! Här har J verkligen utnyttjat sin situation till nån som ej mått bra snacka om att vara oproffsigt

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Kan bara hålla med. Varför väljer man att ta upp den här typen av historia som går under lagen för tystnadsplikt i en podd? Även om inga namn uppges så säger det en hel del om den fd. "Kuratorn".🤔🙃
Det är mkt skrämmande hon har begått alla fel man kan

Citat:
Ja jag hade ju absolut inte litat på den kuratorn iaf.
Det va inget måste för dom att berätta om de & om de nu va de så hade hon kunnat utelämna detaljer. Som sagt verkade N veta en hel del då hon sa ish motfrågor men typ ”ja för han ville väl inte prata” eller liknande och att hon hängde på skolan med mamma J när hon jobbade för att hon tyckte de va roligt så hon satt utanför hennes rum & mötte barnen som vart inne & pratat med mamman. 🙄🙄
Att hon ens får kalla sig kurator !!! HUR KAN HON FÅTT TA MED SIG BARNEN TILL Jobbet . När hon arbetar med människor som kommer till henne i förtroende och att hon har tystnadsplikt den bryts då Barnen känner igen andra barnen
Senast redigerad av Millan75 2024-08-17 kl. 21:48.
2024-08-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Vänta förstod jag rätt nu, hade hon en privat relation med killen som att vara tillsammans el misstolkar jag nu 🫣🤷‍♀️?!! Var inte han elev ?! Här har J verkligen utnyttjat sin situation till nån som ej mått bra snacka om att vara oproffsigt

Att hon ens får kalla sig kurator !!! HUR KAN HON FÅTT TA MED SIG BARNEN TILL Jobbet . När hon arbetar med människor som kommer till henne i förtroende och att hon har tystnadsplikt den bryts då Barnen känner igen andra barnen

Nej inte sån relation! Dom spelade tydligen telefonspel tillsammans & pratade utanför hennes yrke.

Ja jag reagera på de oxå..
2024-08-17, 22:04
Avstängd
Citat:
Nej inte sån relation! Dom spelade tydligen telefonspel tillsammans & pratade utanför hennes yrke.

Ja jag reagera på de oxå..
Ok då missförstod jag. Men detta är lika illa , här skulle hon ha varit profisionell och satt stopp . Att som kurator veta var gränsen går . Du kan inte ha en vänskaplig relation med sina patienter. Antigen är du vän el så kurator.
2024-08-17, 22:06
Medlem
Citat:

Kommenterade angående detta o J’s svar va om
Godkännande för familjen. När jag skrev att hon bröt sekretessen utifrån hennes yrkesroll så togs kommentaren bort & jag kan inte längre skriva kommentarer. Luktar skunk🤨
2024-08-17, 22:10
Avstängd
Citat:
Kommenterade angående detta o J’s svar va om
Godkännande för familjen. När jag skrev att hon bröt sekretessen utifrån hennes yrkesroll så togs kommentaren bort & jag kan inte längre skriva kommentarer. Luktar skunk🤨
Hm 🤔 det luktar skunk lång väg . Hade fam godkänt detta kunde kommentarerna legat kvar och hon kunde svarat att det var ok för fam istället för att ta bort det
2024-08-17, 22:10
Medlem
Citat:
Hm 🤔 det luktar skunk lång väg . Hade fam godkänt detta kunde kommentarerna legat kvar och hon kunde svarat att det var ok för fam istället för att ta bort det

Hade vart spännande & se familjens svar på detta🧐
2024-08-17, 23:14
Medlem
Citat:
Kommentaren har skrivits i tråden innan så vet inte riktigt vart mer man kan hitta den. På flera sidor i samma tråd men länkningen kommer bli till en o samma sida? 🤦🏼‍♀️ klockorna stannar snart.

Aptitdödaren sitter uppenbarligen framför spegeln när hen svarar dig!🤭
2024-08-18, 00:05
Avstängd
Citat:
Hade vart spännande & se familjens svar på detta🧐
Försökte lyssna på podden men gick inte . Då jag redan från start känner att något är riktigt fel med hela denna historia

Varför skulle J sätta hela sin yrkesroll på spel för pga en elev .

Aldrig att hon skulle ta hem nån privat om hon vet att just detta kan ge henne sparken

För som kurator måste du kunna skilja på privat och yrkesrollen .

J skriver ju på ett avtal med skolan att alla samtal ska ske under skolans tak . Annars bryter hon mot tystnadsplikten och sekretessen

Aldrig att skolan skulle tillåta Nicci springa där el hänga utanför . Då skolan är väldigt noga med att andra elever från andra skolor inte ska vara på en skola dom inte tillhör

Och att hon sen sitter och säger att han är som hennes som och har sovit över bryter mot alla regler

Detta kan inte vara på riktigt då det bryter mot allt !!!!
Senast redigerad av Millan75 2024-08-18 kl. 00:18.
2024-08-18, 00:21
Avstängd
Citat:
Försökte lyssna på podden men gick inte . Då jag redan från start känner att något är riktigt fel med hela denna historia

Aldrig att hon skulle ta hem nån privat om hon vet att just detta kan ge henne sparken

J skriver ju på ett avtal med skolan att alla samtal ska ske under skolans tak . Annars bryter hon mot tystnadsplikten och sekretessen

Aldrig att skolan skulle tillåta Nicci springa där el hänga utanför . Då skolan är väldigt noga med att andra elever från andra skolor inte ska vara på en skola dom inte tillhör

Och att hon sen sitter och säger att han är som hennes som och har sovit över bryter mot alla regler

Vem vet är kanske det hon faktiskt har gjort !!

Och att dom bara kör med att J lider av utmattningssyndrom och gått in i vägen
Kan det vara så att Jeanette faktiskt har fått sparken
2024-08-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Vem vet är kanske det hon faktiskt har gjort !!

Och att dom bara kör med att J lider av utmattningssyndrom och gått in i vägen
Kan det vara så att Jeanette faktiskt har fått sparken

Det här va en otroligt spännande tanke faktiskt! Eftersom hon kan skylta med att hon tar hand om sitt barnbarn vilket man i den utsträckningen inte får om man är sjukskriven eftersom fk anser kan du de så kan du jobba
2024-08-18, 00:46
Medlem
Citat:

Kom nog aldrig så långt. Låter ju extreeemt konstigt.
2024-08-18, 00:48
Avstängd
Citat:
Det här va en otroligt spännande tanke faktiskt! Eftersom hon kan skylta med att hon tar hand om sitt barnbarn vilket man i den utsträckningen inte får om man är sjukskriven eftersom fk anser kan du de så kan du jobba
Exakt och det har vi varit inne på flera st här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in