2024-08-18, 17:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Äger inte AEG % i dif hockey?
Han håller på RedHawks i hockey...
Citera
2024-08-18, 18:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Komplex? Nja, möjligen ett ifrågasättande i hur ni lever upp till det ibland. Exempelvis hur ni firade så jävla hårt när ni slog oss 2018(istället för att typ kräva läggmatch eller nåt), appropå tabelläge.

Hur ni rangordnar antagonister är er business, men att ni använder den rangordningen som något slags hån mot oss är rätt udda, skulle jag säga.
Att vi skulle lägga oss i ett derby i ett rent osportsligt syfte är ju ungefär lika hjärndött som att fram till 2021 tycka att ett cupguld inte var något värt att fira, för att därefter fira just ett cupguld på Medborgarplatsen... Känner du igen dig? Men jag är lite nyfiken på ditt snack om att vi Djurgårdare inte har passion för vårt lag. För det första inser nog de flesta att det är väldigt svårt att mäta känslor, men för det andra går det helt stick i stäv med hur verkligheten ser ut. I år var vi drygt 8000 i Malmö i cupfinalen, vi fyller Tele2 Arena i två raka derbyn trots att samtliga av oss faktiskt vet att vi kommer förlora plus att vi åkt runt i Europas olika hörn de senaste åren och sett vårt lag. Lägg då till att vi också är aktiva under vintern med hockey medan ni sitter hemma och runkar till Kenta och Stoffe. Är det inte passion dnligt dig?

Jag använder inte hur vi rangordnar våra rivaler som ett hån. Jag skrev vad jag trodde att ert komplex beror på. I slutet av dagen känns det snarare som att ni ser Djurgården som era värsta rivaler fast vi inte ser er som det... stämmer inte det?

Citat:
Lite magstarkt att snacka om vad vi kallar arenan med tanke på ni kallar "er" kortsida "Sofialäktaren". Gamla Söderstadion låg 100 meter bort. Stadion finns kvar i en annan del av stan. Att flytta runt och byta identitet var 10e år känns mer NHL än europeisk fotboll.
Nu tvingades Djurgården flytta från Stockholms Stadion pga UEFA, och vi kämpade i över tio år med att försöka få till en egen arena eller, helst av allt, möjliggöra en ombyggnad på Stadion så den matchade UEFA:s krav vilket dock var omöjligt eftersom Stadion är K-märkt. Vi gjorde alltså exakt allt vi kunde göra för att slippa spela på våra antagonisters arena, men du kanske inte började hålla på bajen förrän 2013 och har således inte koll på detta. Men visst finns det Djurgårdare som försöker intala sig att plastarenan Tele2 Arena skulle vara "vårt hem" och det stör mig något oerhört, vilket jag sagt tidigare. Men själva flytten var ju inte Djurgårdens fel utan snarare omständigheterna plus vidriga UEFA... Men det kanske är storkapitalet ni inte vill slåss mot eftersom ni älskar dem... AEG och Zlatan

Vad gjorde ni bajare? Söderstadion var ju aldrig K-märkt så det enda ni kunde gjort var att kräva en renovering av klassiska Söderstadion istället för att med hull och hår svälja att ni skulle flytta till den moderna fotbollens skamligaste bygge. Okej om ni hade accepterat en sådan flytt, men nu har ni ju inte bara accepterat den utan snarare omfamnat flytten och börjat älska Tele2 Arena. Att så lättvindigt acceptera en flytt från ens hem helt utan protester förekommer inte ens i NHL, så med andra ord är ni värre än NHL

Citat:
Äger inte AEG % i dif hockey?
Och samma sak här: Varför protesterar inte ni mot att AEG äger 23,5% (de äger för övrigt 9% i Djurgården Hockey) när dessa pengar går direkt in i Djurgården hockey? Och hur kan ni gilla att en Malmöit som så uppenbarligen saknar passion för bajen köpt upp så stora andelar i bajen? Särskilt med tanke på hur mycket ni pratar om hur ni hatar den moderna fotbollen och hur traditionella och passionerade ni är...
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Han håller på RedHawks i hockey...
Jag vet inte när och hur du lärde dig om sport men Djurgården finns i ishockey. Det gör bajen också, fast utan några supportrar.
Senast redigerad av JagheterHenrik 2024-08-18 kl. 18:09.
Citera
2024-08-18, 18:10
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jag vet inte när och hur du lärde dig om sport men Djurgården finns i ishockey.
Ahh då vet du att AEG även äger Dif "Red bull" hockey då?
Citera
2024-08-18, 18:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ahh då vet du att AEG även äger Dif "Red bull" hockey då?
Och du vet att AEG äger Bajen RedBull Fotboll?

EDIT: För övrigt patetiskt men fortfarande sten i glashus att läsa din kontohistorik och din kärlek till Tele2 Arena
Citera
2024-08-18, 18:17
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Varit uppe på medlemsmöten flera gånger att vi vill köpa upp de 49% vi inte längre äger men AEG och Zlatan vägrar sälja.
Citera
2024-08-18, 18:20
Avstängd
Citat:
Varit uppe på medlemsmöten flera gånger att vi vill köpa upp de 49% vi inte längre äger men AEG och Zlatan vägrar sälja.
*47%. Bifoga gärna protokoll från dessa medlemsmöten ska jag läsa dessa i lugn och ro när jag har tid (jobbar 200% plus plugg plus att jag driver eget).

Och Djurgården Hockey har öppet kritiserat AEG:
https://www.difhockey.se/article/0jy8ainrq-1lead/view

Nu ställer jag samma fråga som innan: Vart var era protester mot rivningen av Söderstadion?
Citera
2024-08-18, 18:22
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Och Djurgården Hockey har öppet kritiserat AEG:
https://www.difhockey.se/article/0jy8ainrq-1lead/view

Nu ställer jag samma fråga som innan: Vart var era protester mot rivningen av Söderstadion?
Varför skulle vi protestera? Rivningen av Söderstadion var tyvärr nödvändig för att finansiera den nya arenan. Att du ens orkar sitta och hetsa efter ytterligare en knulldockeinsats på "hemmaplan" i Söderort är fan helt sjukt. Se om ert eget hus och sluta spela på bortaplan så kanske ni slipper vara så jävla uppblåsbara.
Citera
2024-08-18, 18:30
Avstängd
Citat:
Varför skulle vi protestera? Rivningen av Söderstadion var tyvärr nödvändig för att finansiera den nya arenan. Att du ens orkar sitta och hetsa efter ytterligare en knulldockeinsats på "hemmaplan" i Söderort är fan helt sjukt. Se om ert eget hus och sluta spela på bortaplan så kanske ni slipper vara så jävla uppblåsbara.
Hahaha, man kan väl snarare ifrågasätta varför du ens bryr dig om ett derby som inte inkluderar ditt eget lag? Berör Djurgården dig så jävla mycket?

Ni hade inga protester mot rivningen av Söderstadion, dvs er hemmaborg sedan 1955 (om jag minns rätt) försvarades inte av era egna supportrar. Och detta enligt dig för att det var nödvändigt för att finansiera plastarenan Tele2 Arena, den moderna fotbollens skamligaste bygge? Och du hävdar fortfarande att du är emot den moderna fotbollen? Hohojaja, än är inte den sista idioten född det må jag säga
Citera
2024-08-18, 18:43
Medlem
Citat:
Hahaha, man kan väl snarare ifrågasätta varför du ens bryr dig om ett derby som inte inkluderar ditt eget lag? Berör Djurgården dig så jävla mycket?

Ni hade inga protester mot rivningen av Söderstadion, dvs er hemmaborg sedan 1955 (om jag minns rätt) försvarades inte av era egna supportrar. Och detta enligt dig för att det var nödvändigt för att finansiera plastarenan Tele2 Arena, den moderna fotbollens skamligaste bygge? Och du hävdar fortfarande att du är emot den moderna fotbollen? Hohojaja, än är inte den sista idioten född det må jag säga
Söderstadion invigdes 20 november 1966.
Citera
2024-08-18, 18:47
Medlem
116-Sofias avatar
Man blir våldtagen i ytterligare ett derby men sitter på flashback och hetsar mot Hammarby. Mycket ska man se!
Citera
2024-08-18, 19:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Vem är du, någon av dom till höger eller han i mitten?
https://pbs.twimg.com/media/GVRYhA5XUAEqSI3?format=jpg
Citera
2024-08-18, 19:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Man blir våldtagen i ytterligare ett derby men sitter på flashback och hetsar mot Hammarby. Mycket ska man se!
Om du tycker att detta är definitionen av hets lider du tyvärr av grov överkänslighet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in