Citat:
Ursprungligen postat av
Pillenfille
Komplex? Nja, möjligen ett ifrågasättande i hur ni lever upp till det ibland. Exempelvis hur ni firade så jävla hårt när ni slog oss 2018(istället för att typ kräva läggmatch eller nåt), appropå tabelläge.
Hur ni rangordnar antagonister är er business, men att ni använder den rangordningen som något slags hån mot oss är rätt udda, skulle jag säga.
Att vi skulle lägga oss i ett derby i ett rent osportsligt syfte är ju ungefär lika hjärndött som att fram till 2021 tycka att ett cupguld inte var något värt att fira, för att därefter fira just ett cupguld på Medborgarplatsen... Känner du igen dig?

Men jag är lite nyfiken på ditt snack om att vi Djurgårdare inte har passion för vårt lag. För det första inser nog de flesta att det är väldigt svårt att mäta känslor, men för det andra går det helt stick i stäv med hur verkligheten ser ut. I år var vi drygt 8000 i Malmö i cupfinalen, vi fyller Tele2 Arena i två raka derbyn trots att samtliga av oss faktiskt vet att vi kommer förlora plus att vi åkt runt i Europas olika hörn de senaste åren och sett vårt lag. Lägg då till att vi också är aktiva under vintern med hockey medan ni sitter hemma och runkar till Kenta och Stoffe. Är det inte passion dnligt dig?
Jag använder inte hur vi rangordnar våra rivaler som ett hån. Jag skrev vad jag trodde att ert komplex beror på. I slutet av dagen känns det snarare som att ni ser Djurgården som era värsta rivaler fast vi inte ser er som det... stämmer inte det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
Lite magstarkt att snacka om vad vi kallar arenan med tanke på ni kallar "er" kortsida "Sofialäktaren". Gamla Söderstadion låg 100 meter bort. Stadion finns kvar i en annan del av stan. Att flytta runt och byta identitet var 10e år känns mer NHL än europeisk fotboll.
Nu tvingades Djurgården flytta från Stockholms Stadion pga UEFA, och vi kämpade i över tio år med att försöka få till en egen arena eller, helst av allt, möjliggöra en ombyggnad på Stadion så den matchade UEFA:s krav vilket dock var omöjligt eftersom Stadion är K-märkt. Vi gjorde alltså exakt allt vi kunde göra för att slippa spela på våra antagonisters arena, men du kanske inte började hålla på bajen förrän 2013 och har således inte koll på detta. Men visst finns det Djurgårdare som försöker intala sig att plastarenan Tele2 Arena skulle vara "vårt hem" och det stör mig något oerhört, vilket jag sagt tidigare. Men själva flytten var ju inte Djurgårdens fel utan snarare omständigheterna plus vidriga UEFA... Men det kanske är storkapitalet ni inte vill slåss mot eftersom ni älskar dem... AEG och Zlatan
Vad gjorde ni bajare? Söderstadion var ju aldrig K-märkt så det enda ni kunde gjort var att kräva en renovering av klassiska Söderstadion istället för att med hull och hår svälja att ni skulle flytta till den moderna fotbollens skamligaste bygge. Okej om ni hade accepterat en sådan flytt, men nu har ni ju inte bara accepterat den utan snarare omfamnat flytten och börjat älska Tele2 Arena. Att så lättvindigt acceptera en flytt från ens hem helt utan protester förekommer inte ens i NHL, så med andra ord är ni värre än NHL
Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
Äger inte AEG % i dif hockey?
Och samma sak här: Varför protesterar inte ni mot att AEG äger 23,5% (de äger för övrigt 9% i Djurgården Hockey) när dessa pengar går direkt in i Djurgården hockey? Och hur kan ni gilla att en Malmöit som så uppenbarligen saknar passion för bajen köpt upp så stora andelar i bajen? Särskilt med tanke på hur mycket ni pratar om hur ni hatar den moderna fotbollen och hur traditionella och passionerade ni är...
Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Han håller på RedHawks i hockey...
Jag vet inte när och hur du lärde dig om sport men Djurgården finns i ishockey. Det gör bajen också, fast utan några supportrar.