2024-08-18, 15:53
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
AEG, Nya Söderstafädion, Zlatan, "Andra sidan är ni klara", Södermalm, och nu hookar ni med Gnaget.

Bajen...

Redan dragit hem?

Säg det bara, ni är lacka för att ni inte har terrassen
Citera
2024-08-18, 15:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Redan dragit hem?

Jag bor inte i Sverige!

Jag är mer lack över att vi inte spelar på vårt hem Stockholm Stadion utan istället en modern skitarena av plast, alltså samma plastarenan ni bajare älskar

Jävligt surt med ännu en derbyförlust men å andra sidan räknar vi med det
Citera
2024-08-18, 16:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Supportrarna som intalat sig att dom är "Alltid oavsett" började gå hem i 80:e.

Dom skall nog hem och skriva på internet att dom iaf är "Stockholms stolthet", för säger man det tillräckligt många gånger då är man det också. Precis som dom är "Alltid oavsett" på tunnelbanan hem medans matchen fortfarande pågår...

Principlösa, hemlösa och skamlösa...
...och dålig hygien.
Citera
2024-08-18, 16:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Supportrarna som intalat sig att dom är "Alltid oavsett" började gå hem i 80:e.

Dom skall nog hem och skriva på internet att dom iaf är "Stockholms stolthet", för säger man det tillräckligt många gånger då är man det också. Precis som dom är "Alltid oavsett" på tunnelbanan hem medans matchen fortfarande pågår...

Principlösa, hemlösa och skamlösa...
...och dålig hygien.
Varför bryr du dig om Djurgården så mycket nu när de (inte "dom") spelar mot AIK?

Apropå principlöshet... MDMF, AEG, Tele2 Arena, Zlatan Ibrahimovic, "Andra sidan är ni klara?", "Jag har hållit på Bajen sen 2015"
Citera
2024-08-18, 16:23
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Varför bryr du dig om Djurgården så mycket nu när de (inte "dom") spelar mot AIK?

Apropå principlöshet... MDMF, AEG, Tele2 Arena, Zlatan Ibrahimovic, "Andra sidan är ni klara?", "Jag har hållit på Bajen sen 2015"

Haha, chilla Henke.

Ni är närmare tabellmässigt, så det här är bättre för oss.

Kul att se dif torska, kruxet är dock att se er tvilling vinna. Det är jävligt trist.
Citera
2024-08-18, 16:28
Avstängd
Citat:
Haha, chilla Henke.

Ni är närmare tabellmässigt, så det här är bättre för oss.

Kul att se dif torska, kruxet är dock att se er tvilling vinna. Det är jävligt trist.
Jag vet att du inte känner till detta, men starka känslor har med passionen för ens lag att göra.

Men tabeller spelar ju ingen roll för er bajare säger ni själva, så det köper inte jag. Jag tror att ni bryr er eftersom ni ser Djurgården som era absolut största rivaler och har komplex över att varken Djurgården eller AIK ser er som sina största rivaler och ni känner er utanför. Om inte, varför bry sig som utomstående om ett derby mellan era rivaler?
Citera
2024-08-18, 16:40
Medlem
Citat:
Redan dragit hem?

Men det är okej när aik/hammarby går hem innan matchslut vid derbyförlust?
Citera
2024-08-18, 16:41
Medlem
Citat:

bajare har aik som andra lag.
Citera
2024-08-18, 16:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kottsnurrarn
bajare har aik som andra lag.
Jag vet... bajen och gnaget, hand i hand!

Däremot blir jag irriterad över alla fittor som sticker innan matchen är slut. Det är fullständigt oacceptabelt!
Citera
2024-08-18, 16:53
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Jag vet att du inte känner till detta, men starka känslor har med passionen för ens lag att göra.

Men tabeller spelar ju ingen roll för er bajare säger ni själva, så det köper inte jag. Jag tror att ni bryr er eftersom ni ser Djurgården som era absolut största rivaler och har komplex över att varken Djurgården eller AIK ser er som sina största rivaler och ni känner er utanför. Om inte, varför bry sig som utomstående om ett derby mellan era rivaler?

Ska diffen snacka passion? Tillåt mig småle.

En väldigt autistisk tolkning av ett ironiserat uttryck där.

Som sagt tabelläget i första hand. Vi sa en hel del om gnaget i maj förra året mtp hur det gick er emellan då. Men absolut, ett upphöjt agg mot dif blev det iochmed flytten.

Komplex? Nja, möjligen ett ifrågasättande i hur ni lever upp till det ibland. Exempelvis hur ni firade så jävla hårt när ni slog oss 2018(istället för att typ kräva läggmatch eller nåt), appropå tabelläge.

Hur ni rangordnar antagonister är er business, men att ni använder den rangordningen som något slags hån mot oss är rätt udda, skulle jag säga.
Citera
2024-08-18, 16:55
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
AEG, Nya Söderstafädion, Zlatan, "Andra sidan är ni klara", Södermalm, och nu hookar ni med Gnaget.

Bajen...
Lite magstarkt att snacka om vad vi kallar arenan med tanke på ni kallar "er" kortsida "Sofialäktaren". Gamla Söderstadion låg 100 meter bort. Stadion finns kvar i en annan del av stan. Att flytta runt och byta identitet var 10e år känns mer NHL än europeisk fotboll.
Citera
2024-08-18, 16:56
Medlem
Tonyos avatar
Citat:

Äger inte AEG % i dif hockey?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in