2024-08-17, 18:32
Medlem
4m4nd4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Det är ett gängmord mellan Berganätverket och nåt annat nätverk. En person är häktad skäligen misstänkt.
Behöver man veta mer?

Ja, jag tycker att man behöver veta mer. Jag är så långt ifrån den kriminella världen! Jag är nyfiken samtidigt som jag är rädd över den utveckling som skett de senaste åren. På din text så låter det som att du inte bryr dig speciellt mycket om vad som händer.

Jag har läst igenom hela tråden och om någon kan besvara mina frågor, eller rätta mig där jag har fel, så skulle jag uppskatta det väldigt mycket. Berätta för mig där jag har fel och förklara gärna. Denna tråd behöver ett förtydligande känner jag. Speciellt över vem som styr vilket område och hur dessa är i konflikt.

- Skäggetorp styrs av X-team (Bandidos)

- Berga styrs av Berganärverket där trådens huvudperson var ledare och hans familj (klan) styr.

- Lambohov har något gäng som inte kallas för något speciellt.

- Skäggetorp och Ryd styrs av typ samma personer.

- Det upprepas olika namn i tråden men det är oklart vad namnet tillhör för falang/grupp/klan/gäng/blablabla.

- BO har varit involverat i väldigt mycket som hänt runt om i staden de senaste åren.

Jag skulle vilja se en åtminstone någorlunda objektiv sammanfattning av vad som pågår i staden.

Jag, och säkert någon, några, många fler vill se någon form av sammanställning kring vad tusan som händer
Citera
2024-08-17, 18:51
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4m4nd4
Ja, jag tycker att man behöver veta mer. Jag är så långt ifrån den kriminella världen! Jag är nyfiken samtidigt som jag är rädd över den utveckling som skett de senaste åren. På din text så låter det som att du inte bryr dig speciellt mycket om vad som händer.

Jag har läst igenom hela tråden och om någon kan besvara mina frågor, eller rätta mig där jag har fel, så skulle jag uppskatta det väldigt mycket. Berätta för mig där jag har fel och förklara gärna. Denna tråd behöver ett förtydligande känner jag. Speciellt över vem som styr vilket område och hur dessa är i konflikt.

- Skäggetorp styrs av X-team (Bandidos)

- Berga styrs av Berganärverket där trådens huvudperson var ledare och hans familj (klan) styr.

- Lambohov har något gäng som inte kallas för något speciellt.

- Skäggetorp och Ryd styrs av typ samma personer.

- Det upprepas olika namn i tråden men det är oklart vad namnet tillhör för falang/grupp/klan/gäng/blablabla.

- BO har varit involverat i väldigt mycket som hänt runt om i staden de senaste åren.

Jag skulle vilja se en åtminstone någorlunda objektiv sammanfattning av vad som pågår i staden.

Jag, och säkert någon, några, många fler vill se någon form av sammanställning kring vad tusan som händer

Helt riktigt, jag bryr mig inte.

Om jag skulle ha svar på dina frågor, vilket jag inte har, på vilket vis skulle det göra mitt liv bättre?

Men jag förstår att du, och många andra, vill veta allt. Varför vet jag fortfarande inte. Kanske för att ni vill uppdatera ett och annat Excelblad med vad som händer i Linköping eller nån annanstans. Vad vet jag....
Citera
2024-08-17, 19:05
Medlem
4m4nd4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Helt riktigt, jag bryr mig inte.

Om jag skulle ha svar på dina frågor, vilket jag inte har, på vilket vis skulle det göra mitt liv bättre?

Men jag förstår att du, och många andra, vill veta allt. Varför vet jag fortfarande inte. Kanske för att ni vill uppdatera ett och annat Excelblad med vad som händer i Linköping eller nån annanstans. Vad vet jag....

Det skulle säkert inte göra ditt liv bättre som svar på frågan.

Ja, det är främst Excelbladet jag behöver fylla i. Jag har inte använt Excel på jättelänge och kände att nu jävlar måste jag få en anledning till det och ett mord är ju det bästa sättet att få använda Excel på.

Alla mina punkter var egentligen inte ställda till dig, men din kommentar fick mig att skriva inlägget
Citera
2024-08-17, 19:44
Medlem
fakbabs avatar
Det pratas mycket om prislistan för personer i Södertäljenätverket. De längst ner kan ge 200 lax och de tre högst upp 1 kanin. Vad kan priset ha varit i detta fall?
Citera
2024-08-17, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sui29
Var denna Medan icke dömd sedan tidigare eller har han skyddade personuppgifter ?
Har svårt att hitta FUP eller DOM gällande honom
https://www.krimfup.se/search?page=2&name=suleiman&ssn=&place=&crime=

https://lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Merdan+suleiman&Sea rch%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Du stavar namnet fel, det finns både FUP och dom på honom
Citera
2024-08-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Det pratas mycket om prislistan för personer i Södertäljenätverket. De längst ner kan ge 200 lax och de tre högst upp 1 kanin. Vad kan priset ha varit i detta fall?

En kebab med bröd året ut gratis
Citera
2024-08-17, 23:08
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Okej. Tack. En sådan plats måste fungera bra för transaktioner av narkotika och pengar.

Jag köpte faktiskt min första femma gräs i Berga på just den platsen, dock flera år sedan.
Citera
2024-08-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakkeyes
Vad är en n-bike??? Din pissluffare!!!!!
Så du menar att det är doud@u? Som sköt?
Citera
2024-08-18, 00:50
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenmedkoll
Sen är det inte M@rden utan Merd@n....
Som jag skrev så hette BO M4rdan Suleim4n (4=a), så du verkar inte riktigt leva upp till ditt användarnamn Tjejenmedkoll
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiingens
Enligt de flesta sidor (Mrkoll, ratsit, merinfo etc) så var hans förnamn M@rd@n.
Alltså 2 stycken a, inget e.
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Söker man bara rätt så finner man honom på Lexbase.
M@rd@n Suleim@n
Citera
2024-08-18, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sattedenmittiprick
Så du menar att det är doud@u? Som sköt?

Aldrig att det är han… han måste va ett troll. Kände honom förr och den jag kände då kan inte ha gjort det här.
Citera
2024-08-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fentahorsen
Aldrig att det är han… han måste va ett troll. Kände honom förr och den jag kände då kan inte ha gjort det här.
Givetvis är inte han inblandad i detta! Han är inte gängkopplad o har aldrig varit det heller!
Citera
2024-08-18, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansonmansour
Givetvis är inte han inblandad i detta! Han är inte gängkopplad o har aldrig varit det heller!

tror mer det är lambohov som är inblandade då de va Luk*s från just därifrån som sköt en annan i den familjen i benet för något år sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in