Citat:
Ursprungligen postat av
KonungensRiddare
Det är ett gängmord mellan Berganätverket och nåt annat nätverk. En person är häktad skäligen misstänkt.
Behöver man veta mer?
Ja, jag tycker att man behöver veta mer. Jag är så långt ifrån den kriminella världen! Jag är nyfiken samtidigt som jag är rädd över den utveckling som skett de senaste åren. På din text så låter det som att du inte bryr dig speciellt mycket om vad som händer.
Jag har läst igenom hela tråden och om någon kan besvara mina frågor, eller rätta mig där jag har fel, så skulle jag uppskatta det väldigt mycket. Berätta för mig där jag har fel och förklara gärna. Denna tråd behöver ett förtydligande känner jag. Speciellt över vem som styr vilket område och hur dessa är i konflikt.
- Skäggetorp styrs av X-team (Bandidos)
- Berga styrs av Berganärverket där trådens huvudperson var ledare och hans familj (klan) styr.
- Lambohov har något gäng som inte kallas för något speciellt.
- Skäggetorp och Ryd styrs av typ samma personer.
- Det upprepas olika namn i tråden men det är oklart vad namnet tillhör för falang/grupp/klan/gäng/blablabla.
- BO har varit involverat i väldigt mycket som hänt runt om i staden de senaste åren.
Jag skulle vilja se en åtminstone någorlunda objektiv sammanfattning av vad som pågår i staden.
Jag, och säkert någon, några, många fler vill se någon form av sammanställning kring vad tusan som händer