2024-08-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Nej.

Förut: En man med en lön som räckte till båda. Han har alla ekonomiska medel att skilja sig.

Nu: Båda har en lön som tillsammans räcker till dom båda. Dvs han har mindre ekonomisk makt att skilja sig eftersom lönen nu endast räcker till EN person.

Svårare för mannen, lättare för kvinnan. Det ena utesluter inte det andra.
Förut: Mannen sa jag tar min inkomst och går.
Nu: Mannen tar sig inkomst och går (samt att kvinnan kan göra samma).

Ser verkligen inte skillnaden i mannens möjligheter att separera.
Citera
2024-08-17, 13:29
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Förut: Mannen sa jag tar min inkomst och går.
Nu: Mannen tar sig inkomst och går (samt att kvinnan kan göra samma).

Ser verkligen inte skillnaden i mannens möjligheter att separera.
Högre kostnader, inflation, bostadsbrist osv.

Sista gången jag orkar skriva det.

Du verkar ha ett svar du är jävig mot så det spelar ingen roll vad jag skriver direkt!
Citera
2024-08-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Högre kostnader, inflation, bostadsbrist osv.

Sista gången jag orkar skriva det.

Du verkar ha ett svar du är jävig mot så det spelar ingen roll vad jag skriver direkt!
Inget av högre kostnader, inflation eller bostadsbrist drabbar män i högre utsträckning än kvinnor.
Citera
2024-08-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
En kvinna kan aldrig uppfostra en annan kvinnas barn utan att veta om det.

En man kan uppfostra en annan mans barn och tro att det är sitt eget biologiska barn. Den här ovissheten har skapat grogrund för manlig svartsjuka.

För kvinnor är det så klart inte kul att man är otrogen men det innebär att mannen har en status och det gillar ju kvinnor. Därför är det lättare för kvinnor att acceptera manlig otrohet.

Ojojoj. NonComplience som önskar döden ur kvinnor och förespråkar shariadomstolar, och så du som kommer med redpill klyschan ”det är ok för män att vara otrogna”.

Så det är ok för män att emotionellt bryta ner och förnedra din fru? Tror du relationer mår bra av det? Så beter sig inte en man som i nästa stund slår sig för bröstet och säger att män är ledare och beskyddare. Du säger snarare att män är illojala ynklingar. Men det kanske är vad du tycker att du duger till.

En riktig man som vill vara en ledare, en partner och en del av en framgångsrik relation beter sig inte som en barnrumpa eller som den värsta sortens kvinnohatare. Varför vill ni ens ha relationer med kvinnor, som ni uppenbarligen föraktar som grupp? Vill du inte ha monogami? Enkelt, var öppen med det från början i så fall så att kvinnor vet vad de har att vänta sig och kan fatta beslut utifrån det.

Och detta är hur arga ni båda har blivit för att kvinnor inte är slavar längre. Det liknar mer sinnesförvirring.
Citera
2024-08-17, 20:21
Medlem
Sefiruzs avatar
Ett tips som man är att aldrig betala kvinnor att stanna, betala dem istället för att lämna. Simpa ej iaf, då skiter det sig, bättre vara redpill som satan.
Citera
2024-08-17, 20:48
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så ingen beräkning där heller. Oväntat.

Sötnos, jag undrar: Förstår du verkligen vad jag menar "verifierbar lögn" öht?

Aomen, kolla i verkligheten vad som händer eller ge fan i att och drick statens kool-aid från SCB så att säga, jag har fått nock av tramset, det blir nog bra, off-topic som satan.
Citera
2024-08-17, 20:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Aomen, kolla i verkligheten vad som händer eller ge fan i att och drick statens kool-aid från SCB så att säga, jag har fått nock av tramset, det blir nog bra, off-topic som satan.

Men om du hänvisar till "verkligheten" borde det väl vara väldigt enkelt för dig att visa en enda liten lögn i SCB:s siffror?

Bara erkänn att ditt påstående är baserat på ingenting så kan vi går vidare sen.
Citera
2024-08-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Du tycks aldrig ha vistats i någon universitetsstad. Det är inte helt ovanligt att folk studerar och studerar tills de plockat ut hela de studiemedel en person har rätt till via CSN. Har den ena i paret ännu inte fixat utbildningen till det jobb denne vill ha, en del testar sig fram med det ena och det andra (typ juridik, civilingenjörsutbildning i teoretisk/teknisk fysik/präst etc ) - nog förekommer det att den andra i paret jobbar på och försörjer långliggaren i paret. Försörjaren med tanken att relationen ska hålla i framtiden och att "investeringen" ska ge utdelning i längden. Vilket förstås inte alltid sker.

Ja mannen försörjer kvinnan innan hon blir färdig med sina kvinnosaksstudier.
Citera
2024-08-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ojojoj. NonComplience som önskar döden ur kvinnor och förespråkar shariadomstolar, och så du som kommer med redpill klyschan ”det är ok för män att vara otrogna”.

Så det är ok för män att emotionellt bryta ner och förnedra din fru? Tror du relationer mår bra av det? Så beter sig inte en man som i nästa stund slår sig för bröstet och säger att män är ledare och beskyddare. Du säger snarare att män är illojala ynklingar. Men det kanske är vad du tycker att du duger till.

En riktig man som vill vara en ledare, en partner och en del av en framgångsrik relation beter sig inte som en barnrumpa eller som den värsta sortens kvinnohatare. Varför vill ni ens ha relationer med kvinnor, som ni uppenbarligen föraktar som grupp? Vill du inte ha monogami? Enkelt, var öppen med det från början i så fall så att kvinnor vet vad de har att vänta sig och kan fatta beslut utifrån det.

Och detta är hur arga ni båda har blivit för att kvinnor inte är slavar längre. Det liknar mer sinnesförvirring.

Du har fel på grund att du är könsbliven.
Citera
2024-08-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ja mannen försörjer kvinnan innan hon blir färdig med sina kvinnosaksstudier.

Har bara sett tvärtom; hustrun drar det tyngsta lasset med barn och hem och drar in pengar på lönearbete med maken ”studerar”/spelar dataspel år efter år. Kvinnosaksstudier? Varför kallar du dem så?
När han i 40-årsåldern faktiskt fixat ett jobb och klarar sig själv kastades frun ut.
Citera
2024-08-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Har bara sett tvärtom; hustrun drar det tyngsta lasset med barn och hem och drar in pengar på lönearbete med maken ”studerar”/spelar dataspel år efter år. Kvinnosaksstudier? Varför kallar du dem så?
När han i 40-årsåldern faktiskt fixat ett jobb och klarar sig själv kastades frun ut.

Finns ingen statistik som stödjer detta mer än dina rena fantasier.
Citera
2024-08-17, 22:48
Medlem
Citat:
Finns ingen statistik som stödjer detta mer än dina rena fantasier.

Har tyvärr fått inblick i sådana familjer. Har du statistiskt underlag till dina påståenden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in