Citat:
Ursprungligen postat av
MagicaDHex
Jämför man utseende på GM's, Soso & Ma*a från chatten med BO så tycker jag att man ser varför de kunde vara avundsjuka på henne. Speciellt när man ser hur hon såg ut på sin 13-års video, söt, sprallig och charmig - innan hon började ändra sitt utseende för att likna dem som mördade henne.
Avund mellan tonårstjejer, och som fortsätter upp i åldern är inget nytt fenomen.
Det ser man överallt även bland vuxna kvinnor.
De avreagerar sig och hävdar sig på olika sätt mot andra tjejer/kvinnor för att de själva är missnöjda med sig själva av olika orsaker.
Räcker ju att titta i denna tråden.
Finns ju några bitterfittor här inne också.
Vad jag läst i tråden så hade R åtminstone tidigare en äldre pojkvän, huruvida det är sant eller inte vet jag inte.
(Och ja, även om det stämmer så betyder det självklart inte att hon enbart föredrar det motsatta könet).
Jag tror inte att E ändrade utseende för att likna R och M
E är den enligt de bilder jag sett som ändrat utseendet mest av tjejerna
E har gjort något bla med läpparna 💉
Idag så är det här konstlade utseendet vanligt bland unga
Det är ögonbryn läppar naglar fransar bröst
Fruktansvärt att de har så låg självkänsla så de måste hålla på med sånt
Ja även äldre tjejer
Det är bara att se på vissa tv serier
E var säkert söt utan allt det där men hon förstörde sitt utseende med allt detta
Inte är det snyggt
Att avundsjuka kan ha funnits med i bilden är troligtvis en del av sanning
E verkade ju ha mest pengar till sitt utseende
Allt det där kostar massor med pengar
Vem betalade det?
Och vad är det för föräldrar till alla dessa tjejer som går med på det och betalar?
Här har föräldrar också ett ansvar
Men å andra sidan så verkar det idag som att även mammor håller på med en hel del sånt här
så de är dåliga förebilder
Och alla dessa selfies som är reucherade
Det är skämmigt att kvinnor håller på så här
Så där har du rätt avundsjuka och dåliga självförtronenden och framför allt deras värderingar är så ytliga