Citat:
– Jag såg på E att hon tänkte springa fram och krama mig. Hon var på väg att springa, men M boxade henne, säger R.
Emilia ramlade till marken. Flickorna berättar samstämmigt och detaljerat om hur misshandeln fortsatte.
– Jag trodde hon skulle överleva....om hon klarar sig och går upp och fucking springer då klarar hon sig. Då överlever hon, och jag bad hela natten för att hon skulle överleva....
– Efteråt när vi gick hem så började R gråta, säger M.
– Vi båda ångrar oss.
Vid sjutiden på morgonen, när nyheten om mordet har briserat, skickar R sms till Emilia: ”Vila i frid min sötis jag älskar dig, jag e så stolt över dig”.
– Jag såg på E att hon tänkte springa fram och krama mig. Hon var på väg att springa, men M boxade henne, säger R.
Emilia ramlade till marken. Flickorna berättar samstämmigt och detaljerat om hur misshandeln fortsatte.
– Jag trodde hon skulle överleva....om hon klarar sig och går upp och fucking springer då klarar hon sig. Då överlever hon, och jag bad hela natten för att hon skulle överleva....
– Efteråt när vi gick hem så började R gråta, säger M.
– Vi båda ångrar oss.
Vid sjutiden på morgonen, när nyheten om mordet har briserat, skickar R sms till Emilia: ”Vila i frid min sötis jag älskar dig, jag e så stolt över dig”.
Det fetstilta. En gullig Emilia som springer fram för att kramas och inte ens den fina handlingen kunde göra att tjejerna ändrade sig och kom på bättre tankar. Det är så hjärtskärande. Och så gjorde hon nog inte så mycket motstånd som hon kunnat för hon trodde hon skulle klara sig.
Vad har R för diagnos egentligen?
Hon säger att hon älskar E för att strax efter spotta henne i ansiktet.
Hon hugger ihjäl henne för att sen gråta påväg hem från brottsplatsen.
Ångrar sig gör hon ju knappast och sms:et morgonen efter är ju för att få det att se ut som att hon inte har med brottet att göra (likt Johanna i Tove-fallet).
Kan tjejerna komma undan med att det inte var meningen att döda henne? E levde väl när polisen hittade henne? Och då kommer väl försvaret hävda att ifall flickorna velat döda henne hade de kunnat göra det innan de lämnade E? Å andra sidan tyder ju placering av knivhugg på uppsåt att döda. Så utstuderade kan de väl ändå inte vara?
Jag tror och hoppas att M kommer få långt fängelsestraff. Tror inte på SIS den här gången; detta är för grovt.