2024-08-17, 20:23
Medlem
Det gör ont i hjärtat när man tänker på vilket lidande Essie måste haft i den där familjen. Man får hoppas att någon förbarmat sig över stackars Essie och tagit hunden till ett skyddat boende.
Citera
2024-08-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
PÖ ljuger som vanligt :
https://i.imgur.com/WYs8qHE.jpg
Det bästa vore om denna syltrygg P säger som det är. hade jag haft någon heder och samvete om jag vore P skulle jag berätta sanningen. när detta kommer ut gissar jag att familjen kommer få flytta från Enköping p,ga skammen som detta kommer ge sken av.
Citera
2024-08-17, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Det bästa vore om denna syltrygg P säger som det är. hade jag haft någon heder och samvete om jag vore P skulle jag berätta sanningen. när detta kommer ut gissar jag att familjen kommer få flytta från Enköping p,ga skammen som detta kommer ge sken av.

"Syltrygg"

Men heder och samvete verkar inte ha varit i prioritet eller tongivande någon gång i familjen, om en får tro de berättelser personliga assistenter ger. Varken före eller efter Essies försvinnande.
Citera
2024-08-17, 20:28
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Kan lägga till en ny hypotes till listan:

7. Någon lämnade in Essie hos polisen som omhändertog henne. Det skulle kunna förklara varför de avfärdar stöldanmälningarna. Vet inte om det finns så mycket mer som stödjer detta.
Citera
2024-08-17, 20:31
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
ja visst hade det varit lättast om PÖ varit ärlig, men det tror jag inte kommer att hända, PÖ skyllar bare på andra så länge det finns någon att skylla på och gärna litte till.
Citera
2024-08-17, 20:33
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag skrev tidigare ett inlägg där jag just undrade kring vad de säger till A nu, om var Essie är. För, jag vill minnas att PÖ sade ganska tidigt efter "försvinnandet", att de ganska snart skulle behöva säga till A att Essie är död om de inte fann henne. Så nu menar han alltså att de fortfarande håller linjen att Essie är på sjukhus? Hur går det ihop om de ska börja leta efter och skola in ny hund, vilket de också sagt att de behöver göra, därav pengainsamlingen?

Att de säger sjukhus beror givetvis på att tösen skadat tiken så mkt att PÖ var tvungen att avliva henne. Blir man skadad åker man till sjukhuset, det vet även tösen så allt blir logiskt för henne. Sedan vill PÖ rädda tösen från att även bli anklagad för grov djurmisshandel, det finns nog med våldsamheter fastslagna om henne. Bonus för honom blir ju sedan försäkringspengar och swishintäkter, dvs win win på alla sätt.
Citera
2024-08-17, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Det gör ont i hjärtat när man tänker på vilket lidande Essie måste haft i den där familjen. Man får hoppas att någon förbarmat sig över stackars Essie och tagit hunden till ett skyddat boende.

Ja att läsa polisanmälan och anmälan till LS om vad Essie enligt uppgiftslämnare ska ha utsatts för (samt vad som framkommer från PA i Enköpings-Posten) får en himla ledsen och arg:

- sparkad, bl.a nedsparkad från soffan varje dag,
- få vatten sprutat och hällt på sig utan att kunna komma undan,
- skakad,
- behövt sitta i värmen utan vatten eller skugga,
- slagen i huvudet och på kroppen,
- skriken i örat,
- tvingad sitta i en cykelvagn mot sin vilja,
- tvingad tillbaka till A fast Essie är rädd,
- slagen med leksaker,
- bristande motion och främst rastning på gården,
- tvångshållen vid kloklippning och bristande kloklippning så pulpor blöder.

Jag har säkert missat något... fyll gärna på. För Essies skull.
Senast redigerad av Kryptonitonia 2024-08-17 kl. 20:41.
Citera
2024-08-17, 20:43
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Jag avsåg filmen som mamman lade ut där Essie hoppar på alldeles för höga hinder. En lek med godis och inte att betraktas som träning.

Jaha tyckte det stod filmerna..my bad..

Nej det är ju inte träning...dom leker på filmen....det framgår ju ganska tydligt...
Man kan ju kalla det agility tränings lek...tror rubriken på filmen var "agility träning"?...
Hinder höjd i förhållande till storlek på essie hade nog varit lite för höga på en agility bana i tävling.
Men det enstaka hindret hon hoppar över på filmen tar hon väldigt enkelt...
Svårt att avgöra höjden så...
Citera
2024-08-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ja att läsa polisanmälan och anmälan till LS om vad Essie enligt uppgiftslämnare ska ha utsatts för, får en himla ledsen:

- skakad,
- skriken i örat,
- slagen med leksaker,

Jag skriver det igen. Syltrygg, P erkänn vad du gjort med Essie ta ditt straff. Övertygad om att du läser här. Denna tråd kommer inte slockna förens sanningen kommit fram. Jag är övertygad av att i slutet av denna månad vet vi mer.
Citera
2024-08-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ja att läsa polisanmälan och anmälan till LS om vad Essie enligt uppgiftslämnare ska ha utsatts för (samt vad som framkommer från PA i Enköpings-Posten) får en himla ledsen och arg:

- skakad,
- skriken i örat,
- slagen med leksaker,

Lägger till:
- Fått nos och mun tilltäppt
- Tvingad att sova med A som hon är rädd för
Citera
2024-08-17, 20:55
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

- skakad,
- skriken i örat,
- slagen med leksaker,

- En assistanshund är arbetande och ska ha rätt till ledighet för vila och återhämtning, vilket hon inte fick. Assistenterna fick inte klappa henne.
- Assistenterna fick emotsägande instruktioner. När A fick ett utbrott skulle hon skickas dit, eller tas därifrån. Oklart hur de skulle avgöra vilket.

Kompletterande uppgifter:
- På boendet A blev utslängd från, hade hon en katt som omplacerades pga våld. Den uppges ha blivit slängd i väggen, fått färg kastad på sig mm, blivit så skygg att den låg gömd under möblerna.
Citera
2024-08-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Lägger till:
- Fått nos och mun tilltäppt
- Tvingad att sova med A som hon är rädd för
och detta tydligen med föräldranars vetskap. Fy fan på ren Svenska. FUP kommer bli underhållande läsning om den kommer ut. BOSCH hoppas jag drar öronen till sig och söker en mer empatisk chef.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in