2024-08-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acebace
Problemet är ju att hon tjänar typ en miljon om året på barnet 🥺 jag tror inte hon är regelrätt korkad, däremot tror jag fortfarande att det kan finnas ett visst mått av intellektuell funktionsnedsättning. Träffar många i skolans värld, de klarar sig relativt bra, nästan hela vägen, men någonstans är det mycket mycket svårt för dessa personer med komplexa saker såsom ekonomiska beslut, saker som planering och konsekvens, anknytning till andra människor mm.. Hon borde få mer stöttning i sitt föräldraskap, men dessa faller ofta mellan stolarna.
Jag tror precis som du.
Citera
2024-08-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Jag undrar var ni får all tid ifrån vilket gör att ni kan sitta och näthata på en random influencerssåfort hon postar den minsta storyn/reelen/inlägget. Har ni inga andra hobbys?
Jag lägger kanske 10 minuter/dag på denna tråd. Kollar igenom storys på folk jag följer när jag har tid och lust, oavsett om det är Hanna eller någon annan som laddat upp något. Ibland blir det en minut efter att det postas, ibland 15 timmar, beroende på när jag har tid och lust. Vet inte hur lång tid du tror att det tar att kolla igenom sina sociala medier? Du kollar ju uppenbarligen också sociala medier 🤷
Citera
2024-08-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Fast ni är ju ingen stor skara. Ni skriver mycket och ofta, men ni är tack och lov inte många. Det är ju samma få användare som skriver här nästintill dagligen och som verkar ha ett rätt skralt liv då ni verkar ha så mycket tid över att ni kan ha en sådan fokus på Hs liv. Ibland tar det inte ens en minut från då H postar något till då någon av er är inne och hackar på det. Det är nästan imponerande (och rätt obehagligt) hur snabbt det går ibland. Som att allt ni gör är att sitta med näsan i mobilen och vänta på en uppdatering från H så ni kan springa in i tråden och skriva något negativt om det.

Jag undrar var ni får all tid ifrån vilket gör att ni kan sitta och näthata på en random influencerssåfort hon postar den minsta storyn/reelen/inlägget. Har ni inga andra hobbys?

Fast du har ju minst lika mycket tid. Bara att du har tre olika konton ;-)
Skämt åsido. Det tar inte lång tid att skriva ett inlägg här. Låt oss tycka det är kul. Det är fan ett märkligare intresse att hänga här inne och försöka försvara Hanna.
Citera
2024-08-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Men det ger väl inte er rätt att mobba henne?! Det är ju som när mobbaren säger " han får skylla sig själv för han är så ful, fet och luktar illa".

Du fattar fortfarande inte poängen.
Citera
2024-08-17, 16:24
Medlem
Citat:
Men det ger väl inte er rätt att mobba henne?! Det är ju som när mobbaren säger " han får skylla sig själv för han är så ful, fet och luktar illa".

Vadå mobbar henne?

Ingen skriver något direkt till henne. Vi skriver här. Hon har dessutom gjort sig själv till ett varumärke och då kommer det kritik, i all dess form. Man kan väl inte räkna med att alla ska stryka en medhårs och tycka att det man gör är bra, när man väljer att vara offentlig och sitt eget varumärke?
Citera
2024-08-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enforvirradtjej
Du fattar fortfarande inte poängen.
Men då kan du väl berätta on dina inlägg här för dina arbetskamrater. Återkom med hur många som fattar.
Citera
2024-08-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Vadå mobbar henne?

Ingen skriver något direkt till henne. Vi skriver här. Hon har dessutom gjort sig själv till ett varumärke och då kommer det kritik, i all dess form. Man kan väl inte räkna med att alla ska stryka en medhårs och tycka att det man gör är bra, när man väljer att vara offentlig och sitt eget varumärke?
Offentliga personer ska inte behöva tåla vad dom helst. Någonstans måste du väl se hur ni har gått långt över gränsen för vad som skulle kunna räknas som någon form av konstruktiv kritik?
Citera
2024-08-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enforvirradtjej
Tänkte på en grej. Ni är ju många som tror att HT läser den här tråden.
Jag finner det jävligt orimligt ändå.
För tänk såhär, om man ser vad som skrivs här, skulle man då fortsätta exponera sitt barn i den mån man gör? Det låter i mina öron sjukt att man vill det. Att hon som då dessutom har ett efternamn som ni påstår BARA Kebabens släkt heter. Alltså har hon ett unikt namn (även om förnamnet får anses vanligt i hennes ålder)
Så hela livet kan hon googla sitt namn och få upp en hel jävla Flashbacktråd med skit om hur hon behandlades under uppväxten.
Jag kan säga att hade det varit jag så hade jag fan slutat exponera ungen (och kanske även mig själv) direkt.
Så om hon läser här så är hon ju fan sinnessjukt korkad som bara fortsätter i samma anda.

Jag tror tyvärr att möjligheten att försörja sig på sociala medier och slippa ha ett riktigt jobb är betydligt viktigare för H än exponeringen av Lars, sorgligt men sant.
Citera
2024-08-17, 17:37
Medlem
Citat:
Offentliga personer ska inte behöva tåla vad dom helst. Någonstans måste du väl se hur ni har gått långt över gränsen för vad som skulle kunna räknas som någon form av konstruktiv kritik?

Ok men hur tycker du att man ska göra då? När en person uppenbart ljuger, blockar folk om dom frågar saker eller ger råd i all välmening och faktiskt inte kan ta konstruktiv kritik. Ska personen bara strykas medhårs?

Kan du inte förstå att det är frustrerande med en person som beter sig som en komplett idiot och som har skygglapparna på. Helt ärligt är det ganska sorgligt att se hur L inte suttit fastspänd ordentligt i bilbarnstolen, se på hur H ignorerar L när hon gråter i vagnen eftersom det stör henne när hon filmar, alla dessa långa bilturer, shoppingrundor (och ja visst kan man shoppa och ha barnet med, men detta är sjukligt ofta). Kan du inte se alla dessa brister?

Och som sagt, vi skriver ju inget direkt till henne.
Citera
2024-08-17, 17:57
Medlem
Undrar om SL fattar att hon klockrent pikar Hanna med sitt inlägg ”känns så konstigt att kolla på tv mitt på dagen” 😁
Citera
2024-08-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Undrar om SL fattar att hon klockrent pikar Hanna med sitt inlägg ”känns så konstigt att kolla på tv mitt på dagen” 😁

Undra hur bra "vänner" dom två är egentligen?
Citera
2024-08-17, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia

Jag har tänkt detsamma, inte bara en gång 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in