Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Varför måste hon det? Alla behöver faktiskt inte jobba. Tony har en bra lön och lär inte ha några problem att försörja hela familjen på den. Läste en artikel som tog upp många av deltagarnas löner. Tror faktiskt att han tjänar bättre än många läkare.
De som inte jobbar bidrar för övrigt till att vi andra kan få möjlighet till mer jobb.
En fukttekniker tjänar i snitt 35000kr, ta då bort skatt så har han 25000 kvar, en hyra på säkert 8000kr kanske mer, mat 3000kr, bilomkostnader och andra räkningar så är det helt plötsligt inte så mycket kvar.
Jag har också en ok lön men det är inte lätt att försörja en familj med 4 + en släkt i Filippinerna för är man gift med en kvinna därifrån får man räkna med att hjälpa den närmaste familjen också. Första 2 åren innan ens fru har jobb så landar den bördan på dig som man. Nu har min fru jobb och betalar alla omkostnader dit själv. Sen gäller det att sätta gränser också. Man är ändå två i hushållet som är vuxna och ska dra i pengar. Att vara hemmafru är inte normalt 2024 om man inte är stenrik, det skickar fel signaler till barnen också speciellt då de har döttrar, Men det är klart. Dansar man som en strippa framför sin 3 åriga dotter och lägger ut det på youtube för hela världen att se så kanske det här med god förebild inte är allra högst på Cristys priolista.
Sen om han nu har så bra lön, varför reste han inte ner 2-3 gånger per år när han levde ensam och väntade på beslut? Han bodde i en etta eller tvåa och hade ändå inte råd med det. Jag reste dit 3 gånger då jag väntade på min frus uppehållstillstånd.
Gillar Annika och såg snabbt att hon hade rätt, ska bli kul att följa dom en säsong till om de är med. Jag är långt ifrån säker att Tony är pappa till andra dottern, risken är stor med datumen att hon fått lite tröst där borta och lite vitt också i sin kropp som med hjälp av kvinnans anatomi kan skapa en baby.